Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukea ahdistukseen?

Vierailija
22.02.2021 |

Hei, tiedättekö, mistä on mahdollista saada ilmaista keskusteluapua, tai... jotakin?

Menetin täysin tulonlähteeni. Pienet säästöt auttavat sen verran, etten menetä asuntoa, säästöihin sidotut unelmat kyllä (ja hyväksyn sen).

Ongelma on, että olen yksin asunnollani, minulla ei ole ketään, kenen kanssa jutella ja mistä saada apua, olen keskellä rajuja paniikkikohtauksia, enkä tiedä, mitä tehdä. Olen etsinyt kaikki mahdolliset väylät, joissa hakea jotakin heti tarjolla olevaa keskusteluapua, mutta suuri osa chateista on suunnattu nuorille, tai ovat avoinna vasta useamman tunnin päästä. Löydän keinot selvitä taloudellisesti, kuten aina, mutta juuri nyt olen oman käyttökapasiteettini äärirajoilla. Hajoan ihan totaalisesti, ja olen yksin. Pelkään itseäni.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olemme? siis oletko yksin vai etkö ole?

Kenen kans asut?

Olen suhteessa.

Vierailija
22/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysseuralla on myös Valoa chat, joka on tarkoitettu aikuisille 😊

Mä olen ladannut myös puhelimeeni sellaisen sovelluksen, kuin Wysa. Wysa on pieni terapiapingviini, jolle voi jutella. Kuulostaa ehkä erikoiselta, mutta mulle siitä on kovasti apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on se kumppani niin eiköhän sieltä tule  tukea,luulin että olet yksin niinkuin tuhannet muut tuossa tilanteessa.

Vierailija
24/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä ahdistus ja paniikkikohtaukset uusivat aika herkästi, mutta ajattele niin päin, että olet ne jo kertaalleen selättänyt ja selätät kyllä uudelleen! Joka kerta aiempaa viisaampana ja kokeneempana.

Tosi hyvä, että sulla on parisuhde, se on jo hienoa, että et ole ihan yksin. Nyt vaan hakemaan apua, laajalla rintamalla ja toivoa menettämättä. Sinun elämäntilanteesi herkistää noille, ei ole ihme, että ahdistut. Jotta kuitenkin pääsisit taas eroon noista, voisit yrittää hommata kelakorvattua terapiaa, että löytäisit toimintatapoja katkaista päälle tuleva kohtaus. Ja sinulla saattaa olla myös taustalla altistavia syitä, jotka olisi hyvä ruotia ammattilaisen kanssa lävitse.

4

Vierailija
25/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile raskausajan multitabsia. Siinä paljon hyviä vitamiineja mielenterveyden tueksi.

Vierailija
26/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on se kumppani niin eiköhän sieltä tule  tukea,luulin että olet yksin niinkuin tuhannet muut tuossa tilanteessa.

Niin tuleekin - mutta kun se kumppani ei ole, eikä hänen kuulu olla, toisen terapeutti. Ja sen varmasti ymmärtää jokainen ihminen, joka on joskus ollut kuormittavassa suhteessa tavalla tai toisella. Minä en halua olla se, joka uuvuttaa ihmiset ympäriltään, ja juuri siksi etsin nyt muita avun väyliä. Kiitos. 

Vierailija
27/28 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kumppanilla tuloja?  säännölliset ?

Vierailija
28/28 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi