Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras ja huonoin paikka istua junassa?

Vierailija
22.02.2021 |

Ylhäällä, alhaalla, mikä vaunu, paikka yms.?
En ole ennen mennyt junalla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkivaunu ja kasvot menosuunntaan huonoja. Muulla ei välitä.

Vierailija
2/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäispaikka tietty, ei ehkä ole kaikissa junissa tällaisia mutta aina jos on otan sen, ei ole ketään tuntematonta vieressä

Kaameinta olisi olla lasten leikkipaikan kanssa samassa vaunussa

Kahden hengen allergiakoppi otetaan aina kaksin matkustaessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikerrosvaunun yläkerrassa on vähemmän läpikulkuliikennettä kuin alakerrassa, mutta tosiaan leikkivaunu on aina yläkerrassa. Jos ei halua istua hälinässä, niin valitsee jonkun muun vaunun yläkerrasta paikan.

Itse istun mielelläni lähellä vaunun keskiosaa. Ihan ovien lähistöllä on rauhattomampaa. Tosin keskellä vaunua usein on neljän hengen "pöytäpaikat", joita vältän myös, ellen ole isommalla porukalla liikkeellä, jolloin tämä on taas aika lailla optimi. Esim. teinin pelireissuille on usein varattu 8 paikkaa keskeltä vaunua ja muut heti näiden ympäriltä. Saa teinit vallata ne pöytäpaikat ja niiden lähipenkit.

Tuohon ensimmäiseen kommenttiin oma kommentti: mä taas mieluummin istun kasvot menosuuntaan. Tämä taitaa olla aika lailla yksilöllistä, kumpi käy paremmin.

Vierailija
4/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän makukysymys. Itse tykkään istua vaunun nurkassa ikkunapaikalla niin, että on seinä selän takana. Usein olen ottanut paikan myös kahden hengen työskentelyhytistä. 

Vierailija
5/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksikerrosvaunun yläkerrassa on vähemmän läpikulkuliikennettä kuin alakerrassa, mutta tosiaan leikkivaunu on aina yläkerrassa. Jos ei halua istua hälinässä, niin valitsee jonkun muun vaunun yläkerrasta paikan.

Itse istun mielelläni lähellä vaunun keskiosaa. Ihan ovien lähistöllä on rauhattomampaa. Tosin keskellä vaunua usein on neljän hengen "pöytäpaikat", joita vältän myös, ellen ole isommalla porukalla liikkeellä, jolloin tämä on taas aika lailla optimi. Esim. teinin pelireissuille on usein varattu 8 paikkaa keskeltä vaunua ja muut heti näiden ympäriltä. Saa teinit vallata ne pöytäpaikat ja niiden lähipenkit.

Tuohon ensimmäiseen kommenttiin oma kommentti: mä taas mieluummin istun kasvot menosuuntaan. Tämä taitaa olla aika lailla yksilöllistä, kumpi käy paremmin.

Voi niitä raukkoja, jotka joutuvat samaan vaunuun tuon teinilauman kanssa. 

Vierailija
6/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras: sisällä

Huonoin: katolla

Vierailija
7/18 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi niitä raukkoja, jotka joutuvat samaan vaunuun tuon teinilauman kanssa. 

No kyllähän noin kymmenkunta tyttöä pitää ihan kohtuullista ääntä. Mutta ihan samanlainen oikeus myös heillä on matkustaa junassa kuin muillakin.

Vierailija
8/18 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kauheesti pidä junalla matkustamisesta mutta hirveintä on istua jossain vieraitten kanssa ja vielä niin että ne on edessä tai melkein edessä tai vieressä. Rauhassa ikkunan vieressä on hyvä. Taajamajunassa tai olikohan se lähijunassa on hyvä jossain takana rauhassa ja saa istua mihin haluaa. Makuuvaunussa en o ollu. Kerran ei saanu paikkalippua kuin jossain toisten seurassa ja sitten ne vielä alkoi taas kerran tuijottamaan ja ne niiden katseet oli jotenkin epämiellyttäviä ja mua ahdisti se tosi paljon ja kun konduktööri oli tarkastanut lippuja niin mentiin istuun ravintolavaunuun ja se oli paljon parempi ja miellyttävämpi ja siellä oli hyvä istua eikä siellä silloin ollu kun joku yks mies.

Vierailija
9/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus matkustaa, EI oikeutta aiheuttaa häiriötä muille maksaville asiakkaille! 

Lasten käytös julkisella paikalla kertoo tarvittavan heidän vanhemmistaan. Häiritsevästä käytöksestä junassa tulee valittaa, ja siihen puututaan. 

Vierailija
10/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin penkillä on paras istua. Vessanpöntöllä huonoin + hajuhaitat päälle.

Vierailija
11/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kuulkaa taksilla jos ette kestä lapsiakaan junassa.

Vierailija
12/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilivaunuhan se on se paras paikka junassa.

Vierailija
13/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje enää junalla, oli mikä oli. 

Vierailija
14/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yksittäispaikka tietty, ei ehkä ole kaikissa junissa tällaisia mutta aina jos on otan sen, ei ole ketään tuntematonta vieressä

Kaameinta olisi olla lasten leikkipaikan kanssa samassa vaunussa

Kahden hengen allergiakoppi otetaan aina kaksin matkustaessa

Kärsittekö pahoista allergioista? Jos ette, niin tuo on todella törkeää toimintaa.

Vierailija
15/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen vaunu, selkä menosuuntaan seinää vasten.Turvallisin paikka.

Vierailija
16/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen aikaan koronavuosina oli erilainen tarve istumapaikan sijainnille kuin nyt, kun ruljanssi on ohi.

Vierailija
17/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttiani ei julkaistu. Istuisin mielellään kaukana vesiklosetista, koska tuoksu ei ole aina paras.

Vierailija
18/18 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuvaunu ja oma iso hytti omalla vessalla.