Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku teistä saanut nivelkipuihin apua punaisen lihan jättämisellä pois ruokavaliosta?

Vierailija
22.02.2021 |

Ja jos niin kuinka pian vaikutus näkyy?

Olen nelikymppinen nainen, nyt viime vuosina alkanut kärsiä niveloireista, särkee vaihtelevasti polvia, ranteita, sorminiveliä jne. Lääkärit eivät osaa sanoa mikä vialla, reumakokeet otettu mutta ei näkynyt niissä mitään, sanottiin vain että "sitä se vanheneminen teettää".

Olen joskus kuullut että punaisen lihan jättäminen pois ruokavaliosta voisi auttaa, kokeilen jonkun aikaa, ehtiiköhän parissa viikossa huomata muutoksia, jos niitä on tullakseen? 🤔

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli jo 30-vuotiaana polvinivelet tosi kipeät, vaikka en ollut edes lihava.

Kun jätin sian- ja naudanlihan kokonaan, poistui tuo nivelkipu täysin ja vatsantoiminta aktivoitui niin, ettei ennen niin tyypillistä ummetusta enää ole ollut lainkaan. 

Vierailija
22/26 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegetaristi, en ole syönyt punaista lihaa 20 vuoteen. Kaksi vuotta sitten sain nivelrikkodiagnoosin. Minun kohdallani ainakaan ei punaisella lihalla ollut mitään yhteyttä nivelrikkoon. Lisään vielä että olen aina ollut normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin nivelkivut katoaa jos syö pelkkää lihaa

Tämä

Vierailija
24/26 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen liha lisää tulehdusta, ja esim. reuma saattaa pahentua, jos käyttää hirveästi tulehdusta lisääviä ruoka-aineita. Kokeile välimerellistä ruokavaliota: paljon kalaa, täysjyvää, hedelmiä

Vierailija
25/26 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan syömättömyys on aina järjetön valinta. Ihminen kituu ja kuolee ilman lihaa, kun B12, D3 ja K2 loistavat poissaolollaan, ellei niitä hanki lisinä. Se taas on järjetöntä. Hiilihydraatit taasen ovat täysin tarpeettomia ihmiskehon täydelliselle toiminnalle.

Ihminen on ainoa eläin, joka on unohtanut luontaisesti optimaalisimman ravintonsa, ts. märehtijät mahdollisimman täysimääräisesti hyödynnettyinä ja kenties lisättyinä kausiluontoisesti joillakin kasveilla, esim. erityisen terveysvaikutteisilla lajeilla, joita niitäkin toki muutama on, joilla on hormeettista vaikutusta. Vähänkään säännöllisemmin kasveja ei pidä ruoansulatuselimistöönsä päästä levittämään myrkkyjään. Ne eivät halua tulla syödyiksi. Ne tappavat sinut, vaikkakin useimmat hyvin hitaasti.

Käsittämätön määrä totaalista tuubaa ympäri nettiä. Järjettömät taloudelliset intressit levittää sitä.

Vierailija
26/26 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin kaiken pois paitsi kuivatun veden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän