Hyviä asuinalueita lapsiperheille pk-seudulla?
En tarkoita mitään omskotitalo + kaks lasta, kissa ja koira -tyyppisiä. Vaan asuinalueita, joissa on hyvät palvelut ja lapsiystävällistä meininkiä. Onko myös esim. Helsinki tai Vantaa erilainen perhepalveluissa ja tuissa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Joku kuvittelee voivansa valita Hekalta mieluisen asuinalueen 😂
Hekan asuntoja on kyllä eri puolilla Helsinkiä. Sanoisin, että monikin alue on mukava lapsiperheelle, lähinnä Hekan talossa naapurit huonolla tuurilla voi olla ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Tapaninvainiossa ja Pakilassa ei kovinkaan paljon kaupungin asuntojaole. Torppainmäessä jonkin verran.
Ei tarvitse olla kaupungin asunto. Niitä kun ei edes saa kuin vain kaikkein onnekkaimmat. Kunhan on vuokra alle 1000 euroa ja mielellään kolmio. Mutta kaksiokin voi mennä pohjaratkaisusta riippuen.
Ap
Espoosta ei ole vielä mitään arvioita. Itse en Espoota juurikaan tunne. Pari eri työpaikkaa siellä on ollut. Mitä itse olen huomannut, niin radanvarsi on aika karseeta seutua. Ja julkinen liikenne on todella hidasta. Mutta Espoolla on hyvä maine. Kiinnostaisi, onko siellä rauhallista asuinaluetta, jossa on hyvät palvelut. Vuokrat ovat kyllä huomattavasti korkeammat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekan asuntoja on kyllä eri puolilla Helsinkiä. Sanoisin, että monikin alue on mukava lapsiperheelle, lähinnä Hekan talossa naapurit huonolla tuurilla voi olla ikäviä.
Toki on, mutta niihin on vuosien jonot. Vantaalla Vavin asuntoja vapautuu vuodessa 20kpl. Että siitä valitsemaan kivoja alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on, mutta niihin on vuosien jonot. Vantaalla Vavin asuntoja vapautuu vuodessa 20kpl. Että siitä valitsemaan kivoja alueita.
Voitteko mennä muualle jankkaamaan tosta kaupungin asuntojen saatavuudesta? Ei oikeen liity keskusteluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaninvainio, Töyrynummi, Suutarila, Tapanila. Pohjois-Helsinki
Suutarila nyt kyllä ei ainakaan ole mitään lapsiperheiden unelma-aluetta... nistit ja juopot joka kulmalla.
Olen asunut perheeni kanssa Suutarilassa vuosia ja olen kyllä täysin eri mieltä noin tyhmästä kommentista.. ei täällä mitään nistejä ja juoppoja "joka kulmassa" pyöri. Lähinnä täällä asuu muitakin lapsiperheitä ja eläkeläisiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaninvainiossa ja Pakilassa ei kovinkaan paljon kaupungin asuntojaole. Torppainmäessä jonkin verran.
Ei tarvitse olla kaupungin asunto. Niitä kun ei edes saa kuin vain kaikkein onnekkaimmat. Kunhan on vuokra alle 1000 euroa ja mielellään kolmio. Mutta kaksiokin voi mennä pohjaratkaisusta riippuen.
Ap
Ei taida Helsingistä kolmiota löytyä alle 1000 euroon, ellei jotain Kontulaa ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Espoosta ei ole vielä mitään arvioita. Itse en Espoota juurikaan tunne. Pari eri työpaikkaa siellä on ollut. Mitä itse olen huomannut, niin radanvarsi on aika karseeta seutua. Ja julkinen liikenne on todella hidasta. Mutta Espoolla on hyvä maine. Kiinnostaisi, onko siellä rauhallista asuinaluetta, jossa on hyvät palvelut. Vuokrat ovat kyllä huomattavasti korkeammat...
Tapiolassa on aika hyvät palvelut. Muuten Espoossa ei ole yhdistelmää palveluita ja rauhallinen alue. Lepäävaarassa ja Matinkylässä olisi, mutta ne eivät ole rauhallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei taida Helsingistä kolmiota löytyä alle 1000 euroon, ellei jotain Kontulaa ajattele.
Itä_Pasilassa on kaksiotkin 1200.
Mä asun Nikkilässä ja julkisista sen verran, että täällä on nykyään lisätty nikkilä-kerava-helsinki linjaa siten, että bussilla keravan asemalle (vartti) ja sit junaan, minne ikinä haluaakin. Kovasti puuhataan myös junayhteyttä nikkilä-kerava, minlä uskotaan käynnistyvän viimeistään 10v sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itä_Pasilassa on kaksiotkin 1200.
Ja keskustassa yksiötäkään ei helpolla löydä alle 1000 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa ei todellakaan ole palveluita lähellä asutusta. Kaikki on kaukana ja julkinen liikenne on surkeaa, ellei asu radan tai metron vieressä. Espoo poisti juurikin 8-9 luokkalaisten iltapäivähoidon kokonaan, jotta saa lisää jäähalleja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoossa ei todellakaan ole palveluita lähellä asutusta. Kaikki on kaukana ja julkinen liikenne on surkeaa, ellei asu radan tai metron vieressä. Espoo poisti juurikin 8-9 luokkalaisten iltapäivähoidon kokonaan, jotta saa lisää jäähalleja...
Painovirhe, siis 8-9 -vuotiaiden eli tois- ja kolmasluokkalaisten hoidon.
Toukola, Arabianranta, ehkä Viikkikin (kaukana ja huonot palvelut)?
Kumpula-Toukola-Arabianranta-Vanhakaupunki
Kaupungin (heka) pienen (alle 80 m2) kolmion voit saada n. 1000 eurolla, jos käy tuuri. Muut vuokrakolmiot valitettavasti n. 1300-1600€.
Joka tapauksessa paras alue Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaninvainio, Töyrynummi, Suutarila, Tapanila. Pohjois-Helsinki
Suutarila nyt kyllä ei ainakaan ole mitään lapsiperheiden unelma-aluetta... nistit ja juopot joka kulmalla.
Olen asunut perheeni kanssa Suutarilassa vuosia ja olen kyllä täysin eri mieltä noin tyhmästä kommentista.. ei täällä mitään nistejä ja juoppoja "joka kulmassa" pyöri. Lähinnä täällä asuu muitakin lapsiperheitä ja eläkeläisiä..
Ohhoh... olisiko muuttunut sitten tai jotenkin eri alue kuin mistä omat kokemukset ovat. Asuin Suutarilassa 2000-luvun alussa ja silloin oli kyllä sillä alueella tuollaista. Mutta ne olivat vuokra-asuntoja ne, muuhun ei ollut itsellä varaa. Hieman epäystävällistä kyllä haukkua toisen kommenttia tyhmäksi, sillä oma kokemukseni oli tämä. Minkälaisessa asunnossa asut? Onko omistus-?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taitaa Kontulastakin löytyä tuolla vuokralla lähinnä lyhytaikaiseen vuokraukseen. Ap:n kannattaa suunnata katse Vantaalle.
Nyt sen verta laaja kysymys että täytyisi vähän tietää mihin nippu riittää ?
Jos tosiaan etsit max 1000e kaksio / kolmio kämppää, niin ei siinä ihan älyttömästi jää varaa valita.
Vantaa kannattaa skippaa samantein, semmoinen juureton alue, missä pelkkiä junantuomia & lentokoneentuomia ( tiedät kyllä ).
Kolmannen polven Herttoniemeläisenä ( vanha hertsika ), liputan tietenkin kotikulmia.
Valitetttavasti vihreät, lesbot, vegaanit, ja muut junantuomat insinööriperheet ovat kiimapäissään nostaneet alueen hintatason aivan pilviin.
Mutta helmi mesta, ainakin niin kauan ku og populaatiota pyörii kulmilla.
Faija osti aikanaan yksiön näiltä kulmilta, se oli sitä aikaa kun Hertsika oli " hyi itä-helsinki", makso 31 neliön yksiöstä 58 tuhatta € :D
Mihin kaupunginosiin uusia päiväkotipaikkoja lisättiin? Vaikutus on lähinnä näihin paikkoihin, kun lapset halutaan lähipäiväkoteihin.