Rinne sotkemassa rokotusjärjestystä!
Kommentit (14)
Yrittää sotkee koko rokotusjärjestyksen, tyyliin mulle ensin!
Rinne ei ole sotkemassa rokotusjärjestystä.
Hän on perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja ja otti asiaan kantaa samalla tavalla, kuin moni poliitikko ja osa lääkkäreistäkin on tehnyt.
Kukaan ei ole sotkemassa yhtään mitään vielä, ensin katsostaan, miten lujaa muuntovirus alkaa levitä jne.
Eilen pääministerin haastettelutunnilla Yle radiossa, Sanna Marin sanoi, ettei vielä ole aihetta muuttaa rokotusjärjestystä.
Lukekaa ja kuunnelkaa tolvanat uutiset ja ajankohtaiset asiat, ennenkuin soitatte sitä tyhmää trolli turpaanne.
Hyvä että keskustellaan julkisesti ennakkoon niin ei tule sitten täytenä yllätyksenä. Kovia päätöksiä on luvassa.
Eikös kyse ole siitä miten saadaan perusteltua kuntavaalien virkailijoille rokotukset . Nämä henkilöthän ovat puolueiden siihen valitsemia. Vaalit aiheuttavat näille henkilöille suuren riskin.
Kummallista on kuitenkin ettei sellaisille henkilöille jotka tapaavat päivittäin ihmisiä asia ei ole riski.
Rokotteita kun on vähän, jollain keinoa minun ja minun kavereiden pitäisi rokote saada ennen muita.
Onko joku saanut selvää Rinteen muminasta?
Vierailija kirjoitti:
Eikös kyse ole siitä miten saadaan perusteltua kuntavaalien virkailijoille rokotukset . Nämä henkilöthän ovat puolueiden siihen valitsemia. Vaalit aiheuttavat näille henkilöille suuren riskin.
Kummallista on kuitenkin ettei sellaisille henkilöille jotka tapaavat päivittäin ihmisiä asia ei ole riski.
Rokotteita kun on vähän, jollain keinoa minun ja minun kavereiden pitäisi rokote saada ennen muita.
Juuri näin.
Rinne puhuu kerrankin järkeä. En ymmärrä, miksi iäkkäät riskiryhmät, joiden on suht helppo eristää itse itsensä, menevät työssäkäyvien edelle.
Hulluinta on, että rokotetaan ensimmäisenä dementoituneet hoitokotien vanhukset, kun heidän hoitajansa rokottamalla menisi vähemmän rokotteita.
THL:ssä ei ole laskutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Rinne puhuu kerrankin järkeä. En ymmärrä, miksi iäkkäät riskiryhmät, joiden on suht helppo eristää itse itsensä, menevät työssäkäyvien edelle.
Olet oikeassa, miksi vanhusten pitäisi elää, eihän heistä ole kuin kuluja.
Jos on syytä rokottaa ensin he, jotka eivät voi eristäytyä muiden perheeseen kuuluvien takia, joilla on riski saada tartunta ja jotka eivät tilanteeseen itse pysty vaikuttamaan, on rokotettava ensin koululaisten vanhemmat! Ainakin yli 50v vanhemmat! En ole poistunut vuoteen kotoani, mutta lasten on pakko käydä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, miksi vanhusten pitäisi elää, eihän heistä ole kuin kuluja.
Nämä on erin perusteluja. Itse olen ensimmäisen kannalla, että ne työntekijät missä riskejä on eniten pitää rokottaa. Ja ne jotka pystyvät eristäytymään sen tekevät vielä vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuitenkin ihan vapaaehtoinen työ ja siitä saa hyvän korvauksen. Yhden ihmisen kanssa ei olla pitkää aikaa tekemisissä ja harvan kanssa lähekkäin. Moni muu ammattiryhmä menee kyllä vaalivirkailijoiden edelle. Itse tunnen ihmisistä, jotka kuuluvat riskiryhmiin ja silti ovat menossa vaalivitkailijoiksi sen palkkion takia. Oliko se 5h/300€?
Ihan järkeväähän se olisi lääketieteellisten riskiryhmien jälkeen (kuten myös Rinne täsmensi) rokottaa esim opettajat, bussikuskit ja kaupassa työskentelevät sekä muut oikeasti jatkuvassa tartuntariskissä olevat työntekijät ensin, ja tietenkin eka alueilta, missä on paljon virusta liikkeellä. Näin saataisiin koko maan koronatartuntoja tehokkaasti vähennettyä, ja tartuntaketjuja hillittyä. Kyllähän se niin on että Itärajalla asuva pitkäaikaistyötön ei altistu ja mahdollisesti levitä koronaa ihan samalla tavalla kun ruuhka Suomessa elävä bussikuski?
Tässä rokotustouhussa pitäisi kyllä olla joku työperusteinen järjestys, kaikki eivät voi suojautua ja eristäytyä.
Mitäs hää puuhaa?