Perätilan kääntäminen
Muistan kuulleeni, että perätilaista vauvelia voi yrittää käännyttää akupunktiolla (tai jollain sen tyyppisellä) sekä joogaamalla jossain sopivassa asenossa. Olisiko kenelläkään näistä tietoa? Myös että mistä löytyisi? Yksi PT (synnytyksen yritys ja lopulta sektio) takana ja nykyinen masukkikin toistaiseksi istunut buddha-asennossa. Houkuttaisi kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.
Kommentit (3)
Kävin raskaana ollessani äitiysjoogassa ja joogassa puhuttiin myös pt:n kääntämisestä yms. On mahdollista tietyissä tilanteissa yrittää "kääntää" vyöhyketerapialla. Itse asiassa eräs ryhmässä ollut kävi käsittelyssä, kun vauva istui sitkeästi sairaalan käännösyrityksestä huolimatta, ja vauva kääntyi hoitoa seuraavana yönä ja syntyi normisti alakautta :)
Itse kävin vyöhyketerapiassa rv 41+4, jotta syntyisi spontaanisti ja 41+6 käynnistyi synnytys ja typy syntyi vauhdikkaasti pari tuntia ennen poliaikaa (käynnistystä) rv 42. Sitähän ei voi mitenkään tietää olisiko vauva syntynyt muutenkin, mitään merkkejä ei kyllä ollut.
Myös sellaiset asennot joissa vauva pääsee "kellumaan vapaasti" ja oma takamus on ylhäällä, voivat houkuttaa vauvaa kääntymään (siis itse kontillaan ylävartalo lattiassa ja pylly pystyssä :) Muitakin asentoja oli, mutten muista tarkkaan. Myös kirkkaalla valolla voi vauvaa houkuttaa kääntymään, eli Maglite tmv. kohdistetaan vauvan pään kohdalle ja liikutetaan hitaasti vatsanahkaa pitkin alas päin.
Tässä linkki tuon Merjan sivuille, jonka joogassa kävin. Hän osaa ehkä kertoa sinua lähellä olevan käännösyrityksiä tekevän tarapeutin nimen.
http://www.kotiposti.net/pennanen/
Otanpa tuonne yhteyttä, katsotaan mitä käy!
Minulla oli sama tilanne 8 kk sitten. Neuvolassa neuvottiin yksinkertaisesti konttaamaan paljon etta vauva paasisi itsestaan kaantymaan. Varasin myos ajan akupunktioon, olin kuullut etta se auttaisi. Konttasin sitten viikon ympari taloa ja katsoin televisiotai illalla kontallani pylly pystyssa. Lapsi kaantyi ennen kuin oli aika akupunktioon. Rv taisi olla 38.