Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni ihminen ahdistuu kun korona aikanaan jää taakse

Vierailija
22.02.2021 |

Koska he jäävät ikuisesti sinne koronamaisiin olosuhteisiin. Eristäytyneisyyttä, työttömyyttä, itsensä tarkkailua. Muut lähtevät kohti normaalia, ovat taas iloisia ja onnellisia, tekevät töitä ja näkevät ystäviä. Korona tarjosi syrjäytyneille hetken illuusion yhteisöllisyydestä, ikään kuin että he olisivat samalla viivalla ja samanlaisia. Mutta kohta rokotteet alkavat purra ja vanha totuus palaa.

Mitä fiiliksii siitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa naurattanut esimerkiksi työkkärin asenne työttömyyteen. Ennen koronaa asenne oli jyrkkä ja kielteinen, nyt se on ymmärtävä ja humaani. Tai ainakin vähän sinne päin se on mennyt. Mutta kun korona loppuu, palataan vanhaan aivan varmasti ja työttömyys on taas ihan oma syy. No, sitä odotellessa.

Vierailija
2/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat on varmaan lisääntyneet hurjasti, ainakin jos tästä palstasta voi jotain päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat on varmaan lisääntyneet hurjasti, ainakin jos tästä palstasta voi jotain päätellä.

Voihan se olla. Tosin väitän että ongelmat korjaantuu kun tilanne palaa vanhaan. Tulee muuta mietittävää kun tämä netti. Ne jotka ovat sen jälkeen hulluja, olivat sitä jo ennen koronaakin.

Vierailija
4/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla. Tosin väitän että ongelmat korjaantuu kun tilanne palaa vanhaan. Tulee muuta mietittävää kun tämä netti. Ne jotka ovat sen jälkeen hulluja, olivat sitä jo ennen koronaakin.

Niin, voihan se olla että on ollut paljon piilohulluja ja korona on tuonut ne nyt julki.

Vierailija
5/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen illuusio yhteisöllisyydestä mitta korona aika osoitti etten siihen kuulu.

Vierailija
6/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan se olla että on ollut paljon piilohulluja ja korona on tuonut ne nyt julki.

Mitä näitä palstoja olen lukenut, niin tämä varmaan pitää paikkansa.

Vierailija
7/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon koronan loppuessa että asioimaan tullaan vain terveenä. Eli terveysasemalle ja neuvolaan vain terveenä.Muutoin on kohta hoitajat saikulla taas perusflunssasta. Itse aion kyllä saikuttaa koronan jälkeen helpommin. En enää lähde kurkku kipeänä töihin tai pienessä flunssassa, miten ennen koronaa tehtiin. Jään suosiolla kotiin lepäämään.

Vierailija
8/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ennen illuusio yhteisöllisyydestä mitta korona aika osoitti etten siihen kuulu.

Hyvä pointti! Itse olen tehnyt samoja havaintoja. "Yhteisessä veneessä ollaan" my ass! Toiset on turvassa etätöissä ja toiset joutuu pakon uhalla ja lakipykälien nojalla töihin ihan sinne etulinjaan ja alkuun vielä ilman kunnollisia suojia. Voi jumalauta että ottaa vieläkin päähän, Toisia ei velvoiteta mihinkään ja ollaan vaan huolissaan miten pää kestää siellä sohvalla istuessa. 

Taisi olla isoisä ihan oikeassa kun sanoi, että ei silloin sota-aikanakaan mitään yhteisöllisyyttä oikeasti ollut, pelkkää juhla- ja paskapuhetta. 

Vierailija
9/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa aloituksessa on vialla (alapeukuista päätellen)? Tottahan se on.

Vierailija
10/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, siis kenelle korona on antanut yhteisöllisyyttä, sehän on vienyt senkin vähäisen mitä on. Vai olettaako ap, että osa ihmisistä ei tarvitsisi sen vuoksi että yhteiskunnan marginaalissa joutuvat tyytymään vähempään. 

Vierailija
11/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika, siis kenelle korona on antanut yhteisöllisyyttä, sehän on vienyt senkin vähäisen mitä on. Vai olettaako ap, että osa ihmisistä ei tarvitsisi sen vuoksi että yhteiskunnan marginaalissa joutuvat tyytymään vähempään. 

Mulle. Tai siis ainakin meidän taloyhtiössä yhteisöllisyys on lisääntynyt. Just äsken, kun käytin koiran lenkillä, kävin  samalla reissulla hiekoittamassa parin naapurini pihat, koska ne olivat ihan peilikirkasta jäätä. Monet naapurit ovat käyneet luomassa lumet iäkkäämpien tai muuten huonosti liikkuvien naapureiden pihoista jo monet kerrat talven aikana. Samoin on tarjottu naapureille kaupassakäyntiin yms apua viime maaliskuusta lähtien. 

Vierailija
12/12 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin sitä että kun nämä ihmiset ovat itse eläneet jo vuosikausia koronamaisissa olosuhteissa ja sitten tavikset joutuivat samaan tilanteeseen hetkeksi, erityisesti viime keväänä, antoi se heille jonkinlaista "hyvitystä" menneistä. Siksi he eivät oikeastaan edes haluaisi, että tämä tilanne menisi tästä ohi. Korona ei vaikuta heihin henkilökohtaisesti, mutta esimerkiksi yli-innokas työkkäri ja yleinen asenneilmapiiri, joka väittää että ihmisten ongelmat johtuvat aina yksilöstä ja joka tulee koronan jälkeen heti takaisin, haittaa.

Mutta ehkä yhteisöllisyys oli väärä sana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän