Opin meikkaamaan silmilleni sopivasti ja nuorruin 10 v
Olen tuskaillut rupsahtaneen ilmeeni kanssa jo joitain vuosia ja olen ajatellut, että ikää on 32 joten tätä tämä nyt on.., mutta kun ei oikein meikkikään kummosia tehnyt. Kunnes yksi päivä selailin YouTubesta meikkausvideoita ja tajusin, että minulla on ns hooded eyes! Aiemmin olen sivuuttanut tämän täysin, kun olen ajatellut sen olevan vain Paula Vesala-tyyppistä synnynnäistä mallia. Minulla kai teininä silmät antoi vähän anteeksi, mutta kun meikkityyli on pysynyt lähes samana ja hieman on silmäluomet valahtanut nuoruudesta, olenkin aiemmalla meikkityylillä vain korostanut väsynyttä ilmettä. En tiedä edes syytä tälle aloitukselle, ehkä jos joku muukin heräisi tutkimaan silmiään tämän myötä :D
Kommentit (26)
Sepä juuri, kun tuolla on noita juhlameikkejä. Haluaisin, että silmäni näyttäisivät normaaleilta ja että silmä edes ylipäänsä näkyisi. Ripset ovat aika pitkätkin, tuuheat ja mustat, mutta vaikka niitäkin kuinka meikkaa, ne eivät vain näy. Värin täytyy kestää kosketusta rasvaiseen ihoon.
On kahta eri luontaista hooded eye -mallia olevia silmiä: eurooppalainen ja aasialainen. Eurooppalaisessa hooded eyessa se hood on silmän ulkonurkassa ja aasialaisessa silmän sisänurkassa. Jälkimmäistä sanotaan myös monolidiksi.
Tällä sivulla on esimerkit molemmista, ylhäältä alaspäin 12. kuva on eurooppalaisesta, ja 13. on aasialaisesta:
https://beautyandthebrows.co.uk/how-to-wear-eyeliner/
Tää on tärkeä tieto koska joillain meikkausvideoilla yms. eroa ei tehdä ja siksi saattaa ihmetellä miksi ohje ei toimi omissa silmissä.
Vierailija kirjoitti:
On kahta eri luontaista hooded eye -mallia olevia silmiä: eurooppalainen ja aasialainen. Eurooppalaisessa hooded eyessa se hood on silmän ulkonurkassa ja aasialaisessa silmän sisänurkassa. Jälkimmäistä sanotaan myös monolidiksi.
Tällä sivulla on esimerkit molemmista, ylhäältä alaspäin 12. kuva on eurooppalaisesta, ja 13. on aasialaisesta:
https://beautyandthebrows.co.uk/how-to-wear-eyeliner/
Tää on tärkeä tieto koska joillain meikkausvideoilla yms. eroa ei tehdä ja siksi saattaa ihmetellä miksi ohje ei toimi omissa silmissä.
Jep, ja pakko sanoo että oon aikalailla samaa mieltä ton sivun kanssa siitä, että smokey eyes on aina varma silmämeikki tän lippasilmän kanssa iltamenoihin. Päivämenot onkin sitten oma asiansa 😂
Tässä on aika hyvä video vaikkei vallan ns hooded eyesiä käsittelekään, vaan facelift meikin avulla.( Siinä videolla myös hyvä alustus näille määkijöille joiden mielestä kaikki ”virheet” naamassa pitäisi leikata pois.)
Tuttu tuo Dominique ja nuo vinkit minulle. Otin joku vuosi sitten sieltä neuvot ja meikkini on nyt paljon freesimpi kuin ennen. Ei alarajauksia, poskipuna riittävän korkealle ja ei missään nimessä teräviä huultenrajausjälkiä vaan pehmeä runsas linja.
Toimii!
No joo, varmasti saa taiteiltua vaikka minkälaista yläluomillekin jos vaan jaksaa vaivautua, mutta koska olen laiska ja sivellin ei pysy kourassa kovinkaan hyvin niin olen päätynyt käyttämään villejä alarajauksia iltamenoissa :)