Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!Voiko kuukautisten takia joutua kaavintaan?

Vierailija
21.02.2021 |

Ällövaroitus ja asialliset vastaukset kiitos

Ongelma on seuraava: hormonikorvaushoito aloitettu ja kk-vuodossa oli paljon hyytymiä. Loppuvuoto ei valu ulos, mutta kohdunkaulalta vuotelee punaista verta. Olen todella huolissani. Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Pelkään että kaavinta on ainut mahdollisuus koska verta vuotaa mutta vuoto ei valu ulos asti. Anteeksi sekava selitys

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä "loppuvuodon vuotamattomuus" on todettu?

Vierailija
2/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt. Mutta sen verran sanon, että nykyään kaavinnalle on vaihtoehtona mva-imu, joka ei vaadi nukutusta, mutta kipulääkityksen kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan hormonien aloitukseen voi liittyä vuotohäiriöitä. Menee luultavasti ajan kanssa ohi.

Vierailija
4/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteeseen ei valu mitään, mutta pyyhkimällä saattaa jäädä vähän verta paperiin ja esimerkiksi aikuisten välisessä tekemisessä verta tulee sisältä.

Vierailija
5/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten välisessä tekemisessä...

Vierailija
6/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteeseen ei valu mitään, mutta pyyhkimällä saattaa jäädä vähän verta paperiin ja esimerkiksi aikuisten välisessä tekemisessä verta tulee sisältä.

Tuohan on normaalia.

Vierailija
7/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten välisessä tekemisessä...

Käytin kiertoilmaisua ettei ketju mene poistoon jos tulkitaan asiattomaksi.

Vierailija
8/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelu ja pitkittynyt vuoto johtunee aloitetusta hormonikorvauksesta. Jos vuototilanne on jatkuvasti pitkittynyt/outo, on syytä tutkia myoomien tai kasvaimien mahdollisuus.

Vierailija
9/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on normaalia.

Minulle tämä on ihan uutta. Osaatko sanoa minä kk-päivinä tämä voisi kuitenkin ollakin normaalia? Menossa nyt kk-päivä 4. Kierron päivä 4 yleensä minulla vuoto on jo ruskeahkoa mutta valuu siteeseen normaalisti.

Vierailija
10/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on ollut kaavinnassa runsaiden kuukautisvuotojen takia. Sen enempää en oikeastaan asiasta tiedä.

Vierailija
11/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis vaihdevuosi-ikäinen?

Vierailija
12/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on ollut kaavinnassa runsaiden kuukautisvuotojen takia. Sen enempää en oikeastaan asiasta tiedä.

Todnäk myoomia

Vierailija
13/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis vaihdevuosi-ikäinen?

Olen 33v ja käyn hedelmällisyyshoidoissa. Kierrossa ennen näitä kuukautisia oli käytössä Estradot (estrogeeni) ja Lugesteron (keltarauhashormoni). Lääkkeillä yritettiin paksuntaa limakalvoa.

Vierailija
14/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on normaalia.

Minulle tämä on ihan uutta. Osaatko sanoa minä kk-päivinä tämä voisi kuitenkin ollakin normaalia? Menossa nyt kk-päivä 4. Kierron päivä 4 yleensä minulla vuoto on jo ruskeahkoa mutta valuu siteeseen normaalisti.

No minulla yleensä niinä kahtena viimeisenä päivänä. Mutta siis, menkathan muuttuvat hiukan koko niiden keston ajan, että ei aina ole syytä huoleen.

Vierailija
15/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Hoidoissa käytettävät hormonit aiheuttavat tosi paljon muutoksia menkkoihin. Omien viiden hoitovuoden aikana oli aivan kaikkea kuukauden kestävistä päivän kestäviin, hyytymistä puhumattakaan.

Vierailija
16/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä sen verran, että minulla muuttuivat menkat runsaammiksi ja tosi kivuliaiksi kun lopetin pillerit, mutta vuosi siitä eteenpäin vuoto taas niukkeni ja kivutkin hävisivät, kuten ennen pillereitäkin.

- 6 & 14

Vierailija
17/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hyytymäksi luulemasi ovat kohdun limakalvon palasia ja niitä kuuluu tulla ulos.

Vierailija
18/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! Ehkä yritän nyt relata hetken ja jos tilanne pitkittyy otan yhteyttä lääkäriin. Hoidot ovat sekoittaneet pääni ja olen vähän väliä ahdistunut ja huolissani pienistäkin poikkeavista asioista.

Vierailija
19/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todnäk myoomia

Hänellä on verenvuototauti, joka vaikuttaa veren hyytymiseen (haavat eivät parane) ja aiheuttaa myös runsaita kuukautisia. Sittemmin vuodot on saatu kuriin hormonikierukalla.

Vierailija
20/21 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä hoitoihin, varmaan kannattaa ottaa rennosti ja käydä gynekologilla tarkistamassa kohdun tilanne. Varmasti tulee muitakin oireita jos tarpeen tarkistaa tilanne, hajua tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi