Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin. Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen. Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
6701/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsi ei olisi pärjännyt ollenkaan, jos raateja ei olisi ollut.

En voi käsittää miksi raadit antoivat noin paljon pisteitä Sveitsille. Ihan hirveän kuuloista Sveitsin kappale oli korville.

Sveitsi olisi ollut kuudes pelkkien yleisöäänten perusteella, pisteissä reippaasti Suomea jäljessä. TOP5 olisi ollut Italia, Ukraina, Ranska, Suomi ja Liettua.

Hups, laskin väärin, TOP5 olisi ollut Italia, Ukraina, Ranska, Suomi ja Islanti. Sveitsi olisi vasta seitsemäntenä - ja Malta 14. :D

Vierailija
6702/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi sai yleisöääniä 1 lukuunottamatta kaikilta mailta. Mikä tuo 1 maa oli?

Hurja veikkaus: olisiko ollut Suomi, Finlaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6703/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaa hehkutettiin palstalla, mutta kuinka kävikään? Kappale oli huono.

Vierailija
6704/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tussen 14. sija on kerrassaan kehno. Miten tässä näin kävi?

Enemmän säälin häntä sen vuoksi, että hän tuhlasi terveyttään ja aikaansa kisoissa kun olisi pitänyt kirjoittaa ylioppilaaksi ja joutuu nyt uudestaan kurkkuleikkaukseen uudestaan.

Ruotsissa ei "kirjoiteta ylioppilaaksi". Jokainen lukion käynyt saa lakin.

Vierailija
6705/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hauskinta, että nolo Carolla on ruotsalainen. Ahhahaha

Vierailija
6706/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikookohan Måneskin alkaa laulaa englanniksi maailmanvalloituksen saavuttamiseksi? Italiakin toimisi toki mainiosti vähän paremmilla biiseillä. Vai napataanko porukan komein ja seksikkäin eli laulaja soolouralle. Filmitähdeksi sopisi myös. Ja muotimalliksi tietysti.

Ethan on kylläkin porukan komein :)

Vierailija
6707/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ikävä 0 pistettä raadilta, 0 pistettä yleisöltä

Ikävämpää myös, ettei isäntämaa Hollanti saanut yhtään yleisöääniä.

Hollanti oli paljon parempi kuin yksikään ketkuttelijabiisi niin kappaleen, laulun kuin myös esityksen suhteen. Jeangulla on komea lauluääni. Aion etsiä lisää hänen musiikkiaan Spotifysta.

Alankomaat oli aliarvostetuin. Aivan ihana voimaannuttava kappale joka ei olisi ansainnut jäädä niin alas pisteissä.

Minä en ymmärtänyt Hollannin esitystä ollenkaan. En saanut kiinni melodiasta, en rytmistä, en sanoista, en lavashowsta, en mistään. 

Vierailija
6708/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pärjänneet heruttelijat tänä vuonna! Hieno homma.

Kumma kyllä Euroviisujen yhteydessä ei juurikaan puhuta naisten esineellistämisestä, tässä nähdään että he tekevät sen aivan itse.

Myös hienoa on se että tekno ei pärjännyt vaan ihka aito soittimilla soitettu musiikki, ja rock.

Hieno juttu!!

Ainahan näitä ketkuttelijoita on ollut, mutta oliko näitä nyt jotenkin enemmän, että tuli yliannostus vai tekikö se serbian överimuovisuus tämän reaktion, että nyt tämä on vain liikaa. Kun aloin miettimään, niin oliko tänä vuonna yhtään sellaisia perinteistä voimaballadeja, joissa naisilla on pitkät  mekot ja tuulikoneet viuhuu? 

Ei kai siinä välttämättä mitään pahaa ole, jos näyttää vähän paljasta pintaa, mutta kyllä oikeasti häiritsee, kun niitä housuja ei saa jalkaan ja kaikkien puvut näyttävät samalta. Ja siihen kun lisätään vielä nämä laulujen sanat "oi olen Mata Hari ja olen seksikäs ja tanssin näin bum bum ja olen locoloco ja uskallatko maistaa sokeriani". Sitten toiset raukat yrittävät laulaa, että ollaan vahvoja naisia eikä välitetä muiden mielipiteistä eikä tarvita miehiä eikä meitä saa kohdella huonosti.. 

Niin, voittajillakaan ei ollut paitaa päällä mutta heidän biisinsä ei kertonut siitä miten kuumia he ovat vaan siinä oli muuta sanomaa. Kuumuus tuli siinä sivussa.

Vierailija
6709/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei äänestänyt isäntämaata?

Vierailija
6710/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PÄÄ ASIA ETTÄ BRITIT JÄI NOLLILLE. MITÄS LÄKSIVÄT EUROSTA LÄPPÄSEMÄÄN.. 🤣

Tässä se taas tämän palstan viisaus tiivistyy...

Kannattaisi muistaa, kuinka monesti Suomi itse on jäänyt nollille.

Brittilaulaja otti hienosti vastaan nollansa.

Vierailija
6711/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hienoa, että viisut voitti maa, joka ei laulanut englanniksi. On naurettavaa, että jokainen maa vuorollaan on hylännyt esityksissä oman äidinkielensä.

Ranskankielisetkin kappaleet pääsivät kärkikahinoihin.

Äidinkielet jyrää!

Omalla äidinkielellä pystyy tulkitsemaan parhaiten! Se välittyy myös kuulijalle.

Vierailija
6712/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin raadista vielä: antoi Norjalle pisteitä, mutta Suomelle ei? Varsinainen "ammattilais"raati

Vierailija
6713/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PÄÄ ASIA ETTÄ BRITIT JÄI NOLLILLE. MITÄS LÄKSIVÄT EUROSTA LÄPPÄSEMÄÄN.. 🤣

Politiikka ei kuulu euroviisuihin.

Raukkamaista olla halpamainen esiintyjille.

Ei nämä esiintyjät edusta maansa politiikkaa.

Vierailija
6714/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pärjänneet heruttelijat tänä vuonna! Hieno homma.

Kumma kyllä Euroviisujen yhteydessä ei juurikaan puhuta naisten esineellistämisestä, tässä nähdään että he tekevät sen aivan itse.

Myös hienoa on se että tekno ei pärjännyt vaan ihka aito soittimilla soitettu musiikki, ja rock.

Hieno juttu!!

Ainahan näitä ketkuttelijoita on ollut, mutta oliko näitä nyt jotenkin enemmän, että tuli yliannostus vai tekikö se serbian överimuovisuus tämän reaktion, että nyt tämä on vain liikaa. Kun aloin miettimään, niin oliko tänä vuonna yhtään sellaisia perinteistä voimaballadeja, joissa naisilla on pitkät  mekot ja tuulikoneet viuhuu? 

Ei kai siinä välttämättä mitään pahaa ole, jos näyttää vähän paljasta pintaa, mutta kyllä oikeasti häiritsee, kun niitä housuja ei saa jalkaan ja kaikkien puvut näyttävät samalta. Ja siihen kun lisätään vielä nämä laulujen sanat "oi olen Mata Hari ja olen seksikäs ja tanssin näin bum bum ja olen locoloco ja uskallatko maistaa sokeriani". Sitten toiset raukat yrittävät laulaa, että ollaan vahvoja naisia eikä välitetä muiden mielipiteistä eikä tarvita miehiä eikä meitä saa kohdella huonosti.. 

Albania ainakin oli kuvailemasi voimaballadi tuulikoneineen, tosin esiintyjällä oli päällään samanlainen hopeinen uimapuku kuin valtaosalla ketkuttelijoista.

Vierailija
6715/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malta

Musta oli muuten positiivinen yllätys, että Malta jäi Suomen taakse! :D Destinyllä taisi tulla pudotus korkealta, ilmeetkin oli niin pettyneitä.

Maltan ja Bulgarian diivat olivat toooodella happamia...

No olivat todella! Erityisesti Malta oli naama näkkärillä koko pisteidenjaon ajan, mökötti sohvan pohjalla ja tanssijat joutuivat tsemppaamaan vieressä. Todella ylimielisen oloinen muija.

Vierailija
6716/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tussen 14. sija on kerrassaan kehno. Miten tässä näin kävi?

Ruotsiviisujen aika on ohi, yleisö on kyllästynyt niihin. TOP 10 yltäneet lähes kaikki omaperäisiä, erottuvia kappaleita. Perinteistä viisuhumppaa kyllä edustavat Malta ja Kreikka, joista Maltan kappale on ruotsalaisten tekele, mutta droppasi näyttävästi ja yleisöäänissä jäi sijalle 14. Sen sijaan TOP kympistä löytyy toinenkin suomalaisten tekemä kappale, nimittäin yleisöäänien vyöryn saanut Liettua.

Liettuaa äänestettiin niin itsensä musiikin ja tyylikkään toteutuksen lisäksi myös aidon kehopositiivisuuden ansiosta. Siinä pääsi koronakilojakin kerännyt mies tanssimaan ja hyvin tanssikin.

Liettua ei edes ratsastanut millään kehopositiivisuudella vaan meni musiikki edellä. The Roop haluaa ihan tosissaan viihdyttää kansaa. Viime vuoden On Fire oli vielä parempi biisi mutta silloin viisut peruttiin.

Vierailija
6717/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurja veikkaus: olisiko ollut Suomi, Finlaan. :)

Ei vaan Georgia.

Vierailija
6718/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannian biisi oli hyvin mitäänsanomaton keskinkertaisuus, joka ei ollut parhaalla mahdollisella tavalla esitetty. Bonuksena aika harva eurooppalainen edes tunnisti kappaleen nimeä, vaikka se on englantia.

Vierailija
6719/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen sille kädelle, joka kurkotti kuin kourimaan Carolaa. Kunnon koura vielä 🤣

Vierailija
6720/9878 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oikeasti luulin, että Suomi jää häntäpäähän ja muut pohjoismaat + Itä-Eurooppa jyräävät, kuten aina ennenkin. Onneksi olin väärässä!

Onnea Blind Channelin pojille ja Oululle! 🇫🇮🤟

Ps. Vähänkö Carola oli nolo... 🤦‍♀️

Minä kans yöllä mietin, että mitä ihmettä on ylimielisille ruotsalaisille tapahtunut. Nehän tunaroi koko ajan.

Minäpä en miettinyt yhtään ruotsalaisia. Iloitsin aidosti Blind Channelin menestyksestä.

Ketju on lukittu.