Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avauduin kaverille (mies) arasta aiheesta...

Vierailija
21.02.2021 |

Avauduin eilen aamulla viestillä miespuoliselle kaverille arasta aiheesta Whatsapp -viestillä. Hän ei kommentoinut mitenkään.🤨
On käynyt sen jälkeen ”paikalla” kyllä...monesti...

Nyt tällä kaverilla on tulossa synttärit ensi viikolla. Onnittelenko viestillä normaalisti? Vai jätänkö onnittelematta - olemalla samalla sitten lapsellinen...🙄 Koska mua todella hämää ettei hän kommentoinut mitään, mutten myöskään sitä ala kerjäämään ja kyselemään perään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun et kerro aihetta tai edes vähän viestin sisällöstä. Minulla on esimerkiksi kaveri, jolla on vaippafetissi. Eli tykkää käyttää vaippoja ja laskea alle, ihan aikuinen mies. Ok, tietenki ymmärsin ja sanoin ettei tässä mitään, kunhan itse tykkäät. Mutta nyt on tullut useasti viestejä, jotka alkanut:" arvaa mitä tekis tehdä/on jalassa..." tai ilamn kysymistä lähettänyt kuvia itsestään vaipat jalassa. Ja nämä ovat mielestäni todella kiusallisia viestejä joihin en heti vastannut. Ehkä sun jutuissa oli samankaltaista sisältöä, liian paljon henkilökohtaista tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit tänne sitten kerjäämään sääliä.

Vierailija
24/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä avauduit ja miksi. Ylipäätään kaikki "avautumiset" kannattaisi tehdä kasvotusten eikä viestein. Hänellä on ihan yhtäläinen oikeus olla vastaamatta kun itse pyytämättä heität elämäsi kipupisteitä hänen luettavakseen.

Vierailija
25/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vataamattomuus jotenkin poikkeuksellista hänelle, vai miksi otit nokkiisi? Uusi tuttavuus? Ei yksipuolisesti kannata pitää yhteyksiä. Tällaisen yhden viestin perusteella on tosi vaikea sanoa mitä pitäisi tehdä tai jättää tekemättä.

Vierailija
26/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, onko kuulunut mitään ap?

Vierailija
27/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin synttäreistä onnitteluviestin.

Muutoin en pommittaisi.

Vierailija
28/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä outoa tuossa, tyypillistä miehen toimintaa evvk.

Vierailija
29/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi onnittelisit, jos hän ei huomioi sinua tai viestiäsi? Ei saa roikkua kenenkään perässä...

Vierailija
30/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä avauduit ja miksi. Ylipäätään kaikki "avautumiset" kannattaisi tehdä kasvotusten eikä viestein. Hänellä on ihan yhtäläinen oikeus olla vastaamatta kun itse pyytämättä heität elämäsi kipupisteitä hänen luettavakseen.

No tällaisesta ei tainnut olla kyllä nyt kyse

Vierailija
31/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun ei tiedä aihetta. Mutta itse en ole kauhean kiinnostunut muiden avautumisista vaikka kyse olisi ystävistä. Vie liikaa energiaa omasta elämästä koska jos paneudun johonkin asiaan niin teen sen kunnolla ja tuollaisiin viesteihin vastaaminen vie aikaa. En siis jaksa mitään tekstiviestejä, joissa halutaan kommenttia tai kuittausta omiin elämänvalintoihin. Hyvä homma, mitä se mulle kuuluu. On asia erikseen jos ystävällä on oikeasti joku vaikea tilanne (eikä koko ajan ja mitättömistä syistä)

Tiivistäen: vaikutat tunnesyöpöltä. Anna ystävällesi tilaa ja mene eteenpäin

Vierailija
32/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä mies jotenkin vastausvelvollinen sulle?

Ja jos hän olisi kuittanut "ok" niin olisiko se riittänyt sulle vai vaatisitko pitkää kirjallista analyysia? 

Vierailija
33/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto että joidenkin naisten elämä voi olla vaikeaa.

Vierailija
35/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä mies jotenkin vastausvelvollinen sulle?

Ja jos hän olisi kuittanut "ok" niin olisiko se riittänyt sulle vai vaatisitko pitkää kirjallista analyysia? 

No olisihan se ollut kohteliasta jtn vastata

Vierailija
36/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys:

Miten te tässä tilanteessa onnittelisitte?

”Hyvää syntymäpäivää!”

-hymynaama/kakkuemoji/jotain muuta perään?

Vai miten?

Vierailija
37/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avauduitko tunteista häntä kohtaan?

En suinkaan. Ihan muu asia, jonka selätin. Hän on tästä tiennyt ja nyt selvisi että näyttää hyvältä, joten jonkinlainen onnittelu tai ”tsemppiä” viesti olisi ehkä ollut luonteva. Näköjään ei ollut.😅

Ap

Tässä ei ole logiikkaa. Jos hän on jo tiennyt aiheesta, ei kyseessä ole avautuminen.

Miksi vastaamattomuus nyt loukkaa? Oliko suhtautuminen jo alunperin nihkeää? Silloin olet mennyt rajan yli jo toistamiseen, ja sinun kannattaisi normalisoida tilannetta esim. perussynttärionnittelulla.

Vierailija
38/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä teksti, ei mitään kuvia. Ettei ole liian innokas. Jonkun emojin voit laittaa (kukka tai kakku tms) ite em laittaisi hymynaamoja, muuten ajattelee että olet siellä hymyssä suin toivottelemassa hyvää juhlapäivää - vaikka kaveri itse käveli sun yli!!!!

Eli: kohtelias toivotus, mut pidättyväinen. Ei hymynaamoja.

Vierailija
39/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi olla kiirettä, että ehtii lukea muttei vastata. Odottaisin vielä päivän pari vastausta.

Kukaan ei ole niin kiireinen, ettei ehdi koko päivänä laittaa edes viestiä että paneutuu asiaan myöhemmin.

Todellakin voi

-eri

Ei voi. Sinä ehdit käyttää sen 10 sekuntia vaikka välipalaa syödessäsi, pissalla istuessasi tai bussia odotellessasi. 

Sanotaan että saan viestin aamusta/aamupäivästä, vedän jo silloin teamsilla koulutusta, en voi irrottautua hetkeksikään koska olen ainoa kouluttaja. Lounastauolla syön nopeasti yhden rahkan samalla kun etsin osallistujan kysymään kysymykseen raporttia näytettäväksi soittaen samalla esimiehelle kiireellisestä asiasta. Lounas loppuu ja ehdin juuri ja juuri saada raportin luvut käytettävään muotoon. 10min kahvitauko iltapäivällä, huomaan että päiväkodilta soitettu, soitan takaisin, aika meni siinä kun jouduin soittamaan kolmeen numeroon että sain jonkun kiinni. Kurssilaisilla oli niin paljon kysyttävää että meni vartin pitkäksi ja joudun lähtemään juosten autolle että ehdin hakemaan lapset päiväkodilta ennen esikoisen harrastuksen alkua.. sen aikana käyn ensimmäisen kerran aamun jälkeen vessassa. Missä tässä välissä oli aikaa kuittailla kenellekään että palataan jne kun whatsapissa odottaa 30 lukematonta viestiä? Eli kyllä, todellakin voi.

No siinä välissä kun kävit vessassa. Simple as that.

Käyttääkö ihmiset oikeasti puhelimia vessassa? Hyi.

Itse pyrin käyttämään puhelinta ja nettiä rajoitetusti ja välillä voi mennä muutama päivä ilman, että ehdin viesteihin vastata. Puheluihin vastaan jos olen kotona ja pyrin soittamaan sitten takaisin. En ymmärrä ajatusta, että koko ajan pitäisi olla tavoitettavissa tai viesteihin vastata samantien. Usein puhelin on myös tilassa, että vain lapsen, oman äidin ja parhaan ystävän puhelut tulee läpi.

Vierailija
40/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli kyse jostain terveysongelmasta, niin saattoi ällöttyä siitä. Mä en kestä yhtään, jos ihmiset avautuu vaivoistaan. Alkaa oikeasti oksettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi