70€ rahaa pe saakka, mitä kannattaa ostaa kaupasta?
Riisiä, makaronia, puutojiutaleita ym on kaapissa. Aik ja 2 lasta syömässä
Kommentit (18)
Lihaa, vihanneksi ja hedelmiä. Hyvin riittää ja jää vielä ensi viikoksikin rahaa.
Mitä vain. Tuohan on ihan hyvä rahasumma.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin viinaa ja joisin suruuni jos olisin noin persaukinen
Tuohan se ratkaisisikin ne rahaongelmat :D Hyvä summahan tuo on, sillä söisi todella hyvät sapuskat viikon ajan. Jos laittaa itse eikä ostele valmispizzoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin viinaa ja joisin suruuni jos olisin noin persaukinen
Joo, eikö olekin kamalaa että jollain ei ole tämän enempää rahaa. Varmaan olen ihan paska ihminen tämän takia, eikös?
Puuroriisi on 1e kg. Samaa kamaa ravinteiltaan, mutta roimasti halvempaa.
Ostaisin linssipaketin, sipulia ja tomaattimurskaa. Tekisin niistä linssimuhennoksen, jota söisin sen kaapissa olevan riisin ja pastan kanssa useana päivänä. Hiutaleista tekisin puuroa, jota söisin aamuisin.
Loput rahat säästäisin.
70 eurolla saa vaikka mitä.
Kun ei osta kaikista kalleimpia tuotteita.
Ison kattilallisen keittoa, laatikoita uuniin, keitettyä perunaa ja jotain kastiketta.
Vielä jää leipään ja leivänpäällisiin, hedelmiin, maitoon jne.
Tuohan on ihan normaali ruokaraha viidelle päivälle?
Makaroonilaatikosta riittää moneksi päiväksi, uunimakkaraa ja perunoita (voi tehdä muussia), nakkeja ja kalapuikkoja. Lisäksi maitoa, jogurttia, juustoa, tomaattia ja salaattia.
puutojiutaleita? Niiden kanssa voisi syödä vaikka poistettuja perunoita ja unissa paistettua sisäfilettä. Riittää rahat vaikka kuukaudeksi.
5 kg perunaa
Pari pussia makaronia
Pari-kolme kg jauhelihaa
Keitoojuurespussi
Kananmunia
Sämpyläjauhoja
Maitoa
Kurkkua, salaattia
Sitten perunaa ja jauhelihakastiketta.
Makaronilaatikkoa
Jauhelihakeittoa
Itse tehtyjä sämpylöitä
Jne.
Aika avuton pitää olla, jos tuolla ei viikkoa elä ja helposti
Yhdestä paketista soijarouhetta (3 e) aaa ihan tuhottoman määrän kastiketta pastalle tomaattimurskan, mausteiden ja sipulin kera. Sitä ostaisin ja makaronia. Isoja pusseja juureksia joista tekisin sosekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä paketista soijarouhetta (3 e) aaa ihan tuhottoman määrän kastiketta pastalle tomaattimurskan, mausteiden ja sipulin kera. Sitä ostaisin ja makaronia. Isoja pusseja juureksia joista tekisin sosekeittoa.
Paseerattu tomaatti on myös hyvä vaihtoehto kastikepohjaksi tai tomaattikeittoon.
Tee vaikka näitä: soijarouheesta makaronilaatikkoa, muusia ja possukastiketta, kanankoipia ja riisiä, uunijuureksia ja lihapullia, kananuudeliwokkia, tonnikalapastaa. Lisäksi salaattia. Saat hyvin värkit noihin 70 eurolla, jää rahaa vielä maitoon, muniin ja sämpylöihin ja leikkeleeseen. Teet noita isot annokset niin, että riittää lounaaksi seuravalle päivälle.
70e riittää meillä 4 hengelle viikoksi. Joka viikko.
Nallepuuroa ja lihaliemikuutioita lapsille ja lopuilla keravan mansikkaa