Vaatteet kohta rikki
Eikä koskaan rahaa ostaa uusia. T. Ammattivalittaja
Kommentit (8)
Tilaa netistä klarnalla ja maksa pikkuhiljaa pois.
Voisiko entisiä paikata käsin ompelemalla tai ostaa kirpputorilta? Oletko facebookin roskalava-ryhmissä? Ystäviltä ja tutuilta voi myös kysyä "sellanen ja sellanen kiinnostaa, jos on joskus menossa kierrätykseen" -tyylillä. Ymmärrän jos tuntuu nololta, mutta itse olen paljon saanut koska ihmisillä paljon "roinaa" nykyään. Ja monissa muissa paikoissa asiat vielä huonommin joten otan kyllä vastaan. Kierrätys tuntuu olevan tänä päivänä suosittua myös. Käytän paljon tori.fi ja facebook kirppikset hyviä myös. Itse oon ajatellut myös ilmastoa tässä asiassa, paljon sairauksia joiden hoito kuluttaa ympäristöä niin yritän kantaa korteni kekoon ostamalla käytettyä :)
Sukat ja alusvaatteet ostan yleensä aina uutena. Näitä ostan alesta. Myös huomannut että lasten koko 33 sukat mahtuu ihan hyvin mun 38-jalkaan, ne venyy. Minulle mahtuu lasten koko 170 alkkarit. Lasten vaatteet halvempia. Alkkareita ylipäänsä ostin aikanaan aina kun oli tarjouksessa tyyliin 1.50e kpl ja sukat samaten. Toppeja kirppikseltä 50 snt kpl. Mulla on pqljon vaatetta, joku ehkä sanoisi hamsteriksi mutta näin ne ei kulu. Minulla on paljon hyvin huollettuja 10v vanhoja alushousuja, omistan varmaan sadat :D ei ne ehdi kulumaan kun on monet.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sun vaatteet hajottaa? Kuluuko housunpersus liiasta istumisesta?
Ihan niiden pitäminen kuluttaa niitä. Kun on yhdet housut ja pidät niitä vuosia, niin ne hajoaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niiden pitäminen kuluttaa niitä. Kun on yhdet housut ja pidät niitä vuosia, niin ne hajoaa. Ap
Miten ihmisellä voi olla vaan yhdet housut?
3 jatkaa: käytettyjä tavaroita hyvä ostaa myös sillon kun ei vielä tarvitse, jos löytyy halvalla. Esim ite jos löydän toppeja 30 snt kpl kirppikseltä, ostan aina jos hyvä ja sopiva koska käytän toppeja lähes joka päivä. Ja esim jos tarvit kesäkenkiä, kato tori.fi sillon kun ei oo kesä, vaikka nyt talvella, voi olla halvempaa. Ja kesällä talvivaatteet.
Ite otan roskiin menevistä kengistä jopa nauhat ja pohjalliset talteen, käyttänyt sitten toisiin kenkiin tarvittaessa. Esim hiukan liian iso kenkä-> extrapohjallinen. Talvikenkiin jos kahdet villasukat, sama juttu. Ja jos kengännaugat hajoaa/rispaantuu, vaihdan paremmat tilalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista muista olen "kehopositivoitunut" ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista muista olen "kehopositivoitunut" ulos.
Tämä oli hauska! Minäkin olen kehoposivoitunut ulos monesta vaatteesta, mutta nyt on tullut käänne kehonegativoitumiseen, minkä johdosta alan mahtua vaatteisiin!
T. Ei ammattivalittaja