Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS tänään - Miksi piispat eivät saa riitojaan ratkaistua vaikka muille tarjoavat kaikkien ratkaisujen löytyvän raamatusta?

Vierailija
21.02.2021 |

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000007813397.html

Yleensä tosiuskovaiset kertovat kaikkien ongelmien ratkaisun löytyvän raamatusta ja sitä lukemalla. Miten onkaan mahdollista, että nämä muille raamattua ohjenuoraksi tarjoavat piispat eivät saa omia ongelmiaan ratkottua sitä isoa kirjaa lukemalla? Vai eikö kaikki ratkeakaan pelkillä raamatun opeilla? Nololta, aikuisten hiekkalaatikkoleikeiltä vaikuttaa kirkon touhut. Onneksi itse en kuulu mihinkään kirkkoon ja suosittelen muitakin siitä eroamaan. Ei kannata kenenkään omia veroeuroja tähän pelleilyyn laittaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kirjoitetetaan isolla.

Vierailija
2/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä on se jota kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitan sen pienellä tahallaan, että ihmisiä joille keskeinen mielenkiinto suuntautuu välimerkkkeihin ja oikienkierjoitukseen vihloisi tavattoman paljon aivoihin ja silmiin.

Vierailija
4/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilaaja, pääseeköhän tuota lukemaan jotenkin? Ei ketään kiinnostaisi ottaa pari ruutukaappausta? :>

Vierailija
5/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin uskonihmisiä hyviksi ihmisiksi. Oma kokemus on että ovat kovin tuomitsevia ja puhuvat pahaa selän takana jne. Eräskin henkilö kertoi ettei koskaan ole tehnyt mitään pahaa. Puhui minusta kuitenkin pahaa ja käännytti ystäväämme minua vastaan. Eikö se ole pahan tekoa jos puhuu pahaa? 

Vierailija
6/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi egoismi kukkii alallankuin alalla ja perhesuhteissa. Helppo saarnata käytäntö on eri. Loukkaavat sanat jää.

Vierailija
7/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin uskonihmisiä hyviksi ihmisiksi. Oma kokemus on että ovat kovin tuomitsevia ja puhuvat pahaa selän takana jne. Eräskin henkilö kertoi ettei koskaan ole tehnyt mitään pahaa. Puhui minusta kuitenkin pahaa ja käännytti ystäväämme minua vastaan. Eikö se ole pahan tekoa jos puhuu pahaa? 

On. Pahaa puhuvat kaikenlisäksi lisäävät lisävärejä ja pettävät luottamuksen mairitellen edessäpäin. Do not trust anyone. Only God.

Vierailija
8/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitan sen pienellä tahallaan, että ihmisiä joille keskeinen mielenkiinto suuntautuu välimerkkkeihin ja oikienkierjoitukseen vihloisi tavattoman paljon aivoihin ja silmiin.

Epäkypsä tunnustuksellinen ateisti, et ole eka  ;) Jo kyllä meissä uskovasissakin epäkypsiä löytyy. Olemme ihmisiä, kaikki puutteellisia ideologioistamme huolimatta.

Hyviä kysymyksiä sulla. Eka vastaukseni, NII-I, ovatko piispat edes elävässä uskossa? Toisekseen, ihminen lukee Raamattuakin vajavaisesti, eli kukaan ei osaa tehdä 100% varmasti täydellisen totuudellista tulkintaa. Mutta yrittää meidän täytyy, ja pyytää että Pyhä Henki avaisi sanaansa.

Vierailija
9/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäkypsä tunnustuksellinen ateisti, et ole eka  ;) Jo kyllä meissä uskovasissakin epäkypsiä löytyy. Olemme ihmisiä, kaikki puutteellisia ideologioistamme huolimatta.

Hyviä kysymyksiä sulla. Eka vastaukseni, NII-I, ovatko piispat edes elävässä uskossa? Toisekseen, ihminen lukee Raamattuakin vajavaisesti, eli kukaan ei osaa tehdä 100% varmasti täydellisen totuudellista tulkintaa. Mutta yrittää meidän täytyy, ja pyytää että Pyhä Henki avaisi sanaansa.

No mikä on se selkeä ohje raamatussa, jolla piispojen tulisi asiat selvittää?

Vierailija
10/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ollenkaan ortodoksikirkkoa,josta tässä kyse.

Vierailija
11/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä on se selkeä ohje raamatussa, jolla piispojen tulisi asiat selvittää?

Isämeidän on mallirukous miten pitää tehdä.

Vierailija
12/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eivät terveet  tarvitse parantajaa vaan sairaat." En nyt ota kantaa näihin piispoihin, vaan yleisesti ottaen seurakunnan toimintaan ovat kaikki tervetulleita. Seurakunnan toiminnassa on samaan aikaan eri ikäistä porukkaa. On eri puolueita kannattavia ihmisiä. On fyysisesti sairaita, jotka ovat ärtyisiä. On psyykkisesti sairaita, alkoholisteja, on narkomaaneja. On parantuneita ja on päihteissä vielä kiinni olevia. Mielipiteiltään täysin vastakkaisia. On lahjakkaita, älykkäitä, on lahjattomia ja oppimisvaikeuksista kärsiviä. On pahoinpideltyjä on pahoinpitelijöitä jne.

Minusta olisi omituista, jos tuollaisella porukalla ei tulisi välillä sanaharkkaa tai suurempaa suukopua. Lisäksi täytyy vielä muistaa, että kaikilla ei ole hyvät jauhot pussissa. Ovat vain löytäneet yhteisön, jossa puhua niin, että saavat yleisön. Ja tällä en viittaa  kirkon työntekijöihin.

Vierailija
13/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän Jeesusta tarvitse kuin itsekin oman pahuutensa ymmärtävät ihmiset. Sehän tämän vapahtajahomman idea on.

Jeesus sanoi: ”Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä”.

Omasta mielestään hyvillä ihmisillä ei ole asiaa Jeesukselle, vaan heille (omasta mielestään) riittää sellainen yleisluontoinen usko korkeampaan voimaan. Ja sitä ilmankin näköjään pärjää moni.

Vierailija
14/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mikä ammattiryhmä on hankalin potilas? No, se on lääkäri. Lääkärit myös pitkittävät lääkäriin ja tutkimuksiin menoa hyvin pitkään. Ja eivätkö juuri he ole sanomassa, että aina kannattaa tarkistaa asiat lääkäristä.

On myös tullut monenmoista lääkäriä vastaan, jotka ovat menneet lääketieteelliseen, koska itsessä/tuttavapiirissä on ollut sairauksia. Jopa sellaisia, joita ei ole voinut parantaa. Tuo on ollut kannustimena hakeutua esim. tutkijan uralle, ja etsiä johonkin sairauteen roketetta/parannuskeinoa/lievityskeinoa. Tai ovat hakeutuneet siihen perusterveydenhoitoon, koska todella haluavat auttaa toisia, koska ovat itse saaneet avun/eivät ole saaneet apua.

Miksi samalla tavalla ihminen, joka on kokenut suuren vihan, katkeruuden, epäoikeudenmukaisen kokemuksen, etsisi koko elämänsä keinoja sopuun, armoon ja rauhaan? Ja jos ei itse niihin täydellisesti pysty, niin haluaa auttaa edes toisia saamaan elämäänsä sitä rauhaa, sopua ja anteeksiantoa?

Vierailija
15/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö fariseusten tekojen mukaan vaan sanojen.Vai miten se meni.

Vierailija
16/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksinen kirkko on piispojen bisnestä. Valamo tuottaa viiniä ja viinaa, jotta voisi elättää kirkon johtoporrasta ja lihomista kaapujensa alla. Kun ihmisen ahneus ja ylpeys on suurempi kuin uskonnollinen vakaumus, syntyy tuollaista jälkeä kuin Hesarin jutussa. Näen valitettavasti isä Mitron viininpöhöttömät kasvot nyt edessäni, hyi!

Vierailija
17/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä kirjoitan sen pienellä tahallaan..." Et siis osaa kirjoittaa suomea.

Vierailija
18/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mikä ammattiryhmä on hankalin potilas? No, se on lääkäri. Lääkärit myös pitkittävät lääkäriin ja tutkimuksiin menoa hyvin pitkään. Ja eivätkö juuri he ole sanomassa, että aina kannattaa tarkistaa asiat lääkäristä.

On myös tullut monenmoista lääkäriä vastaan, jotka ovat menneet lääketieteelliseen, koska itsessä/tuttavapiirissä on ollut sairauksia. Jopa sellaisia, joita ei ole voinut parantaa. Tuo on ollut kannustimena hakeutua esim. tutkijan uralle, ja etsiä johonkin sairauteen roketetta/parannuskeinoa/lievityskeinoa. Tai ovat hakeutuneet siihen perusterveydenhoitoon, koska todella haluavat auttaa toisia, koska ovat itse saaneet avun/eivät ole saaneet apua.

Miksi samalla tavalla ihminen, joka on kokenut suuren vihan, katkeruuden, epäoikeudenmukaisen kokemuksen, etsisi koko elämänsä keinoja sopuun, armoon ja rauhaan? Ja jos ei itse niihin täydellisesti pysty, niin haluaa auttaa edes toisia saamaan elämäänsä sitä rauhaa, sopua ja anteeksiantoa?

Tuolla ei ollut mitään tekemistä Hesarin jutun kanssa. Ortodoksipiispojen valtataistelusta kysymys. Jokainen pitää tietysti itseään hurskaana ja parempana kuin muut.

Vierailija
19/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikkia piispojakaan ei kiinnosta noudattaa sitä Raamatun sanaa.

Ap voisi kertoa, mistä tuossa jutussa ja riidassa on kyse. Itse en päässyt sitä lukemaan.

Vierailija
20/29 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parran pituudestako ne riitelevät vai mistä?