Lapsiperheet asumaan kerrostalon alimpiin kerroksiin
Voi kun tulis tällainen sääntö. Aina kun perhe missä alle 18v lapsia muuttaa kerrostaloon, niin vaihtoehtona olisi pelkästään ensimmäisen kerroksen asunnot, ehkä jopa toisen. Muut saisivat asua ylemmissä kerroksissa rauhassa ja lapsiperheet voisivat pitää sitä jokapäiväistä sirkustaan siellä maan tasalla. Kaikki voittaa.
Kommentit (6)
Hyvä sääntö, kun rakennat omaa kerrostaloasi, kannattaa ottaa sääntö käyttöön.
Ei toimi. Kerrokset ovat toistensa kopioita ja isoimmissa asunnoisssa asuu lapsiperheet. Toimisi vasta kun alettaisiin rakentamaan kaikki perheasunnot alakerroksiin. Sinänsä se olisi kyllä ihan suositeltavaa ja lapsiperheet itsekin siitä varmasti pitäisivät.
Mä vaihdoin asuntoa tuosta syystä.
Soitin isännöitsijälle ja kysyin voinko vaihtaa asuntoa kakkoskerroksesta maan tasalle. Meillä tismalleen samanlaiset asunnot.
Perustelin sillä että minulla erityislapsi joka ei kovin äänekäs mutta juoksee paljon enkä jaksa koko ajan olla kieltämässä ettei alakerran naapurit hermostu. Meidän parvekkeen ovea ei saanut lukkoon eli myös se oli peruste. Alakerran asunto turvallisempi lapselle kun oven saa lukittua ja näin ollen ei tarvitse pelätä että lapsi putoaa parvekkeelta.
Toki alakerrassa oli hieman edullisempi vuokra, oma piha ja kivemmat materiaalit mutta se oli isoin syy että ei tarvinnut olla jatkuvasti kieltämässä lasta juoksemasta.
Saatiin vaihtaa.
Sopii minulle,tykkään asua alhaalla. Mutta silloin isot asunnot oltava kaikki alakerroksissa ja vain pikkuyksiöt ylhäällä. silloin kukaan mummeli ei voisi saada hulppeaa ylimmän kerroksen kolmiota koska ne olisi kaikki käytännöllisesti alhaalla. Mutta eipähn tarvitsisi rakentaa hissejä enää kerrostaloihin koska ylhäällä asuisi vain fiksuja ja jalkavia ihmisiä. Ei niitä kyräilijämummoja, ne potkittaisi hautaan jo eläkeiän alkaessa.
Ei hyvä sääntö. Ostn kerrostaloasunnon maan tasalta söpöllä terassilla, enkä suostuisi asumaan ylemmissä kerroksissa. Asunto ei ihan hirveän hyvin sovellu edes lapsiperheille, sillä pohjaratkaisu on lokeroinen ja terassilta on niin kapea portti pihalle ettei siitä vaunuja saa mahtumaan.