Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastuuttomat lomailijat

Vierailija
19.02.2021 |

Mistä tunnistaa kotimaisen turistin Lapissa? Aiemmin pukeutumisesta, nykyään siitä että tunkevat isolla porukalla kauppaan eikä kellään ole maskia. Yleensä maskien käyttöaste on korkealla, mutta tänään esimerkiksi Prismassa suurin osa asiakkaista ilman.

Hyvä ystävä, maskisuositukset on voimassa myös täällä hiihtokeskuspitäjissä. Me pidämme niitä kaupassa ja muissa julkisissa sisätiloissa suojautuaksemme pääasiassa sinulta. Meillä täällä tautitilanne on ollut koko ajan rauhallinen, ja siitä on kiittäminen paikallisten toimintaa, etteivät tartuntaketjut pääse ryöstäytymään käsistä.

Sitä rauhallista tilannetta ei kuitenkaan tule kestämään pitkään jos sinä, omahyväinen matkailija paljon pahemman tautitilanteen alueelta, päätät pamahtaa paikalle kiertämään kaikki kylän kaupat läpi ja mölöttämään tuntitolkulla hyllyväleissä kavereidesi kanssa.

Muista maski tai tilaa ruokatarpeet noutopisteeseen, sekin kun on vaihtoehto.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tauti ei ole vaarallinen muille kuin monisairaille vanhuksille. nämä rajoitukset koskeat heitä ja vain heitä jos kenelläkään olisi täällä järkeä päässä miten tämä tilanne hoidetaan muilla kuin minulla.

jos sinä haluat elää tässä rajoituksilla myrkytetyssä "normaalissa" niin sitten piirretään suomeen rajat uudestaan me emme ole samalla puolella rajaa. saat jäädä sinne hysteerisenä maski kurkussa ulisemaan. minä TAPAN sinut ja kaltaisesi jos alatte hyppimään sen totalitarisminne kanssa minun silmille.

Vierailija
2/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetutkinko sun edellinen viestiketjusi? Voi kyynel. Montako meinasit avata samasta aiheesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen keski-ikä on 49, sepä tässä on. Katoppa kun täällä asuu pääasiassa niitä vanhuksia ja monisairaita. Nämä uunot vievät niiltä mahdollisuuden käydä kaupassa turvallisesti.

Vierailija
4/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen keski-ikä on 49, sepä tässä on. Katoppa kun täällä asuu pääasiassa niitä vanhuksia ja monisairaita. Nämä uunot vievät niiltä mahdollisuuden käydä kaupassa turvallisesti.

no sitten laitat sen maskin syvälle kurkkuun ja pysyt kotona. älä tule sanelemaan muille ehtoja miten viettää elämää kun se virus ei heitä kosketa. ymmärrätkö?

Vierailija
5/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hiihtokeskuspitäjässä on prisma? Ounasvaara ei ole mikään turistikohde...

Vierailija
6/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suljetutkinko sun edellinen viestiketjusi? Voi kyynel. Montako meinasit avata samasta aiheesta?

? En ole useampaa kirjoittanut. Ehkä meitä tuohtuneita on useampia?

Vierailija
7/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusamossa.

Vierailija
8/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se tauti ei ole vaarallinen muille kuin monisairaille vanhuksille. nämä rajoitukset koskeat heitä ja vain heitä jos kenelläkään olisi täällä järkeä päässä miten tämä tilanne hoidetaan muilla kuin minulla.

jos sinä haluat elää tässä rajoituksilla myrkytetyssä "normaalissa" niin sitten piirretään suomeen rajat uudestaan me emme ole samalla puolella rajaa. saat jäädä sinne hysteerisenä maski kurkussa ulisemaan. minä TAPAN sinut ja kaltaisesi jos alatte hyppimään sen totalitarisminne kanssa minun silmille.

Kai sä tiedät, että myös anonyymit tappouhkaukset ovat laittomia,? Nettivinkkasin, Poliisi ottanee yhteyttä jossain välissä. :)

Vierailija
9/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän huonoon kuntoon veti hyväkuntoisen 30v urheilevan ja perus terveen miehen.

Vierailija
10/14 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä tiedät, että myös anonyymit tappouhkaukset ovat laittomia,? Nettivinkkasin, Poliisi ottanee yhteyttä jossain välissä. :)

laittomia? ketä kiinnnostaa mikä on enää laitonta jos suomen sisällä liikkuminen on LAITONTA ja yritysten tuhoaminen ja nuorten elämän tuhoaminen laillista. tee sata vinkkiä. ei kiinnosta. minä olen puoleni valinnut ja voin kertoa tämän kenelle tahansa kasvotusten. minä tiedän olevani oikealla puolella historiaa.

Vierailija
11/14 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

laittomia? ketä kiinnnostaa mikä on enää laitonta jos suomen sisällä liikkuminen on LAITONTA ja yritysten tuhoaminen ja nuorten elämän tuhoaminen laillista. tee sata vinkkiä. ei kiinnosta. minä olen puoleni valinnut ja voin kertoa tämän kenelle tahansa kasvotusten. minä tiedän olevani oikealla puolella historiaa.

Onpa vastenmielisiä ihmisiä maailmassa.

Vierailija
12/14 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusamossa.

Luulin että puhuttiin Lapista...

Vierailija
13/14 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusamossa.

Luulin että puhuttiin Lapista...

https://yle.fi/uutiset/3-5692747

https://www.koillissanomat.fi/pertti-yliniemi-pitaytyy-maakuntarajoissa…

"Guossán, kuten Kuusamon nimi pohjoissaameksi kuuluu, oli jo kivikaudella asutettu alue Koillismaalla.

Ennen vuotta 1673 koko Lappi kuului Kemin seurakuntaan.

Hallinnollisesti Kuusamo oli osa Kemin Lappia ja yhdessä Tornion Lapin kanssa osa Ruotsin kuninkaan Lapinmaata. Kuusamon alueella sijaitsivat Kitkan ja Maaselän Lapin kylät.

Kuusamo erotettiin Kemin Lapista 1675. Kuusamon emäseurakunta ulottui tuolloin Iijoen latvoilta Inarin Lappiin."

Onpa saivartelu mukavaa.

Vierailija
14/14 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtotodellisuuteen uskovat hörhöt ovat aina vaarallisia, ja näytät olevan siitä hyvä esimerkki. Ihan hyvä siis, että poliisi tietää missä hiihdät.

Pidän jotenkin kovin huvittavana, että ek-vaalien korvilla huudettiin naamat punaisina suurin piirtein yhteen ääneen, kuinka valtion tulisi vähintäänkin tuplata vanhuspalveluiden hoitajamäärät ja syytää miljoonia lisää jotta ikäihmiset saisivat arvokkaan vanhuuden, hoitajilla olisi aikaa jutella, käyttää kävelyillä, tarjota virikkeitä, vanhuksilla vointinsa mukaan paremmat mahdollisuudet sosiaaliseen kanssakäymiseen, harrastamiseen...

Lisää soppaan korona ja yhtäkkiä on aivan liian monen mielestä juuri oikein, että nämä "arvokkaan vanhuuden" aiemmin ansainneet lukitaan laitoksiin ja koteihinsa ilman sosiaalisia kontakteja, tai vähintäänkin pidetään visusti poissa julkisilta paikoilta, jotta "normaalit ihmiset" saavat viilettää kylillä miten mielivät pitkittämässä pandemiaa. Siis etkö sä näe mitään moraalista ongelmaa tässä?