Käytätkö maskia julkisilla paikoilla?
Kommentit (80)
En käytä, enkä ole käyttänyt.
Koska en ole sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska ei ole syytä olla käyttämättä.
Syitä olla käyttämättä on vaikka kuinka monia. Vapaammasta ja raikkaammasta hengityksestä voi aloittaa. Samoin siitä, ettei kasvojen iholla ole kutinaa.
Ootko joku heikkokuntoinen vauva jos et pysty maskin kanssa hengittämään?
Oletko itse joku aivovammainen ääliö, joka ei ymmärrä fysiikasta edes alkeita? Kun aineen eteen laitetaan este, niin kappas vaan, kun se aineen liike heikkenee.
Huomaa, kuinka maskin aiheuttama hapenpuute ja se oman hiilidioksidin hengittely sumentaa joiltakin ne ennestään vähisetkin järjen rippeet.
Jos me kaikki muutkin pystytään hengittämään sen maskin kanssa (itse käytän sitä 8h putkeen töissä) eikä se ole aiheuttanut mitään muuta kuin pientä epämukavuutta nii varmaan sunkin kaltainen pikkuvauva selviää.
Ai sulla on kanssa sydänvika, astma, aurallinen migreeni ja kolmoishermosärky? Minun on vaikea hengittää aivan normaalistikin koska jostain syystä keuhkoissani on alentunut kyky vetää ilmaa sisään. Tämä aiheuttaa esimerkiksi sen, että en saa otettua kunnolla astmalääkkeitäni. Olen käyttänyt 5min maskia. Sain sydämen rytmihäiriö kohtauksen ja olin menettää tajuntani ja yskin taukoamatta. Pliis kuole.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska olen vastuullinen ihminen ja välitän toisista. Välinpitämättömiä ja lapsellisia ovat nuo jotka eivät tee samaa...
Puhutaanko vähän niiden maskinkäyttäjien vastuullisuudesta ja välittämisestä, jotka heittelevät ne käyttämänsä maskit luontoon sen sijaan, että huolehtisivat ne asianmukaisesti roskiin? Kunhan keväällä lumet sulaa, niin jokainen voi varmasti todeta tuon välittämisen ja vastuullisuuden määrän tienvarsilta. Voi siinä jäädä koirankakat tällä kertaa toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En. Korona on normaali influessa josta on saatu taitavasti luotua hysteria.
No ei kyllä ole. Olen sairastanut monta influenssaa ja yhden kerran koronan. Melkein kuolin koronaan enkä ole vieläkään täysin toipunut. Influenssa ei ole mitään koronaan verrattuna. Toivon että kaikki käyttäisivät maskia.
Käytän koska mielestäni on meidän kaikkien vastuulla hidastaa ja toivottavasti joskus vielä lopettaa viruksen leviäminen. Lisäksi ei tarvitse meikata kun peittää maskilla puolet naamasta ja laittaa vielä aurinkolasit päähän.
En käytä maskia oman perheen kesken kotona enkä omassa autossa. En myöskään ulkona. Muualla käytän maskia. Työpaikalla fpp2 suojainta ja kaupoissa ja muialla sisätiloissa kirurginmaskia.
Pakkohan se on, muuten napsahtaa n. 500€ sakko
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska olen vastuullinen ihminen ja välitän toisista. Välinpitämättömiä ja lapsellisia ovat nuo jotka eivät tee samaa...
Aah tulihan se sieltä. "Koska olen vastuullinen" :D haista p aska.
Kyllä käytän aina sisätiloissa yms. En siis maskia pidä jos olen julkisella paikalla jossain ulkona, mutta sisälle mentäessä maski naamalle. Ei ole mikään ongelma.
Mietin näitä keille maski tuntuu olevan joku henkilökohtainen loukkaus, mikä siinä maskissa on niin kauheaa ja miksi väkisin pitää yrittää jankuttaa niitä hyödyttömäksi?
En. Ei kiinnosta eikä niistä ole hyötyä.
En käytä missään. Mutta koska monella on 2, on asia tilastollisesti kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa käyttänyt maskia. Mulla on astma ja vähänkin pidempi maskin käyttö pistää yskittämään. Terveydenhuollossa töissä ja on maskipakko, käytän juuri sen ajan, kun potilas on huoneessa.
-terveyskeskuslääkäri
No käyttäjän sä silloin maskia.
-tykistön jääkäri
Kysymyksenä oli, käytätkö maskia julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa käyttänyt maskia. Mulla on astma ja vähänkin pidempi maskin käyttö pistää yskittämään. Terveydenhuollossa töissä ja on maskipakko, käytän juuri sen ajan, kun potilas on huoneessa.
-terveyskeskuslääkäri
Astmasi ei ole hoitotasapainossa. Tuleeko röökattua?
T. Erikoislääkäri
En tupakoi. Työterveyslääkäri ei ymmärrä astmasta mitään. Terveyskeskuskollega sai astmalääkityksen suht hyvään malliin, mutta oireet eivät hävinneet kuitenkaan kokonaan. Lähin yksityinen keuhkolääkäri on 90 km päässä.
Käytän, myös työssä koska olen hoitaja. Syy:korona. Muut tehköön kuten parhaaksi näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Saan niitä ilmaiseksi 50kpl paketteja (breikki, nervi TRE) ja haluan kunnioittaa muita ihmisiä kaupassa, bussissa jne, käyttämällä maskia vaikka en mikään korona hysteerikko olekaan. Maski lämmittää myös tuolla pakkasessa.
Mäkin haen breikistä Tampereelta ilmaset maskit. Ja siksi niitä käytänkin, en rupeaisi ite niitä ostaan.
Vierailija kirjoitti:
Imisarvon ja yhteiskuntakelpoisuuden mitta on nykyään se, käyttääkö maskia? Kun kerta olet vastuullinen ja muista välittävä ihminen käyttämällä maskia, ethän lopeta tuon käyttöä vastaisuudessakaan. Koskaan kun et voi tietää, kannatko jotain useista eri keuhkokuumetta aiheuttavista bakteereista tai viruksista.
Minä en käytä maskia. En hakeudu paikkoihin, joissa suosituskriteerit täyttyvät. 🙏🏼
Käytän kaupoissa ja busseissa. Syy siihen on suositukset, se että sain maskeja ja ajattelen jos tällä tapaa en sitten itse levittäisi sitä, tai saisi. En pelkää tai kuvittele sen kummenpia asiasta
Ymmärrän tosin, jos joitain vielä hämmentää maskijutut, kun about puoli vuotta niistä maskeista kai väännettiin viime vuonna :D Tiedotus asiasta oli junnaavaa ja omituista.
Vierailija kirjoitti:
Aah tulihan se sieltä. "Koska olen vastuullinen" :D haista p aska.
Vaikutat tyypiltä joka liimautuu edessä olevan ihmisen selkään kassajonossa ja huohottaa ja pärskii niskaan ja käsiä ei tietenkään ole pesty ennen maksupäätteen nappuloiden häplimistä.
Olen viime toukokuusta käyttänyt. Hiljattain käytin kotonakin kun uutta tiskikonetta asennettiin.
Sekä aivot, keuhkot että sydän toimivat kun en ole 200-kiloinen steroidipiikittäjä-mikromuna.