Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako teitä välillä se että syötte mielialalääkettä ja käytte terapiassa?

Vierailija
19.02.2021 |

Tai ylipäänsä jos on jotain mielenterveydenhäikkää...minua myös jotenkin ahdistaa se, että psykiatri ja terapeuttikin varmaan pitävät minua vain jonain hulluna. Olisi hirveää joutua joskus jonnekkin mielisairaalaan tai osastolle tai sairastua hyvin hyvin vakavaa mthäiriöön sillä siinä on niin kova stigma ja ehkä joskus syystäkin. Toivon etten sinne joudu koskaan

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka kuinka sanotaankin ei tarvitse hävetä eikä ole yksin, silti se on mun tunne ja multa tuntuu siltä, enkä voi sille mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On jo osa elämää. Olen sairastanut masennusta 27 vuotta. Elämä on mitä on.

Vierailija
4/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tippunut tästä yhteiskunnasta. Kaikki normaalit asiat tuntuvat olevan minulle saavuttamattomissa: parisuhde ja työ.

En edes odota itselleni mitään hyvää. Yritän vain nauttia tästä hetkestä.

Kaiken tämän päälle masennus ei hävetä. Se on kuin varjo, joka kulkee kaverina.

Vierailija
5/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitä tuttavapiiriä tai ystäväpiiriä, jonka vuoksi pitäisi hävetä. Pitäisikö vielä itsekseni hävetä sitä, että olen masentunut?

Vierailija
6/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on kasvatettu ominaisuus, jos lapsuuden kodissa omista ongelmista ei saa kertoa kenellekään, niin varmasti on korkea kynnys hakea apua. Mitään syytä ei ole nolottaa, lähes jokainen ihminen käy jonkin tapaisen kriisin oman mielenterveyden kanssa jossain vaiheessa elämää.

Vierailija
7/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vain itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Puhu ihmisille fiksusti, laihduta, liiku. Hanki ystäviä ja kumppani. Hanki mökki ja mene kevään tullen kyntämään pieni tilkku maata pelloksi ja istuta perunoita ja muita kasviksia. Hoida puutarhaa -> tervehdyt. Hommaa vene ja ala purjehtia.

Vierailija
8/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, sillä en ole itse tätä aiheuttanut. Mt-ongelmani tulevat lapsuudestani, joka ei ollut turvallinen tai rakastava.

Harmittaa, kun lapsuuden merkitystä ei korosteta tarpeeksi. Hyvä, turvallinen lapsuus takaa lapselle terveen itsetunnon, rajat ja ns. normaalin elämän. Rikkinäinen lapsuus takaa, että loppuelämä on enemmän tai vähemmän ongelmallista, henkistä taistelua itsensä kanssa.

Vierailija
9/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vain itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Puhu ihmisille fiksusti, laihduta, liiku. Hanki ystäviä ja kumppani. Hanki mökki ja mene kevään tullen kyntämään pieni tilkku maata pelloksi ja istuta perunoita ja muita kasviksia. Hoida puutarhaa -> tervehdyt. Hommaa vene ja ala purjehtia.

Tai jos vaan lähtisi pariksi vuodeksi maailmanympäri-matkalle? Se varmaan piristäisi 🙄

Vierailija
10/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, päinvastoin, elämä on antanut eväät syystä masentua ja käydä terapiassa. Itse en ole millään tavalla saanut vaikuttaa, miten tämä elämä kohtelee.

Vierailija
11/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä voit tunkea tuon hienon ja "toimivan" elämänohjeesi sinne minne aurinko ei paista ja poikittain. Et selvästikään ole sairastanut oikeaa masennusta esim...

Vierailija
12/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan vituttaa se jatkuva ravaaminen mielenterveysasemalla. Mitään hyötyä ole.

Vierailija
13/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi-tutkani värähti?

Vierailija
14/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettäisi, jos joutuisin lääkkeitä syömään tai terapiassa käymään.

Vierailija
15/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hävettäisi, jos joutuisin lääkkeitä syömään tai terapiassa käymään.

Mua hävettää tää sun vastaus.

Vierailija
16/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enemmän hävettäisi se, että jatkaisin sitä sekoilemista psykoosissa. Mua ei kiinnosta pätkääkään, mitä joku lapsen tasolle jäänyt, alikehittynyt urpo ajattelee mielenterveysongelmista.

Vierailija
17/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan. Traumatisoituminen tilanteessani on ihmiselle normaali reaktio. Miksi sitä pitäisi hävetä?

Vierailija
18/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos vaan lähtisi pariksi vuodeksi maailmanympäri-matkalle? Se varmaan piristäisi 🙄

Erittäin hyvä idea! 👌

Vierailija
19/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi-tutkani värähti?

No niin. 🙂 Mutta voisi noita silti soveltaa osin.

Vierailija
20/26 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan nolota! Nolottaako sinua hakea antibioottikuuri? Tai hoitaa murtunutta jalkaa.

Minkälaista ihmistä "nolottaa" olla epätäydellinen? Olisiko siinä jo syytä terapiaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän