Miten muuttua täysin toisenlaiseksi ihmiseksi
Mielikuvituksessani olen hauska ja sosiaalinen ihminen, joka hurmaa kaikki tapaavansa ihmiset tuosta noin vaan ihastuttavalla luonteellaan, ja jonka ystäviä kaikki haluavat olla.
Todellisuudessa olen jotakuinkin maailman tylsin ihminen, joka ei keksi ikinä mitään kiinnostavaa sanottavaa ainakaan ensitapaamisella, ei osaa jutella uusien ihmisten kanssa, (joko onnistun kysymään jotain liian tunkeilevaa, tai sitten en uskalla kysyä mitään ja vaikutan siltä etten ole kiinnostunut tutustumaan).
Osaan kyllä olla avoin ja seurallinen tuttujen ihmisten seurassa, mutta kellään ei riitä käsivällisyys siihen että jaksisi varrota ja tutustua minuun paremmin.
Kommentit (10)
Muutos lähtee sisältä. Alkaa toimimaan ja ajattelemaan erilailla, eikä palaa entisiin toimintamalleihin. Henkinen kasvu.
Turhaan miettii että alkaisi vetämään jotain roolia. Ole ihan sitä mitä milläkin hetkellä olet. Et voi tietää mitä ihmiset ajattelevat ja tuntevat. Älä laita heidän päähänsä tuomisevia ajatuksia itsestäsi omassa mielikuvituksessasi.
Kannattaa miettiä sitäkin mitä itse toivot ystävyydeltä tai keskusteluilta. Sinä keskustelet omilla ehdoillasi niistä asioista mitkä sinua kiinnostavat.
fakta tieto kirjoitti:
Muutos lähtee sisältä. Alkaa toimimaan ja ajattelemaan erilailla, eikä palaa entisiin toimintamalleihin. Henkinen kasvu.
Tuossa nyt ei ollut mitään hengellisyyttä.
Tuo näyttää enemmän mentaliteetin uskomukselta kuin hengellisyydeltä.
Ryhdy psykopaatiksi niin eiköhän siitä lähde kaikki irti.
Tee itsestäsi mielenkiintoinen: harrastele, pohdiskele, työskentele. Kehitä itseäsi sekä kykyäsi kommunikoida ja vastaanottaa tietoa ympäristöstäsi. Ihan kaikki on opeteltavissa (toisilla helpommin, toisilla vaikeammin), jos vain haluaa nähdä vaivaa asioiden eteen! Ole avoin ja ennakkoluuloton, positiivinen, rohkea.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tätä. Vaihdan itseäni aika ajoin. Se virkistää. Mitään pysyvää minua minulla ei ole vaan rakennan aina uuden.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan miettii että alkaisi vetämään jotain roolia. Ole ihan sitä mitä milläkin hetkellä olet. Et voi tietää mitä ihmiset ajattelevat ja tuntevat. Älä laita heidän päähänsä tuomisevia ajatuksia itsestäsi omassa mielikuvituksessasi.
Kannattaa miettiä sitäkin mitä itse toivot ystävyydeltä tai keskusteluilta. Sinä keskustelet omilla ehdoillasi niistä asioista mitkä sinua kiinnostavat.
Tässä erinomaisia neuvoja. Lisään vielä, että jos alat epätoivoisesti vetää hurmaavan supliikkityypin roolia, saatat itse asiassa vain ajaa ihmiset pois luotasi. Monet ihmiset, jotka haluavat olla muiden silmissä hauskoja ja viehättäviä, onnistuvat olemaan vain teennäisiä, ärsyttäviä ja herkästi liian pitkälle jutuissaan meneviä. Itse arvostan enemmän rauhallisia ja asiallisia ihmisiä, molemmat ominaisuudet tuntuvat olevan katoava luonnonvara. Hullutella ehtii sitten, kun tunnetaan paremmin ja päästy yhteiselle aaltopituudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tätä. Vaihdan itseäni aika ajoin. Se virkistää. Mitään pysyvää minua minulla ei ole vaan rakennan aina uuden.
Terveet ihmiset eivät suosi ei mitään.
Alkoholi / huumeet. Niillä onnistuu.