Mitä ruokaa ette söisi, jos olisitte kylässä ja tarjottaisiin?
Kommentit (46)
Pastasalaatti, jossa oli turkkitonnikalaa ja kanankoivet taitaa olla ainoat, joista olen tähän mennessä kieltäytynyt.
Itse asiassa myös jonkun sortin lihoista, appiukko ylikypsentää/kärvistää lihaa ja se on vaan niin kuivaa ja karseeta, että tulee syötyä kasvisruokaa siellä. Siellä Alankomaissa myös syödään näitä uppopaistettuja juttuja, kaikkea prosessoitua mysteeri"lihaa" ja jotain paneroituja krotetteja, joissa on sisällä nuudelia, hyh, niitä en suostu syömään.
Vierailija kirjoitti:
Elävän apinan aivoja, lampaan silmiä, rottaa, lepakkoa, koiraa, kissaa...
Mutta sitten ollaankin jo kaukana kotoa.
Suomessa syön tietysti kaikkea mitä tarjotaan.
Miten niin tietysti?
Eikö sulla ole mitään makuaistia, kaikki kelpaa?
Mitä tahansa missä on homejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Pastasalaatti, jossa oli turkkitonnikalaa ja kanankoivet taitaa olla ainoat, joista olen tähän mennessä kieltäytynyt.
Itse asiassa myös jonkun sortin lihoista, appiukko ylikypsentää/kärvistää lihaa ja se on vaan niin kuivaa ja karseeta, että tulee syötyä kasvisruokaa siellä. Siellä Alankomaissa myös syödään näitä uppopaistettuja juttuja, kaikkea prosessoitua mysteeri"lihaa" ja jotain paneroituja krotetteja, joissa on sisällä nuudelia, hyh, niitä en suostu syömään.
uppista, purkki*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uppista, purkki*
Turkkitonnikala ois kyll mielenkiintoinen!
Limppisoppaa. Makaronia ja ketsuppia. Simpukoita.
Vierailija kirjoitti:
Läskisoossia.
No jo on outo maku jollakin, läskisoosi ranskanperunoilla ja valkoparsalla tarjoiltuna on parasta herkkua ikinä.
Ainoa mitä en oikeasti saisi alas olisi hapansilakka. Kerran haistoin ja aloin kakomaan oksennusta, jos vatsassa olisi ollut jotain niin olisi lentänyt huutoyrjö.
Paahtoleipiä, joissa on margariinia, rypsiöljyjuustoa, rasvasilliä sekä tuorekurkkua.
.
Tällaiset jäivät tänään syömättä vieraillessani äitini luona.
Vierailija kirjoitti:
Hapansilakkaa ja casu marzua.
Casu marzussa taitaa mennä minullakin raja.
Hapansilakkaa kokeilisin kiinnostuneena. En lupaa että pystyn syömään, mutta ainakin maistaisin.
Lasten leipomia tai koristelemia leivonnaisia, pikkuleipiä jne. Itsellänikin on pari pientä lasta, ja kun katsoo että mihin kaikkialle ne pienet sormet ehtivät, niin eipä niitä tule tarjolle laitettua, enkä syö myöskään kenenkään luona kylässä.
No joo aivot olisi turhan extremeä mutta tavallisista ruuista pinaattikeitto. Paha lapsuuden trauma, oksennan jos edes haistan.
En pidä monista äyriäisistä mutta syön niitä kyllä jos tarjotaan. Aurajuusto pilaa kaikki ruuat mutta ranskalaisia sinihomejuustoja voin syödä sellaisenaan.
Sieniä, äyriäisiä, homejuustoa, sisäelimiä. Tosin onneksi kukaan normaali ei noita tarjoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uppista, purkki*
Turkkitonnikala ois kyll mielenkiintoinen!
Olisiko se vähän kuin venäläinen herkku nimeltä "silliä turkissa" (eräänlainen kerroksittainen rosolli), mutta tonnikalasta tehtynä?
Aika vähän on asioita, joita söisin.
En kyllä keksi mitään, mitä Suomessa ruokakaupoista löytyy. Kaikki kelpaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tietysti?
Eikö sulla ole mitään makuaistia, kaikki kelpaa?
Kyllä mullekin kelpaa kaikki, mutta on mulla myös makuaisti. Tykkään lähes kaikesta ja voin syödä hyvin sellaistakin mistä en tykkää. Ei oo mulle vaikee juttu. Ehkä olen oppinut tähän lapsena. Ei silloin ruokien suhteen oltu erityisen valikoivia, sitä syötiin mitä oli tarjolla.
Kaikki lihaa tai kalaa sisältävät jäävät syömättä. Samoin lasten tekemät jutut ja yhdessä kyläpaikassa kaikki mikä sisältää raparperia < kasvattavat sitä puskaa kompostoimattomassa huussijätteessä 🤮