Olenkohan narsisti? Mistä sen tietää?
Kysyn vakavasti. Tietääkö narsisti olevansa narsisti? Eikö niitäkin ole "eri tasoisia"?
Minulla on vaikea sietää sitä, että asiat ei mene niin kuin haluan. Käyttäydyn silloin riidanhaluisesti, jotta saan tahtoni läpi. Minusta on sanottu, että olen kylmä ja "kova" ja ettei minun kanssani haluta mihinkään riitoihin. Ihminen, joka sanoi tämän, ei ollut koskaan kanssani missään riidoissa, enkä ymmärrä mikä tämän hänen tulkinnan on aiheuttanut. En välitä yhtään siitä, mitä ihmiset minusta ajattelee (paitsi oma lähipiiri).
Saa kysyä, voin vastailla, jos se auttaa arvioimaan sellaista keittiöpsykologin diagnoosia. Oikeitakin lähteitä saa vinkata. Lähes kaikki jutut aiheesta käsittelee aina uhria, ei sitä miten narsisti voi saada apua.
Kommentit (22)
Hyviä vastauksia ja harvinaisen asiallista keskustelua täällä aiheesta. Kiitos kaikille, aion perehtyä asiaan tarkemmin. Sekä narsismiin, että näihin narsistisiin piirteisiin, joista useampi mainitsikin.
Ap
Tunnistin itseni aloituksesta, ja olen asperger -nainen. Negatiivisen narsistisesti käyttäydyn tuntemattomille, läheisilleni olen mukava. Eli ilmeisesti juuri päin vastoin mitä narsistit tekevät. Naisten as-piirteet ovat aika hankalia hahmottaa ammattilaisillekin.