Millaisia syntymäpäiväjuhlia(-gaaloja) te "nykyvanhemmat" oikein pidätte lapsillenne?!
Itse olen lähes viisikymppinen, kahden aikuisen pojan äiti ja olen ihmetellyt kun nuorempi kollegani ottaa aina lomaa järjestääkseen synttäreitä tyttärilleen jotka ovat kumpikin alle kouluikäisiä. Viis siitä olisiko meillä muilla jotain menoja tms, niin aina on lomaa otettava synttäreiden vuoksi. Onko se nykyään kaikilla näin???? 🙈 Omille lapsilleni pidettiin kyllä synttärijuhlat (tottakai), mutta ei niihin koskaan lomaa tarvinnut ottaa.
Kommentit (6)
Gaala😊😁😄
Nico-gaala, Jasmina-gaala jne 
Viime viikolla pidimme 6-vuotiaalle kaverisynttärit. Tarjoiluna kakkua (päivänsankarin kanssa yhdessä koristeltu ja siltä näyttikin) ja ohjelmana yleistä juoksua ympäri kämppää. Lapseni menee varmasti pilalle tämän vuoksi.
No en ota vapaata synttärijuhlien vuoksi! Rippijuhlia ennen oli muutenkin kesälomaa niin järkkäilyt tehtiin siinä ja pitopalvelu loput. Seuraavat isot onkin sit 18-vuotissynttärit mut varaan juhlatilan, cateringin ja ohjelmat niin, ettei tarvi kuin ehkä yks päivä vapaata pitää. Yo-juhlia varten varmaan sama.
Et sitten yhtään yleistä ja liioittele?
Siskoni pitää lapsilleen kolmipäiväisiä synttärijuhlia. Olikohan niin että perjantaina lapsen kaverit, lauantaina kummit ja sukulaiset ja sunnuntaina vanhempien kavereita/kaveriperheitä. Kaikkiin päiviin eri tarjoilut mietitty. Oma lapseni on varmaan ihan pilalla kun meillä on lähinnä vaan kaverisynttärit ja muutamalle sukulaiselle laitan tekstarin että sinä päivänä kakkukahvit tarjolla :D
Itsekin kyllä tykkään ottaa vähän vapaata tyttärien synttäreiden vuoksi, jos vain mahdollista. Ei siksi, että järjestäisin mitään gaalaa, vaan ihan vain, jotta voisin viettää aikaa synttärisankarin kanssa. Varsinainen synttäripäivä on ihan normi kakku-kahvisynttärit, joihin tulee muutama kaveri ja sukulainen, mutta sitten nuo muut päivät on tarkoitettu yhteiseen tekemiseen. Vaikka että käydään syömässä ja leikkimässä jossain kivassa paikassa.