Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia vaatteita käytit ollessasi raskaana? Kerro myös vuosiluku

Vierailija
18.02.2021 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kahdet äitiyshousut HM:stä, yhdet farkut, jotka olivat ihan ok, ja yhdet vakosamettihousut, jotka olivat epämukavat. Lisäksi oli sammareihin sopiva äitiyspaita HM:stä, joka ei ollut erityisen kaunis, ja loput vaatteet olivat pitkiä paitoja, joita minulla oli ollutkin.

Nykytietämyksellä olisin panostanut äitiysvaatteisiin, että olisi ollut kivaa pitää niitä. Mutta olin raskausaikana niin suunnattoman kiireinen töissä, etten ehtinyt kaupoille katselemaan ajan kanssa.

Olin siis raskaana 2006-2007.

Vierailija
2/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2019. Ihan tavallisia omia väljempiä vaatteita (esim. neule- ja collegepaitoja). Viimeisten 3 kk ajaksi ostin töihin yhdet siistit äitiyshousut (jakkupuvun housut) ja kierrätyskeskuksesta ostin 4 € / kpl kahdet äitiysfarkut. Puolison ulkoilutakkia lainasin loppuajasta, kun ei omat takit enää mahtuneet kiinni. Äitiysalushousuja ostin parit myös ja imetysliivit. Itselläni sattui olemaan sen verran pieni raskausmaha, että selvisin vähillä hankinnoilla enkä kokenut tarvetta ostaa muutaman kuukauden takia enempää erikoisvaatteita. Huolehdin totta kai koko ajan, etteivät vaatteet painaneet vatsaa. Samaa linjaa jatkoin vauvan kanssa, äitiyspakkauksen vaatteilla ja läheisiltä saaduilla lahjavaatteilla meni eka vuosi oikein hyvin. Vauva tarvitsee lopulta aika vähän tavaraa ekana vuonnaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli nuorempana pulska, joten lainasin hänen vaatteitaan. Vuosi oli -97.

Vierailija
4/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä t-paitoja ja legginsejä. Tai hiihtareiksi niitä silloin sanottiin.

Oli mulla yhdet varsinaiset mammahousut sitten loppuajoiksi. Yhden äitiysmekon ostin.

1990-luvulla.

Vierailija
5/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olinkin unohtanut nuo alusvaatteet. Niitä tietenkin ostin, ja talvitakin, joka oli vain yksinkertaisesti liian iso takki. En tiedä, valmistetaanko äitiystakkeja...  1

Vierailija
6/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkareita ja normaaleja paitoja. Joskus lopussa lainasin myös miehen farkkuja jne.

2000 ja 2003.

Vierailija
7/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt raskaana rv26 ja olen tähän mennessä ostanut kolme äitiysmekkoa, yhden äitiyshameen ja lappuhaalarin. Kaverilta sain muutaman pitkähihaisen äitiyspaidan. Pidän yleensä hametta tai mekkoa, tosi harvoin housuja muutenkaan, joten en meinaa ostaa yksiäkään äitiyshousuja -farkkuja. Monet mun entisistä mekoista ja hameista ovat menneet hyvin mahan kanssa ja niiden kanssa vetänyt neuletakin niskaan. Parit äitiyssukkahousut on tullut ostettua myös. Uskon pärjääväni näillä loppuraskauden.

Vierailija
8/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet farkkuhaalarit. Yhdet äitiyshousut. En paljon panostanut 2003. Mutta hyvin pärjäsin ja isoin pötsi oli alkusyksystä.

Vierailija
9/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alusta loppuun hyödynsin mieheni gollegelökäreitä ja verkkareita, joita väljensin saksilla vyötäröltä. Isokoisen isäni vaatekaapista vohkin XXl-kokoisia T-paitoja. Yhden valtavan farkkupaidan ostin itse. Takki oli mummin vintiltä, ei tosin mahtunut kiinni. Kenkinä mieheni isän venyneet Reino-tossut. Silloinen raskaus-lookini kauhistuttaa vieläkin. Vuosi -96.

Vierailija
10/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin H&m:n äitiysfarkkuja, -legginsejä ja -paitoja, Mamaliciousin äitiysmekkoja sekä ennestään vaatekaapista löytyneitä haaremihousuja ja tunikoita. Lisäksi oli hankittava äitiystalvitakki, kun en mahtunut tavallisiin talvitakkeihini. Olin raskaana toissavuonna.

Vierailija
11/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolihameita, tunikoita, villapaitoja, äitiyshousuja (suorat housut ja farkkuhaalarit, näitä vaihtelin). Olin aika siro, vain maha oli muuhun kokoon nähden valtava. Kummassakin raskaudessa pidin oikeastaan normaaleja vaatteita aika pitkälle raskautta.

Vierailija
12/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana vuosina 2011 ja 2014. Molemmissa raskauksissa omat paidat mahtuivat, mutta housuja ostin. Mulla oli kolmet sellaiset ohuet kangashousut, joissa yksissä oli ehkä reisitaskut. Olivat samanlaista materiaalia ja trikoinen vyötärö toki. Yhdet niistä kuluivat niin loppuun, että heitin pois. Tokassa raskaudessa mulla oli myös äitiysfarkut. Tokassa raskaudessa tarvitsin myös talvitakin, ja se oli sellainen liian iso villakangastakki kirpparilta, ei kovin hieno. Isältä sain toppahousut. Mulla oli tokassa raskaudessa myös kirpparilta ostettu äitiys-välikangastakki, se oli ihan jees. Annoin sen eteenpäin mieheni siskolle. Alushousut olivat ihan tavalliset, tokassa raskaudessa käytin imetysliivejä, koska niitä oli valmiiksi. En nyt muista, oliko muuta. Sain jotain äitiysvaatteita myös serkultani, mutta hän on minua niin paljon lyhyempi, että housut eivät olleet oikein käyttistä. 

En olisi missään tapauksessa voinut käyttää muita housuja kuin trikooyläosaisia. Mulla oli nivusten seutu tosi arkana koko raskauden ja aloin käyttää mammahousuja jo rakenneultran jälkeen, vaikkei maha mitenkään iso ollutkaan.

Vierailija
13/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 odotin kaksosia, neuleita ja trikoopaitoja kokoa XL oli käytössä (olen kokoa M), housut olivat pääosin legginsejä. Yhtään varsinaista äitiysvaatetta en omistanut.

Vierailija
14/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin H&m:n äitiysfarkkuja, -legginsejä ja -paitoja, Mamaliciousin äitiysmekkoja sekä ennestään vaatekaapista löytyneitä haaremihousuja ja tunikoita. Lisäksi oli hankittava äitiystalvitakki, kun en mahtunut tavallisiin talvitakkeihini. Olin raskaana toissavuonna.

Hei, oliko se oikeasti ihan äitiystalvitakkina myyty? Minkämerkkinen? Mietin juuri, tehdäänköhän äitiystakkeja. 1&5

Vierailija
15/15 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt vaatteita koska en ole raskaanakaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan