Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sinusta ihmisillä yleensä tai esim. omilla teineillä olla salaisuuksia?

Vierailija
17.02.2021 |

Minusta saa! Itsellä teininä äiti tonki kaikki päiväkirjat, kirjeet jne niin olen kyllä täysin päinvastainen ja aikuisenakin tykkään pitää asioita itselläni. Ja sen hyväksyn omillekin lapsille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa. Ja mulla on paljon enemän salaisuuksia kun mun teineillä.

Vierailija
2/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa olla salaisuuksia!

Ja jokaisella ihmisellä niitä onkin.  Käsittääkseni.

Jotkut asiat ovat vain ns. sydämen asioita, sellaisia jotka haluaa pitää vain itsellään.

Tottahan tavallisen elämän asiat parisuhteessa ja perheissä tiedetään ja jaetaan yhdessä.

Myös vaikeat ja pahat ja ongelmalliset asiat.  Siksi, että on hyvä ja turvallistakin että joku tietää, miten minulla juuri nyt menee ja miten voin.

Ja myös siksi, että kaikkein lähimmät ihmiset voivat siten ymmärtää miksi saatan käyttäytyä poikkeavasti ja eri tavalla kuin tavallisesti ja normaalisti.

On onglmien keskellä on kaikkein tärkeintä että olisi edes yksi ihminen jolle voisi puhua suht.koht. suoraan ja luottavaisesti siitä, missä elämänvaiheessa ja missä vaikeuksissa juuri nyt itse elää.

Se antaa myös itselle turvallisuutta ja luottamusta tulevaan, ainakin silloin josa saa vastakaikua ja positiivista palautetta kertomastaan.

Ja jos tämä ei onnistu läheisten kesken, silloin pitää vaikeissa tilanteissa etsiä apua asiantuntijoilta.

Koulu-psykologilta, kouluterveydenhoitajalta, lääkäriltä tai mistä tahansa joka auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kenelläkään ei ole oikeutta lukea toisen ihmisen päiväkirjoja, postissa tulleita kirjeitä, sähköposteja. tekstiviestejä, kuunnella toisten puheluja tai muuta sellaista.

Jokaisella ihmisellä on oikeus yksityiselämään.

Tarkkaan en tiedä, miten asia on niiden nuorten kohdalla, jotka ovat alaikäisiä ja asuvat kotona.

Sillä alaikäisistä ovat vanhemmat aina vastuussa, joten vanhemmilla on tällöin oikeus valvoa omia lapsiaan ja myös suojella heitä siten, etteivät he joudu missää olosuhteissa mihinkään vaaran.

Vierailija
4/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta hitossa saa olla! Aikuisilla, lapsilla, teineillä, vahuksilla, ihan kellä vaan.

Vierailija
5/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole laittomia salaisuuksia niin saa olla tietysti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän