Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lounasetu + etätyö

Vierailija
17.02.2021 |

Miten olette toimineet? Oletteko katkaisseet lounasedun vai kertyykö Edenredille rahaa? Mulla latautui taas. Siellä on nyt yli 400 euroa... Tai nyt vähän alle, kun kiersin pari isoa hypermarkettia, abc:n ja lounasravintolan. Prismasta ja Citymarketista kävin kassan kautta pari kertaa kummassakin. Ruokabuffeteista takeawaynä "kotiruokaa" ja nyt olen pakastanut ostamani ruoat annoksissa. Niillä pärjää taas viikon verran (lounaat ja päivälliset).

Kun ei joka viikko viitsi mitään pikaruokaakaan hakea.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheelle ostetaan ruokaa kauppojen valmisruokatiskilä. Välillä koko perheelle pikaruokaa. Paljon on vielä tuhlattavaa.

Vierailija
2/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn itse määrittämään kuukausittain latautuuko kortille lounasetua vai ei. Nyt en ole ottanut. Edenredin kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perheelle ostetaan ruokaa kauppojen valmisruokatiskilä. Välillä koko perheelle pikaruokaa. Paljon on vielä tuhlattavaa.

Ilmeisesti siis lounaskortilla maksetaan vain osa, ettekä kikkaile sen maksimin kanssa? Mulla myös Edenred, ja siinä maksimiraja on 10,90. Pitää ostaa alle sen kerralla. Siksi "joudun" käymään useassa paikassa...

Vierailija
4/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti siis lounaskortilla maksetaan vain osa, ettekä kikkaile sen maksimin kanssa? Mulla myös Edenred, ja siinä maksimiraja on 10,90. Pitää ostaa alle sen kerralla. Siksi "joudun" käymään useassa paikassa...

Se on ihan palveluntarjoajasta kiinni, kuinka tarkkaan noudattavat verottajan ohjetta. Joissain paikoissa olen maksanut sekä oman annokseni että puolison annoksen, joissain ollaan tarkkoja että voi maksaa vain yhden lounassetelin edestä.

Vierailija
5/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikkaile? Lounassetelillä pitää taas ostaa YLI sen lounassetelin, muuten menettää rahaa. Sillä 10,90 e saa ihan hirvittävän paljon vaikka kanakastiketta. Ei todellakaan tarvitse käydä ostamassa toisesta kaupasta lisää.

Vierailija
6/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reilu 90e saldoa odottelemassa Edenredissä. Olen osa-aikainen ja lounasetuni maksetaan jälkikäteen työpäivien mukaan, joten sitä ei ehdi kertyä satojen eurojen edessä. Käyn harvemmin ulkona syömässä kesken etäpäivän, mutta saatan kyllä hakea lähistöltä pitsaa tai sushia lounaaksi. Muuten käytän lounasedun ulkonasyömisiin tai kotiin tilattavaan ruokaan. Pari viikkoa sitten maksoin sillä laskiaispullat lähikahvilassa, mutta harvemmin tulee ostettua ruokaa kotiin kauppojen tuoretiskeiltä.

Vierailija
7/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikkaile? Lounassetelillä pitää taas ostaa YLI sen lounassetelin, muuten menettää rahaa. Sillä 10,90 e saa ihan hirvittävän paljon vaikka kanakastiketta. Ei todellakaan tarvitse käydä ostamassa toisesta kaupasta lisää.

Joo niin riittääkin, en mä sitä tarkoittanut :) Mieluummin vain teen yhden reissun viikossa sen sijaan, että joka päivä kävisin jossain. Pakkanen nyt tosiaan täynnä ruokaa. Semmoisesta Prisman pyöreästä takeawaylaatikosta syön 3-4 kertaa.

Ja siis mulla on kortti, ei lounasseteli. Tarkkaa alarajaa en muista, mutta olisiko joku 7 eurosta viiva se 10,90, että voi maksaa ja juuri se summa menee, mitä ruoka maksaa. Tai saa ostaa vaikka kolmella eurolla, mutta silti tuo minimisumma veloitetaan - silloin menettää rahaa. 

Vierailija
8/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin riittääkin, en mä sitä tarkoittanut :) Mieluummin vain teen yhden reissun viikossa sen sijaan, että joka päivä kävisin jossain. Pakkanen nyt tosiaan täynnä ruokaa. Semmoisesta Prisman pyöreästä takeawaylaatikosta syön 3-4 kertaa.

Ja siis mulla on kortti, ei lounasseteli. Tarkkaa alarajaa en muista, mutta olisiko joku 7 eurosta viiva se 10,90, että voi maksaa ja juuri se summa menee, mitä ruoka maksaa. Tai saa ostaa vaikka kolmella eurolla, mutta silti tuo minimisumma veloitetaan - silloin menettää rahaa. 

Tänä vuonna minimiarvo on 6.90e.

Onnistuin kerran ostamaan saunajuomat lounasedulla erehdyksessä 😅 Asioin automaattikassalla ja ennen maksutapahtumaa myyjä tietysti tarkisti paperini. Yritin maksaa ja kassa pyysi jälleen myyjää paikalle kuittaamaan jotain. Parin päivän päästä huomasin, että minulta oli Edenrediltä veloitettu lounasedun minimiarvo S-Marketissa! Ilmeisesti automaattikassa kutsui myyjän, koska olin maksamassa lounasedulla, ja me molemmat oletimme pyynnön liittyvän alkoholin myyntiin. Tuli sitten saunasiiderille vähän enemmän hintaa sillä reissulla.

Vierailija
9/9 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdettiin muka kustannussyistä e passiin.

Tuleehan sitä säästöä, kun lounasedun voi käyttää vain työpäiväkohtaisesti, ei sairauslomilla ja vapailla esim. Jos siis löydät paikan, jossa e passi toimii.

Jää lounasedut käyttämättä, e passin myötä lounasetu heikkeni selvästi.

Helmikuulle olis vielä 17 kertaa käyttämättä.