En enää yhtään jaksa tätä koronahommaa ja uutta normaalia
Ei mulla muuta asiaa ollut kuin että en jaksaisi enää yhtään.
Oman perheen poikkeusarki rullaa hyvin eikä ole mitään akuuttia hätää, kotona ja etätöissä on ihan mukavaa.
Mutta haluaisin silti palata jo normaaliin arkeen ilman rajoituksia ja tartunnan saamisen/levittämisen pelkoa, hygieniahärdelliä ja jatkuva epävarmuutta siitä, milloin kriisistä päästään ulos.
Väsyttää.
Kommentit (31)
Jatkuvassa karanteenin pelossa eläminen on kaikkein raskainta. Mitään ei voi suunnitella ja koko ajan kamala ahdistus että mitä jos menetän vapauteni.
Kaipaan kultturirientoja vaimon/lasten kanssa, teatteria, kahvipöytäkeskusteluja töissä, lätkämatseja, leffateattereita, hyviä keikkoja, perhelomia, humaltumista kavereiden kanssa ravintolassa...
Sittenkö vasta tajuaa kun menettää?
Joo. Ihan sama vaikka saisin koronan ja joutuisin sairaalaan. Sekin olisi parempi kuin pienen lapsen kanssa neljän seinän sisällä vankilassa.
Mua ärsyttää kaikki korona-aiheiset artikkelit nykyään.
Luottamus viranomaisiin mennyt. Koko ajan vaan kiristetään eikä mikään auta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvassa karanteenin pelossa eläminen on kaikkein raskainta. Mitään ei voi suunnitella ja koko ajan kamala ahdistus että mitä jos menetän vapauteni.
Jatkuvassa korona pelossa myös. Mietin jo etukäteen miten jaksan laittaa perheelle ruokaa, jos kuume on korkea ja tarkastaa, että lapilla henki kulkee myös yöllä nukkuessa. Tilannehan voi kehittyä hetkessä kriittiseksi.
Silloin kun oli influenssa, oli raskasta 1. Imettää kuumeessa ja päänsäryssä, kun kuumekin jo vei nesteitä kehosta pois. Jotta pienin ei sairastuisi vakavammin oli tärkeää siirtää maidon mukana vasta-aineita. 2. Herätä kellon soittoon yöllä, pätkiä yöunensa noin kolmeen tuntiin kerralallaan ja tarkistaa lasten vointia hetkenä jona tietää, että kuumetta alentavan lääkkeen vaikutus vähenee. . Antaa kuumetta alentavaa lääkettä sekaville lapsille, jotka eivät olisi tahtoneet sitä niellä ja pakottaa juomaan ettei tulisi nestehukkaa.
Terveisin, äidin huoli
Ps. Koulut etään, toivottavasti ei ole liian myöhäistä!
Minä olen ainakin elänyt täysin normaalisti paitsi että syksyllä en käynyt ulkomailla. Ulkona olen käynyt syömässä normaalisti paitsi sen kolmen kuukauden breikin aikana. Maskeja en ole käyttänyt enkä vältellyt mitään kauppoja. Eiole ollut mitään ongelmaa.
ei ole
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki museot, uimahallit ja kirjastot jo pk-seudulla auki?
Jaksakaa kesään saakka! Pohjolan kesä vähentää viruksen tehoa. Viime kesäkin oli hyvä. Rokotukset alkavat purra. On tullut hyviä tuloksia rokotuksien tehosta Norjasta ja Israelista. Kyllä tämä alkaa helpottamaan. Älkää antako periksi!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin elänyt täysin normaalisti paitsi että syksyllä en käynyt ulkomailla. Ulkona olen käynyt syömässä normaalisti paitsi sen kolmen kuukauden breikin aikana. Maskeja en ole käyttänyt enkä vältellyt mitään kauppoja. Eiole ollut mitään ongelmaa.
Hyvä sulle. Sitten on meitä riskiryhmäläisiä ja heidän läheisiä, joilla alkaa olla jo ikävä toisia ihmisiä ja elämää ilman pelkoa.
Ihanko totta? Hei, kiva että vaivauduit sivistämään meitä.