Oletko juoruilija? Jos, niin miksi..
https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/koukussa-juoruiluun-nain-kitke…
Oletko kateellinen ystävällesi? Katkera? Saatko mielihyvää juorujen levittämisesrä kun kuvittelet ystäväsi luottavasi sinuun.. vaikka hän lähinnä testaisi sinua tiedostaen juoruilunhalusi ja kertoen vääristeltyjä asioita. Itse olen havainnut ns ystävän juoruilevan asioitani ja vältän asioista puhumista. Kaikki tämän ns ystävät ovat muuten hänen mielestään narsisteja tai muuten hankalia. Voi vaan kuvitella, miksi asiat muuntuu tämän juoruilijan mielessä muille. Kovin vaihtuu yleisö eikä pidä siitä, että yhtäaikaa paikalla ns ystäviä. Kaikille omat valheensa.
Miksi sinä juoruilet?
https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/koukussa-juoruiluun-nain-kitke…
Kommentit (12)
Koira on paras ystävä. Se ei juoruile eikä hauku. Tai no. Haukkuuhan se.
Joo juoruilijan tunnistaa siitä et ei kerro omia asioitaan koskaan vaan kovin on kaikki sen frendit tapetilla kun tavataan. Sen frendit luulee tosiaan et se on heidän kaveri. Tai no tuskin luulee. Äkkiähän tollaisen vaistoaa.
En ole. Minulle kertoo monet asioitaan jostain sýystä. Tiedostan tosin erään olevan, joka luulee, etten tiedä.
Joskus on pakkp purkaa erään juoruilijan ja mustamaalaajan juttuja luotetulle. Aika vahingollinen tyyppi on kaikenkaikkiaan.
En, koska olen itsekin juoruilun aihe ja sellainen tuntuu todella pahalle.
Sanon, etten välitä mitä muut ajattelevat, se osa on totta. Välitän kuitenkin siitä, miten muiden valehtelu vaikuttaa elämääni, lasteni elämään.
Tähän mennessä se on syönyt minulta ihmissuhteet ja talouden.
Vierailija kirjoitti:
Joo juoruilijan tunnistaa siitä et ei kerro omia asioitaan koskaan vaan kovin on kaikki sen frendit tapetilla kun tavataan. Sen frendit luulee tosiaan et se on heidän kaveri. Tai no tuskin luulee. Äkkiähän tollaisen vaistoaa.
Minun kokemukseni mukaan taas juoruilijat puhuvat paljon, omusta asioistaan sekä muiden.
On juoruilijota ja mustamaalaajia. Joku voi kertoa luottamuksella kertomisiasi asioita eteenpäin eli ns.totuuksia tai kenties värittäen niitä. Jotkut taas tahallaan mustamaalaa kateuttaan aaioita sinusta, koska eivät kestä kakkoseksi jäämiskokemuksiaan. Niin naisissa kuin miehissä.
Juoruilum kohteena olemisen tiedostaa ja kyllä se on vahingollista. Ihmiset niin mieluusti lähtee siihen mukaan osoittaen jotain ryhmään kuulumista ja jonkun toisen ulossulkemista. Jopa perhepiireissä tapahtuu tätä. Vanhempien kuollessa tai erotessa eritoten tulee nämä piirit ja melkein noitavainot esiin mustamaalauksissa.
Mä mietin monasti jopa lasteni asioista, että mainitsenko toiselle lapselle. Kokeista, lääkäriajoista yms. Oon oppinu kyllä hyvin kiertään niin etten oikeasti sano mitään.
Kamalia ihmiset ovat. Ja edessäpäin hymyillään, kuin hu llut. Tunnistan ihmistyypin valitettavasti. En luota. Teeskentelen luottavani, jos pakko olla tekemisissä.
Tahallani kerron keksirtyjä juttuja tälle, koska järkyttävä valehtelija muiden asioista. Miehet vaihtuu tiuhaan.