Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v poika ei anna leikata/leikkauttaa hiuksia koska siskollakin on pitkä tukka, ei kuitenkaan anna myös harjata ja selvittää takkuja

Vierailija
17.02.2021 |

Saisi toki pitää hiukset jos antaisi hoitaa niitä, mutta tukka on yksi iso takkukasa ja peseminenkin on jatkuvaa tappelua. Isosisko antaa hoitaa ja harjata hiuksensa. Lahjonta, uhkailu ja kiristys on kokeiltu tässä järjestyksessä. En tietenkään voi saksien kanssa mennä hosumaan rimpuilevan lapsen lähelle. Olisiko tähän asiaan joku järkevä ratkaisu?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajakaa koko perhe päät kaljuiksi.

Vierailija
22/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko hiusten selvittäminen poikaa? 

Meillä vastaava ongelma ratkesi muumi-selvityssuihkeella ja tangle teaser- kumiharjalla, jolla lapsi sai itse kivutta harjattua takkunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita todella reilusti hoitoainetta ja hiusnaamiota hiustenpesun yhteydessä. Ja harjaaminen aina ennen hiustenpesua. Voit viedä pojan parturiinkin, niin lyhentävät vähäsen pituutta.

Vierailija
24/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on annettava harjata, ei siinä mitään vaihtoehtoja ole. Selität, että jos harjaa joka päivä niin harjaaminen sujuu nopeasti eikä tee kipeää koska takkuja ei ehdi tulla. Pahoilla takkukerroilla ohjelma pyörimään. Hiusten hoito kunnon aineilla, ei millään muumishampoolla.

Vierailija
25/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille tyttöjen vaatteita.

Vierailija
26/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa tuossa on jo lause 5v ei anna leikata eikä suostu harjaamaan

5v itsemäärämisoikeus ei ole ihan niin vahva vaan sille voi kyllä sanoa että saat valita, leikataanko vain pidetäänkö takuttomana

Onnea murrosikään munattomille vanhemmille

Vierailija
27/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Meillä poika itkien luopui pitkästä tukastaan. Pakko se oli leikata kun pojan setä jo ihmetteli sitä pituutta.

Viikingeillä oli aikoinaan pitkä tukka. Kyllä takkuisen tukankin saa pestyä kun pesee sen hajustamattomalla hoitoaineella ja kannattaa hankkia sellainen harvapiikkinen iso kampa tai Tangle teezer hiusten selvitykseen.

Vierailija
29/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla herkkä päänahka, vai mikähän mahtaa olla syynä siihen, ettei anna harjata?

Voisiko hän harjata tukkaa itse? Vaikka toinen yrittäisi olla kuinka hellä, niin se voi silti sattua paljon enemmän kuin jos harjaa itse.

Vierailija
31/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko antanut pojalle mahdollisuuden valita, harjataanko hiukset vai leikataaanko ne lyhyeksi?

Olen. Vastaus on "ei kumpaakaan"

Ap

Sinä olet aikuinen ja tässä tapauksessa siis se, joka päättää. Itse jos antaisin nuo vaihtoehdot, tekisin myös selväksi, että toinen niistä tapahtuu, ja minä päätän, jos ei osaa itse päättää. (Pitkä letti lähtisi pojalta, tytöltä harjattaisiin). On toki hyvä keskustella lasten kanssa, mutta ei heitä kannata kuskin paikalle päästää. Aikuinen päättää.

Vierailija
32/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhanomainen ratkaisu on leikata sisar ensin kaljuksi ja sitten vasta veli. On myös tasapuolista. Kaljut voi sitten välillä koristella esim vesiväreillä, pääsiäinenkin on kohta.

Vierailija
33/33 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sukupuolella on tässä asiassa?

Miksi sukupuolta pitää korostaa?

Joo, tytön hiustenhoitokiukuttelua ei yritetä ratkaista leikkaamalla hiukset pois.

Juuri näin. Tytöltä harjaisin, pojalta leikkaisin. Problem solved.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme