Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähdeviittaus tehdään jos Matti Meikäläinen on haastatellut Pekka Pekkalaista ja haluan lainata Pekan aatteita?

Vierailija
17.02.2021 |

Olen selannut kaikki saamamme ohjeet läpi mutten löydä tällaista esimerkkiä. Oppariin en ehkä laittaisi tällaista lainausta, mutta tässä kyseessä kurssitehtävä.

Tekstiin laittaisin tyyliin "Pekkalainen (2019) esittää, että uudet tuolit olisivat koululle tarpeen". Sittenhän laitan lähdeluetteloon myös Pekkalaisen, mutta haittaako se ettei haastattelijaa/ haastattelun puhtaaksikirjoittajaa mainita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdeluetteloon laitat selityksen, siis esim:

Pelkalainen (2019). Matti Meikäläisen artikkeli Etelä-Saimaassa 14.5.2019

Vierailija
2/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lehti ja päiväys pitää olla mainittu siksi että kaikki lähteesi tulee olla tarkistettavissa. Silsi pelkkä ”Pekkalainen 2019” ei riitä koska se on voinut vuonna 2019 sanoa mitä tahansa missä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tää on esim. itse haastateltu niin jotenkin siihen malliin että:

2020 Pekkalainen haastattelu, haastattelijana m. meikäläinen, en jaksa tarkistaa tarkkaa muotoa mutta yleensä noita on opinnäytettyöohjeissa valmiina esimerkkeinä kun tuo on aika yleinen tapaus. 

Vierailija
4/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos tää on esim. itse haastateltu niin jotenkin siihen malliin että:

2020 Pekkalainen haastattelu, haastattelijana m. meikäläinen, en jaksa tarkistaa tarkkaa muotoa mutta yleensä noita on opinnäytettyöohjeissa valmiina esimerkkeinä kun tuo on aika yleinen tapaus. 

Lisätään vielä että virallisiin teksteihin noita ei kannata laittaa koska noi ei kelpaa jos se haastattelunauha ei ole jostain muidenkin kuunneltavissa mutta johonkin esitelmään tjsp. 

Vierailija
5/5 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdeluetteloon laitat selityksen, siis esim:

Pelkalainen (2019). Matti Meikäläisen artikkeli Etelä-Saimaassa 14.5.2019

Jes kiitos! Olipa yksinkertaista ja niin vain sain tästäkin ongelman. Kiitos! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme