Kun toinen ei ole läsnä
Olen kauhean seurallinen, ja joudun useasti viettämään kaikki illat yksin, kun avopuoliso vain tekee omiaan (eli pelaa luurit päässä). Lapsuudessa totuin isossa perheessä siihen, että seuraa oli aina, jos tarvisi. Nyt tuntuu kurjalta, kun rakastan puolisoa, mutta meidän tarpeet ei kohtaa. Kesken nettipelin on mahdoton kysyä että saisinko seuraa. Itse yleensä pystyn laittamaan koneen heti pois, jos puoliso haluaa tarvitsee jotakin. Tylsää että joudun aina kysymään kavereita seurauksi, kun puolisosta ei seuraksi ole. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Pitäisikö tässä vaan erota ja etsiä kumppani, joka on seurallinen niin kuin minä ja joka on läsnä useammin...? En kyllä haluaisi heittää suhdetta menemään, koska rakastan puolisoa
Kommentit (28)
Ota asia reilusti puheeksi. Sano ettet ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Mies voi pelata, mutta se ei voi olla jatkuvaa, jokailtaista. Sano, että haluat parisuhteelta enemmän, haluat tehdä asioita yhdessä, haluat, että mies haluaa tehdä muutakin kuin istua koneella. Jos mies ei suostu keskustelemaan tai näe asiaa, voisi alkaa miettimään, haluatko olla lopun elämääsi tuollaisessa suhteessa.
Ja meillä molemmat pelaa, mies enemmän, mutta silti varaamme aikaa toisillemme ja muille harrastuksille. Joskus on ollut aikoja, jolloin mies pelasi paljon, ja otin asian puheeksi. Oli itsekin ollut vähän passivoitunut ja tyytymätön, ja aktivoitui muissa jutuissa sitten enemmän. Nykyään on aikaa tehdä asioita yhdessä ja erikseen.
Itse kuitenkin tuollasen miehen valitsit?
Meillä sama, on ollut aina. Nyt kuitenkin kun lapset on jo isoja ja minulla on enemmän aikaa, olen alkanut kaivata seuraa miehestäni enemmän. Ei ole kiva olla yksin viikonloppuna päivällä vaikka 5 tuntia. Joskus se on ok, kun olen keksinyt jotain omaa menoa. Yleensä yksin kotona hiljaa istun ja kuihdun pois
Miehesi on addiktoitunut pelaamiseen vrt. alkoholi. Tarvitsee apua.
Ymmärrän Ap:ta, miehen pelaaminen voi olla ihan oikea ongelma ja joudut ehkä harkitsemaan myös eroa.
Itsellä oli sama tilanne, että mies vain pelasi ja meni omissa harrastuksissaan, ja usein hän perusteli sitä sillä että ”sinun kanssasi ei voi tehdä mitään”. Olin ollut avoin kokeilemaan yhteisiä uusia liikuntaharrastuksia ja vaikka mitä, yrittänyt keksiä meille mielekästä tekemistä vaan ei mies suostunut. Kun vaadin häntä sitten keksimään meille mielekästä yhtestä tekemistä, hän ei suostunut edes pohtimaan asiaa kun ”ei kuitenkaan mitään keksi”.
Ero tuli, enkä kadu päivääkään. Olen nyt ihanassa parisuhteessa jossa mies haluaa oleilla kanssani ja tehdä kanssani asioita, mies jopa ehdottaa yhteistä tekemistä. En siis joudu ruinaamaan seuraa.
Eli mieti tarkkaan mitä tarvitset ja toimi sen mukaan. Älä perustele yhdessä pysymistä sillä, että olette olleet ja X aikaa yhdessä ettei sitä turhaan kannata erota. Mutta sinun ei pidä olla itsestäänselvyys, muista se!
Toivoisin että voisin mennä hänen luokseen, kun tarvitsen juttukaveria... Että hän kuulisi, kun sanoin jotakin.
Illat on kaikki kuun yksinoloa, hän on videopelimaailmassa... Ap