Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rintaliivien kuppikoko voi pienentyä??

Vierailija
17.02.2021 |

Otin pitkästä aikaa mitat, koska tarvitsen uudet rintaliivit, kun vanhat käyneet liian pieniksi painon noustua. Mittojen perusteella ympärys suurentunut, mutta kuppikoko pienentynyt yhdellä. Miten tämä voi olla mahdollista? Eikö lihotessa myös kuppikoko suurennu? Vai oonko tehnyt itelleni hallaa käyttämällä epäsopivia liivejä ja nyt rinnat lässähtäneet ja alkavat roikkua? :/ Ois pitänyt varmaan jo aiemmin hankkia uudet.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa vai aaa koko.

Vierailija
42/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka puhuvat siitä ettei löydy kokoja niin käykää ihmeessä pelkästään rintaliivien myyntiin erikoistuneessa myymälässä. Löytyy varmasti kaarituellisia koossa kuin koossa, nykyään löytyy myös kaarituettomia lähes missä koossa tahansa.

Lumingeriella on isorintaisille tosi hyvä valikoima ja esimerkiksi Changelta löytyy todella kattavasti kokoja eri ympäryksillä ja kupeilla. Changelta ostan itse pelkästään alennuksella, koska silloin hinta ja laatu kohtaavat paremmin. Nykyään myös Kappahl, Lindex ja Cubus myyvät laajalla kokoskaalalla liivejä, valikoima ison koon liiveissä tosin suppeampi kuin esimerkiksi A-C kupin liiveissä joissa pienehkö ympärys.

Monella paikkakunnalla on varmasti myös yksittäisiä yrittäjiä tähän liittyen. Suosittelen tarkistamaan oman koon ja ostamaan sopivia liivejä, niillä on yllättävän iso vaikutus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitoitus vaihtelee valtavasti eri valmistajien välillä. Myös liivien malli vaikuttaa. Täällä yksi oudon mallinen jolle mitkään liivit ei tunnu sopivan... 65 kiristää, 70 jättää aina pienen raon rintojen ja liivien ympäryksen välille, D on jossain malleissa niin pieni että rinnat ei pysy kupeissa ja DD, E ja G on jo niin isoja että liivien sivut nousevat hiertämään kainaloita ja olkaimet tulee liian leveälle, jolloin hihattomissa topeissa liivien sivut ja olkaimet näkyy täysin. Inhoan myös isojen kuppikokojen leveämpiä olkaimia.

Koko riippuu aina siitä mikä liivin leikkaus ja materiaali on. Myös ympärys ja kuppi pitää kumpikin olla oikein. Jos kuppi on liian pieni, voi ympärys näyttää väljältä rintojen välissä, koska ahtaat kupit nostavat nauhaa kireälle.

Liivit ovat myös leikkauksiltaan hyvin eri mallisia ja istuvat just sun vartalomallille hyvin, ei kovin hyvin tai ei ollenkaan, tai jotain siltä väliltä :D Pitää löytää oikea malli oikeassa koossa, mikä on vaikeaa jos on iso kuppi ja kapeahko ympärys ja muitakin vaatimuksia.

Liivien kaarituissa on sekä kapeita, leveitä, että korkeita tai matalia versioita. Tämä vaihtelee valmistajan mukaan sekä liivin mallin eli leikkauksen mukaan.

Luulen että olet aika samanmallinen kuin minä, eli selkä on lyhyehkö tai rinnat kohtuullisen ylhäällä, ympärys kohtuu kapea ja kuppi DD+ (eli ns. iso). Monissa liiveissä on liian leveä ja korkea kaarituki tämän malliselle. Käytän itse aina täysikuppiliiviä, koska myös liian matala kuppi on ongelma, joka saattaa aiheuttaa sellaista inhottavaa kaaren tökkimistä kainaloalueella. Kannattaa siis katsella liivejä, joissa on ns. syvä kuppi kenties.

Suomessa tietysti on ongelma että harvassa liiviliikkeessä on runsaasti valikoimaa eri kokojen, valmistajien ja mallien osalta. Mutta kannattaa edes kerran käydä kokeilemassa.

Vierailija
44/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit liivisi ennen changesta tai muusta, jossa on 'imarteleva' mitoitus ja nyt olet katsonut tavallisia mittoja.

Vierailija
45/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka puhuvat siitä ettei löydy kokoja niin käykää ihmeessä pelkästään rintaliivien myyntiin erikoistuneessa myymälässä. Löytyy varmasti kaarituellisia koossa kuin koossa, nykyään löytyy myös kaarituettomia lähes missä koossa tahansa.

Lumingeriella on isorintaisille tosi hyvä valikoima ja esimerkiksi Changelta löytyy todella kattavasti kokoja eri ympäryksillä ja kupeilla. Changelta ostan itse pelkästään alennuksella, koska silloin hinta ja laatu kohtaavat paremmin. Nykyään myös Kappahl, Lindex ja Cubus myyvät laajalla kokoskaalalla liivejä, valikoima ison koon liiveissä tosin suppeampi kuin esimerkiksi A-C kupin liiveissä joissa pienehkö ympärys.

Monella paikkakunnalla on varmasti myös yksittäisiä yrittäjiä tähän liittyen. Suosittelen tarkistamaan oman koon ja ostamaan sopivia liivejä, niillä on yllättävän iso vaikutus!

Varmasti löytyy, joo. Menin suurin toivein erääseen erikoisliikkeeseen, vaan kuinka kävi. " Ei meillä täällä ole mutta toisessa liikkeestämme..."

Vierailija
46/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti löytyy, joo. Menin suurin toivein erääseen erikoisliikkeeseen, vaan kuinka kävi. " Ei meillä täällä ole mutta toisessa liikkeestämme..."

Niin tarkoitat varmaan Funky Ladyä, eli pitää mennä sen oman koon mukaiseen liikkeeseen. Heillä Helsingissä muistaakseni isot kuppikoot ja ympärykset ovat siellä Fredalla.

Vierailija
47/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa myös huomioida, että eri valmistajilla on eri mallisia kuppeja eri liivimalleissa. Itse käyn vain erikoisliikkeissä, ja niistä löytyy muutama valmistaja joiden muutama malli aina sopii mulle, muut eivät istu.

Vierailija
48/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostit liivisi ennen changesta tai muusta, jossa on 'imarteleva' mitoitus ja nyt olet katsonut tavallisia mittoja.

Ostat siis mieluummin vääränkokoiset liivit, jossa luku on mieluisampi, kuin oikeankokoiset liivit, joiden lukua pidät "imartelevana"? Logiikka.

Itse käytän pelkästään Changen liivejä, sillä halpahalleissa ei ole tarpeeksi pientä ympärystä tarjolla. Kokoni on 60E, mutta en minä kadulla kävele lappu kaulassa keulien E-kupin rinnoilla. Olen vain tyytyväinen että on olemassa istuvat liivit, kuppi voisi olla vaikka AAA kunhan ympärys on oikea.

Vierailija
49/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittävät, että todellinen koko on yleensä 5-10 senttiä pienempi. Itselläni parhaiten istuu täsmälleen laskurin näyttämä koko. Jos käyttäisin pienempää, tuntuisi epämukavalta.

Minkä laskurin?

Esimerkiksi tämä

https://www.cellbes.fi/asiakaspalvelu-oppaita-selvita-rintaliivien-koko…

Mutta nyt kun löysin toisen laskurin Lumingerielta, näyttää ihan eri tuloksen 😐

Lumingerien laskuri on hyvä. Minulle suurin osa laskureista antaa sen klassisen liian iso ympärys, liian pieni kuppi-combon.

Niin kuin muuten tuo cellbesinkin laskuri. Yhden koon liian iso ympärys ja kolme kokoa liian pienen kupin.

Lumingerie näyttää kooksi 80F ja Cellbes 90A. Eli noin paljon heittää. Kaarituellisista ei normaalisti löydy F-kuppia ollenkaan.

Korjaan 80E. Mut ei E-kuppiakaan löydy, kun loppuvat D:hen.

Tuolla Lumingeriellakin näyttää olevan 142 eri vaihtoehtoa suoraan varastossa koossa 80E. 

https://www.lumingerie.fi/tuotehaku?s=80&s2=E%2FDD

Vierailija
50/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat siis mieluummin vääränkokoiset liivit, jossa luku on mieluisampi, kuin oikeankokoiset liivit, joiden lukua pidät "imartelevana"? Logiikka.

Itse käytän pelkästään Changen liivejä, sillä halpahalleissa ei ole tarpeeksi pientä ympärystä tarjolla. Kokoni on 60E, mutta en minä kadulla kävele lappu kaulassa keulien E-kupin rinnoilla. Olen vain tyytyväinen että on olemassa istuvat liivit, kuppi voisi olla vaikka AAA kunhan ympärys on oikea.

Minäkään en tajua, että mitä ihmeen merkitystä sillä kuppikoolla on muuta kuin sopivien liivien löytämisen. Minun kuppikokoani ei ainakaan tiedä kukaan minun lisäkseni, enkä osaa kuvitella, että ketä se edea voisi kiinnostaa.

Vierailija
51/55 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko liian pienten rintaliivien käyttämisestä olla haittaa? Jos niin, korjautuuko siirtyessä oikeanlaisiin?

Vierailija
52/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitoitus vaihtelee valtavasti eri valmistajien välillä. Myös liivien malli vaikuttaa. Täällä yksi oudon mallinen jolle mitkään liivit ei tunnu sopivan... 65 kiristää, 70 jättää aina pienen raon rintojen ja liivien ympäryksen välille, D on jossain malleissa niin pieni että rinnat ei pysy kupeissa ja DD, E ja G on jo niin isoja että liivien sivut nousevat hiertämään kainaloita ja olkaimet tulee liian leveälle, jolloin hihattomissa topeissa liivien sivut ja olkaimet näkyy täysin. Inhoan myös isojen kuppikokojen leveämpiä olkaimia.

Täällä sama ongelma, mutta vuosien mittaan on vähentynyt siksi, että ympärysmitta on suurentunut ja nykyään koko 85 käy oikein hyvin. Silti jokaisia liivejä pitää tuunata jotenkin. Usein ovat liian "korkeita" eli pitemmille ihmisille sopivia ja tällaiselle lyhytselkäiselle alle 160-senttiselle sopimattomia.

38:lle tiedoksi jatkopalojen arvoitus: oikeassa ympärysmitassa kupin valuvat kainaloihin ja kaarituet painavat, pikkuisen liian pienessä ympärysmitassa kupit pysyvät siellä missä rinnatkin eli edessä, kun jatkopaloilla saadaan takaosa pidennetyksi. Sekin ihme on nähty, että koossa 75 oli 2/3 kuppeja ja 1/3 takaosaa. Miten sellaiset voi saada läheskään kohdalleen ilman jatkopaloja?

Vierailija
53/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama ongelma, mutta vuosien mittaan on vähentynyt siksi, että ympärysmitta on suurentunut ja nykyään koko 85 käy oikein hyvin. Silti jokaisia liivejä pitää tuunata jotenkin. Usein ovat liian "korkeita" eli pitemmille ihmisille sopivia ja tällaiselle lyhytselkäiselle alle 160-senttiselle sopimattomia.

38:lle tiedoksi jatkopalojen arvoitus: oikeassa ympärysmitassa kupin valuvat kainaloihin ja kaarituet painavat, pikkuisen liian pienessä ympärysmitassa kupit pysyvät siellä missä rinnatkin eli edessä, kun jatkopaloilla saadaan takaosa pidennetyksi. Sekin ihme on nähty, että koossa 75 oli 2/3 kuppeja ja 1/3 takaosaa. Miten sellaiset voi saada läheskään kohdalleen ilman jatkopaloja?

Onko siis yleensä lyhyillä naisilla tuo ongelma? Olen juuri ja juuri 160cm eikä koskaan ole ollut hankaluuksia asian kanssa eli jos olisin vähänkin lyhyempi, olisiko todennäköistä?

Vierailija
54/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monissa rintaliiveissä ei ole kaikkia kokoja saatavilla? Esimerkiksi vain C:tä ja D:tä joissain.

Vierailija
55/55 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tajua, että mitä ihmeen merkitystä sillä kuppikoolla on muuta kuin sopivien liivien löytämisen. Minun kuppikokoani ei ainakaan tiedä kukaan minun lisäkseni, enkä osaa kuvitella, että ketä se edea voisi kiinnostaa.

Nyt en tajua keneen tuolla 'ostit liivisi ennen changesta' viitataan? Aloittajaan vai johonkin toiseen kommenttiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi