Tori.fi ostajat, saako tuolla enää tehtyä kauppoja?
Pitkästä aikaa laitoin erään tuotten Toriin, tuotteella on paljon katsojia, mutta saan ainoastaan hirveät määrät epämääräisiä viestejä ulkomaalaisilta sekä röyhkeitä "tuun hakemaan kympillä"- viestejä. Unohtamatta näitä "onko vielä vapaana"- kyselijöitä joista ei sitten enää kuulu mitään. Yhden tyypin kanssa sovittin jo noutoajankohta, mutta tottakai tyyppi perui.
Saako tuolla enää kauppoja tehtyä vai onko ajanhukkaa? Laitoin tuotteelle oikeasti kohtuu hinnan, ja se ilmeisesti aiheittaa nyt sen että porukka kinuaa sitä puoli-ilmaiseksi? Vai onko Torissa muuten vaan touhu nykyään tuollaista?
Kommentit (17)
Viime vuoden puolelta on useampi kokemus, myytiin huonekaluja, hirveästi oli kiinnostuneita ja nopeimpien kanssa sovittiin kaupat ja kaluneet tultiin hakemaan ajallaan. Ei siis moittimista. Ostettiin myös itse puutarharyhmä, ja oli tosi helppo ja nopea tapahtuma.
Eli hyviä kokemuksia on.
Facebookin kautta kiertää paremmin, ja plussaa on että ostajat on omalla nimellä ja naamalla liikkeellä, viestitys messengerillä on mulle ainakin plussaa
Olispa edes noita "tuun hakemaan kympillä", mutta kun kukaan ei kommentoi mitenkään. Katselin yleisiä hintoja torissa ja aloin miettiä, ovatko hintani niin edulliset että tuntuu huijaukselta? Toisaalta en ole koskaan saanut myytyä torissa kuin muutaman artikkelin. Yllättäen enimmäkseen kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden puolelta on useampi kokemus, myytiin huonekaluja, hirveästi oli kiinnostuneita ja nopeimpien kanssa sovittiin kaupat ja kaluneet tultiin hakemaan ajallaan. Ei siis moittimista. Ostettiin myös itse puutarharyhmä, ja oli tosi helppo ja nopea tapahtuma.
Eli hyviä kokemuksia on.
Aikoinaan olen sekä ostanut että myynyt, ja kaikki sujui helposti. Sen takia ihmettelinkin. Tosin en tiedä onko elektroniikka sitten sitä kategoriaa, että se kiinnostaa myös vähän ns epämääräisempää ostajakuntaa. -Ap
Riippuu tavarasta
Jos on hyvä kunto, ok hinta ja ei tusinatavaraa nii varmasti menee nopeasti ja kivuttomasti kaupaksi.
Myy esim. 60-luvun senkki tai liinavaatekaappi 50e niin sulla on jono oven takana :)
On, elektroniikka, matot ja lamput on ainakin minulla sellaisia että aiheuttaa noita epämääräisiä viestejä tulvan. Sitten vaatteet, lelut, astiat tms taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyviä kokemuksia on.
Aikoinaan olen sekä ostanut että myynyt, ja kaikki sujui helposti. Sen takia ihmettelinkin. Tosin en tiedä onko elektroniikka sitten sitä kategoriaa, että se kiinnostaa myös vähän ns epämääräisempää ostajakuntaa. -Ap
Kyllä on! Olen myynyt yhden puhelimen torin kautta, se sujui hyvin koska puhelin oli vanha ja naarmuja paljon (toimiva silti ja kerroin kaikki viat siis ilmoituksessa.). Mutta kun yritin myydä pleikkaria ja tablettia, niin voi jestas niiden viestien määrää ja sisältöä.. Otin sitten pois myynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Olispa edes noita "tuun hakemaan kympillä", mutta kun kukaan ei kommentoi mitenkään. Katselin yleisiä hintoja torissa ja aloin miettiä, ovatko hintani niin edulliset että tuntuu huijaukselta? Toisaalta en ole koskaan saanut myytyä torissa kuin muutaman artikkelin. Yllättäen enimmäkseen kirjoja.
No itseäni ei nuo "tulen hakemaan kympillä"- viestit hyödytä mitenkään. Kyseistä tuotetta ei mistään saa siihen hintaan, mielummin pidän sitten itsellän. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseäni ei nuo "tulen hakemaan kympillä"- viestit hyödytä mitenkään. Kyseistä tuotetta ei mistään saa siihen hintaan, mielummin pidän sitten itsellän. -Ap
Ymmärrän periaatteen. Minullakin hinta on yleensä minihinta, johon olen valmis tuotteesta luopumaan. Joskus voisin silti joustaa, että saisi edes jotain kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoitukseen ettei myydä alemmalla.
Ei ole nyt lähiajoilta kokemusta, mutta pari vuotta sitten laitoin toriin Ikean lipastot settinä myyntiin, yksi isompi ja kaksi pienempää. Olivat hyväkuntoisia ja hinta oli yht. 50€. En onneksi laittanut puhelinnumeroani ilmoitukseen, koska ensimmäisen yön aikana oli tullut varmaan 20 sähköpostia. Suurin osa niistä oli huonolla suomella kirjoitettuja ”mina ostan, tarjoan 30€”. Otin yhteyttä asialliselta vaikuttavaan naisostajaan, jonka kanssa sovimme noutopäivästä. Hän lopetti yhteydenotot tämän jälkeen, eivätkä tulleet hakemaan lipastoja. Otin yhteyttä seuraavaan asialliseen ostajaan, joka sanoi että miehensä voisi hakea päivällä lipastot kun ajaa taksia. Sanoin ettei onnistu, koska olemme töissä päivisin. Sen jälkeen yritin kysellä pääsevätkö ilta-aikaan hakemaan, loppui viestit taas siihen. Kolmannelle ostajalle saatiin lipastot lopulta myytyä, en tiedä olivatko jotain jobbareita kun halusivat nimen johonkin kuittiin..? Tämän jälkeen en ole myynyt mitään Torissa.
Mä olen itse siirtynyt fb-kirpparien puolelle. Meidän paikallinen ainakin toimii hyvin ja kun ostajat on tässä 10 kilometrin säteellä, niin kaupat sujuu näppärästi. Ei tarvitse säätää mahdollisten postittamisten kanssa tms. Itse en ole vaatteita myynyt, mutta huomaan, että semmoset jotkut 1-2 euron pikkujututkin menee nopeasti. Myin itse muutamat lasten sukset, monot ja kausituotteita, jotka menivät kuumille kiville.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt lähiajoilta kokemusta, mutta pari vuotta sitten laitoin toriin Ikean lipastot settinä myyntiin, yksi isompi ja kaksi pienempää. Olivat hyväkuntoisia ja hinta oli yht. 50€. En onneksi laittanut puhelinnumeroani ilmoitukseen, koska ensimmäisen yön aikana oli tullut varmaan 20 sähköpostia. Suurin osa niistä oli huonolla suomella kirjoitettuja ”mina ostan, tarjoan 30€”. Otin yhteyttä asialliselta vaikuttavaan naisostajaan, jonka kanssa sovimme noutopäivästä. Hän lopetti yhteydenotot tämän jälkeen, eivätkä tulleet hakemaan lipastoja. Otin yhteyttä seuraavaan asialliseen ostajaan, joka sanoi että miehensä voisi hakea päivällä lipastot kun ajaa taksia. Sanoin ettei onnistu, koska olemme töissä päivisin. Sen jälkeen yritin kysellä pääsevätkö ilta-aikaan hakemaan, loppui viestit taas siihen. Kolmannelle ostajalle saatiin lipastot lopulta myytyä, en tiedä olivatko jotain jobbareita kun halusivat nimen johonkin kuittiin..? Tämän jälkeen en ole myynyt mitään Torissa.
Luultavasti ostivat firman piikkin, silloin on pakko olla kuitti kirjanpitoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoitukseen ettei myydä alemmalla.
Tehoaa nihkeästi. Vähän sama kun laitat ilmoitukseen että vain nouto, niin eiköhän heti ensimmäinen yhteydenottaja tiedostele että voitko postittaa..
Mä laitoin joskus pakastimen myyntiin fb-kirpparille. Fb ehdottaa ilmoitusta laittaessa, että haluatko laittaa myös market placelle. No laitoin. Iso virhe! Puhelin piippasi koko ajan että joku olisi ollut ostamassa sitä alle myyntihinnan (hintapyyntöni oli kohtuullinen ja sovinkin siitä kaupat paikallisessa fb-kirppisryhmässä ja kaikki meni hyvin). Mutta market placen takia puhelin piippasi vaikka kuinka monta viestiä näitä "ostan 20 eurolla":)
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin joskus pakastimen myyntiin fb-kirpparille. Fb ehdottaa ilmoitusta laittaessa, että haluatko laittaa myös market placelle. No laitoin. Iso virhe! Puhelin piippasi koko ajan että joku olisi ollut ostamassa sitä alle myyntihinnan (hintapyyntöni oli kohtuullinen ja sovinkin siitä kaupat paikallisessa fb-kirppisryhmässä ja kaikki meni hyvin). Mutta market placen takia puhelin piippasi vaikka kuinka monta viestiä näitä "ostan 20 eurolla":)
Ihmetyttää myös, että miksi sitä tarjousta ei voi edes tehdä kohteliaaseen sävyyn? Ilmoitetaan vaan, että tulen hakemaan vitosella, mitään muuta ei viestiin kirjoiteta.
No välillä on tuota, välillä ei. Ihan vasta myin Schleichejä ja lastenvaatteita - menivät heti kun hinta oli kohdallaan ja tuote hyvä. Mutta nyt myynnissä peruskamaa, eli ei mitään merkkivaatteita yms, niin ei oikein tunnu menevän. Vaikka alihintaan yleensä myyn, oli tuote mikä hyvänsä.