Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada pakasteperunoista tehdystä kiusauksesta hyvää?

Perna
17.02.2021 |

Maistuu ”irtonaiselta”, ei muhevalta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tuoreista, pakastemoskasta ei saa hyvää.

Vierailija
2/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteita, oikeaa kuohukermaa. Paista kauemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Sen jälkeen, kun kerran kuorin ja suikaloin perunat itse niin en ole pakasteen peruna-sipulia käyttänyt.

Vierailija
4/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohukermaa ja huomattavasti pidempi aika uunissa kuin mitä ohje väittää.

Vierailija
5/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut kyllä pakastetusta peruna-sipulisekoituksesta, kermasta ja anjovispurkista ihan loistavaa. Eikä kerma edes aina ole ollut oikeata kermaa. Perunasipuli jäisenä öljyttyyn vuokaan, saksitut anjovisfileet ja liemi joukkoon, päälle purkki kermaa ja uunissa tosiaan vähän kauemmin kuin ohje sanoo, uunin jälkeen vielä kannattaa hiukan antaa vetäytyä. Avot on hyvä ja nopea.

Vierailija
6/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo pari ihmistä kirjoitti:paljon kauemmin uunissa,vaikka sitten pienemmällä lämmöllä.

Vierailija
7/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut kyllä pakastetusta peruna-sipulisekoituksesta, kermasta ja anjovispurkista ihan loistavaa. Eikä kerma edes aina ole ollut oikeata kermaa. Perunasipuli jäisenä öljyttyyn vuokaan, saksitut anjovisfileet ja liemi joukkoon, päälle purkki kermaa ja uunissa tosiaan vähän kauemmin kuin ohje sanoo, uunin jälkeen vielä kannattaa hiukan antaa vetäytyä. Avot on hyvä ja nopea.

Et varmaan ole koskaan saanut oikeasti hyvää ruokaa. Muuta selitystä ei ole sille, että oikein kehut tekemääsi tekelettä.

Vierailija
8/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut peruna-sipulisekoituksesta hyvää kiusausta. Jos se ei jää "irtonaiseksi", niin sitten se paistuu mössöksi. Perunasuikaleesta (tässä hieman isompi kokoinen perunasuikale kuin e.m. sekoituksessa) tulee parempaa, mutta ei hyvää tästäkään. Kyllä tuoreista perunoista tulee paras kiusaus.

Vierailija
9/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellämainittujen lisäksi puolisen pakettia Koskenlaskijaa murusina seassa antaa kivaa makua ja tekstuuria.

Vierailija
10/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole koskaan saanut oikeasti hyvää ruokaa. Muuta selitystä ei ole sille, että oikein kehut tekemääsi tekelettä.

Kyllä mä olen tehnyt myös ihan "alusta asti" ruokaa, mutta joskus käytän oikoteitä.

Ja kiusauksia en muuten sitten yleensä kauheasti arvosta, tuo janssoninkiusaus on oikeastaan ainoa.

Puolisoni on ravintolakokki ja samoin vävyni, joten arviosi saamastani huonosta ruoasta ei ehkä kuitenkaan pidä paikkaansa... mutta toki ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Olen huomannut, että moni pitää toisenlaisestakin ruoasta kuin minä, mutta eipä se minulle kuulu mistä kukakin tykkää... Itsehän en esimerkiksi pysty syömään jauho-rasva-sokeri -tyyppisiä sotkuja (pullat ja kakut) ollenkaan, enkä välitä myöskään esim. juustokakuista niiden iljettävän rakenteen vuoksi.

Vierailija
11/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tehnyt myös ihan "alusta asti" ruokaa, mutta joskus käytän oikoteitä.

Ja kiusauksia en muuten sitten yleensä kauheasti arvosta, tuo janssoninkiusaus on oikeastaan ainoa.

Puolisoni on ravintolakokki ja samoin vävyni, joten arviosi saamastani huonosta ruoasta ei ehkä kuitenkaan pidä paikkaansa... mutta toki ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä. Olen huomannut, että moni pitää toisenlaisestakin ruoasta kuin minä, mutta eipä se minulle kuulu mistä kukakin tykkää... Itsehän en esimerkiksi pysty syömään jauho-rasva-sokeri -tyyppisiä sotkuja (pullat ja kakut) ollenkaan, enkä välitä myöskään esim. juustokakuista niiden iljettävän rakenteen vuoksi.

Käytä ihmeessä oikotietä, mutta älä nyt hirveesti kehu tuotostasi :D

Vierailija
12/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun edes yrität, moni ei viitti ees pakasteista😂

Minä teen lohilaatikkoa ja aivan valmispurkeista. Pakastekermaperunat, pakaste lohikuutiot, ruokakermaa, tilliä, suolaa, hiukan mustapippuria ym. mitä milloinkin. Ja tämä uuniin 200 C n. tunti, mutta edellisenä iltana! Yön yli jääkaapissa muhittuaan maut kohdillaan👍 Laatikkoruoathan vain paranee parin päivän sisällä.

Vierailija
13/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mausteita, oikeaa kuohukermaa. Paista kauemmin.

Näitä samoja tulin ehdottamaan.

Vierailija
14/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Pirkka-perunasuikaletta ilman sipulia. Tulee hyvää vaikka 7-15% ruokakermalla. Paistan pussin ohjeen mukaan, olisko 200 ja 45min, en nyt muista. Laitan mukaan joko pororouhetta + aurajuustoa tai kinkkusuikaleita (palasta leikattuja). Mausteeksi mustapippuri riittää. 

Lisukkeeksi höyrytän parsakaalia ja porkkanoita, joko tuoretta tai pakasteesta.

Vierailija
15/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Pirkka-perunasuikaletta ilman sipulia. Tulee hyvää vaikka 7-15% ruokakermalla. Paistan pussin ohjeen mukaan, olisko 200 ja 45min, en nyt muista. Laitan mukaan joko pororouhetta + aurajuustoa tai kinkkusuikaleita (palasta leikattuja). Mausteeksi mustapippuri riittää. 

Lisukkeeksi höyrytän parsakaalia ja porkkanoita, joko tuoretta tai pakasteesta.

Millään keinokermalla ei tule hyvää.

Vierailija
16/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokkina kokkailen kirjoitti:

Hyvä kun edes yrität, moni ei viitti ees pakasteista😂

Minä teen lohilaatikkoa ja aivan valmispurkeista. Pakastekermaperunat, pakaste lohikuutiot, ruokakermaa, tilliä, suolaa, hiukan mustapippuria ym. mitä milloinkin. Ja tämä uuniin 200 C n. tunti, mutta edellisenä iltana! Yön yli jääkaapissa muhittuaan maut kohdillaan👍 Laatikkoruoathan vain paranee parin päivän sisällä.

Keinokermalla tehty ei parane edes parissa päivässä :D:D

Vierailija
17/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellämainittujen lisäksi puolisen pakettia Koskenlaskijaa murusina seassa antaa kivaa makua ja tekstuuria.

Mitä kumman tekstuuria sulatejuusto antaa?

Vierailija
18/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa irtonaista eikä muhevaa, mutta silti ehdotetaan paistamista pitempään. Kannattaisi kokeilla kuumempaa uunia ja vähemmän kermaa.

Vierailija
19/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa irtonaista eikä muhevaa, mutta silti ehdotetaan paistamista pitempään. Kannattaisi kokeilla kuumempaa uunia ja vähemmän kermaa.

Kyllä se sinä taisit käsittää ap:n viestin väärin.

Vierailija
20/30 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonnih, siellähän sitä ollaan niin ylevänä. Ai että.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän