Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aah tätä koronaelämää. MULLE JO NELJÄS KARANTEENI! Mites muilla??

Ylimääräisiä lomia
17.02.2021 |

Kyllä alkaa jo naurattaa.

Olen altistunut koronalle neljästi joista kaksi viimeisintä on muuntovirusta. Nykyään pitää käydä testissä.

No, pakkaan auton ja suuntaan taas mökille pariksi viikoksi suoraan testistä. Saahan näistä Kelan rahan.

Niin ja oireita ei ole tullut ja testit negatiivisia tähän mennessä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään koronavilkkua, olen työtön, käyn vain kaupassa ja tarvittaessa asioilla ja silloin käytän maskia ja pidän turvaetäisyydet. Ei ole ollut tarvetta karanteenille, mitään flunssaoireitakaan ei ole ollut vuosikausiin.

Vierailija
22/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karanteenit ovat aivan hitonmoinen riesa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla k-huijauksen uhri?

Täytyy olla aikamoinen l.a.mmas, jos vapaaehtoisesti lataa kyttäyssovelluksn ja vielä vapaaehtoisesti noudattaa mielivaltaisia karanteeneja.

Sulleko ei ylimääräiset palkalliset lomat kelpaa?

Vierailija
24/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nää nyt ollenkaan täällä tajua, että ap nauttii tilanteesta. 😄 Pakkaa kamat ja häipyy mökille lomalle. Kyllä mullekin kelpaisi.

Vierailija
25/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalisti olen elellyt. Ei yhtään karanteenia. Paikkakunnalla vieläkin alle 5 tapausta. En ole hamstrannut, en käytä maskia, en lutraa käsidesillä, enkä käytä koronavilkkua. Elämää helpottaa myöskin se, että ennen koronaakaan ei ole ollut tarpeellista lumpustaa ympäri maailmaa, niin ei ole nytkään hinkuja mihinkään reissuun. Kotini on niin viihtyisä ettei ahdista tai seinät kaadu päälle.

Vierailija
26/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olka oltu, eikä testissäkään käyty. Keväällä oli flunssa koko perheellä, mutta silloin ei päässyt testiin kuin Kiinasta tulleet, ei oltaisi varmaan mentykään, kotonahan silloin oltiinkin kaikki muutenkin.

Etätöissä oltu, lapsi eskarissa. Lähinnä kaupassa käyty maski naamalla. Ei ole sairastettu mitään noin vuoteen.

Vierailija
27/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei karanteenejä, ei koronavilkkua, ei maskeja, ei flunssia, täyttä elämää elelen. Viihdyn itsekseni, näen ystäviä. Elämä on vaikeaa jos siitä itse tekee sellaisen.

Vierailija
28/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aikamoinen l.a.mmas, jos vapaaehtoisesti lataa kyttäyssovelluksn ja vielä vapaaehtoisesti noudattaa mielivaltaisia karanteeneja.

Mietipä yrittäjän/ työnantajan näkökulmasta. Hyvähän se palkollisen on lomailla ja palkka juoksee.

Vierailija
29/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut etätöissä, en ole kertaakaan joutunut karanteeniin. Lapset, ylä- ja alakouluikäiset eivät kumpikaan ole koulun takia joutuneet karanteeniin, mutta toinen altistui alkusyksystä harrastuksessaan ja oli silloin 2 viikkoa karanteenissa. Mies on ollut kaksi kertaa omaehtoisessa karanteenissa koronavilkun ilmoittaessa altistumisesta, nämä altistumiset ovat tapahtuneet työpaikalla, jossa ei ole juuri ketään ikinä edes paikalla.

Espoossa tämä.

Vierailija
30/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karanteeneja, eikä testejä, mutta olenkin pysynyt kotona.

Sitä enemmän kai karanteeneihin joutuu, mitä enemmän mestoilla pyörii. Jotkut toki vaan työnsä takia.

Vierailija
31/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähänkin pitää yhdistää persut, etenkin kun perussuomalaiset oli ensimmäisenä vaatimassa rajoituksia ja nyt persu on sitten yhtäkkiä jotain ihan muuta?

Mutta joo: 0 karanteenia täälläkin, ei todellakaan ole mitään koronavilkkua, maskia en ole käyttänyt, en pluttaa käsidesillä, paro kertaa ollut flunssakin, mutta en ole käynyt testissä, enkä aio tulevaisuudessakaan käydä. Töissä olen käynyt täysin normaalisti 😊

Oikeastaan suurin muutos elämässäni on ollut se, ettei ole päässyt uimaan. Muuten olen elänyt normaalisti.

Vierailija
32/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut kertaakaan karanteenissa. En myöskään käytä käsidesiä kuin harvakseltaan kaupassa, ei ole koronavilkkua enkä ole edes kokeillut maskia. Liikun ja tapaan ystäviä normaalisti. Täysin terveenä ollaan pysytty koko perhe.

Vierailija
33/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ollaan taas kaikki karanteenissa kun nämä julkkissankarit ja heidän seuraajansa tuovat virusvariantit matkamuistona. Juuri kun tilanne näytti vähän valoisammalta rokotteiden takia. Kiitos vaan idiootit! Eihän tässä ole kuin koko maan tulevaisuus vaakalaudalla.

Vierailija
34/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten altistut jatkuvasti? Itse elän ihan normaalisti, käyn töissä jne enkä ole kertaakaan altistunut. Ja Uudellamaalla asun.

Vierailija
35/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole pienyrittäjällä palkallista lomaa jos karanteeni napsahtaa, sitä on sitten pulju kiinni ja asiakkaat kaikkoaa.

Vierailija
36/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla köyhä, alempaa sosiaaliluokkaa, alhaisesti koulutettu ja persu?

Tuota en tiedä, mutta olen samaa mieltä aiemman kommentin kirjoittajan kanssa.

Ja olen pikkuvarakas, asiantuntijatehtävissä, ylempi korkeakoulututkinto ja poliittisesti sitoutumaton. Lampaat kulkevat puolueiden paimensauvan tökkiminä, minä olen vapaa ihminen.

Vierailija
37/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kannattaa lopettaa siellä heidi’s bier barissa tmv luuhaaminen niin ei tule niin paljon altistumisia.

Vierailija
38/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten altistut jatkuvasti? Itse elän ihan normaalisti, käyn töissä jne enkä ole kertaakaan altistunut. Ja Uudellamaalla asun.

Tuo minuakin kummastutti, ei karanteenien määrä.

Itse en liiku muuta kuin välttämättömissä paikoissa + ulkoilut luonnon helmassa.

Tartunnan vaara hyvää hygieniaa noudattaen on aika minimaalinen tässä vaiheessa.

Vierailija
39/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karanteenit ovat aivan hitonmoinen riesa.

Silti jostain kumman syystä pelotellut l.a.mpaa.t suostuvat niihin mukisematta.

Vierailija
40/44 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oltu sairaina tai karanteenissa vielä. Teen etätöitä, ulkoilen, satunnaisesti käyn kaupassa ja noin kerran kuussa näen ystävää tai sukulaisia. Mies käy töissä, mutta ovat vuorossa aina saman ryhmän kesken ja töissä heillä maskipakko. Oikeastaan aika mukavaa rauhaisaa elämää, ainoa asia joka surettaa on se, etten uskalla nähdä sisätiloissa riskiryhmään kuuluvia vanhempiani. Testissä kävin kerran syksyllä kurkkukivun takia, testi oli negatiivinen ja kurkkukipu katosi pian.