Millaisessa perheessä ei koskaan syödä RANSKIKSII nakkein kera ja juoda LIMPSKAA päälle?
Taitaa olla sellainen perhe, jossa lapset eivät saa olla lapsia vaan joutuvat elämään vanhempiensa omia epäonnistumisia todeksi.
Meillä HERKUTELLAAN!
Kommentit (34)
Sellaisessa missä SAVULOHI on pakkomielteenä ja lapsilla kyyneleet silmissä alati.
Mun lapsi on syönyt nakkeja vain tarhassa ja koulussa, sillä niitä ei kannata syödä. Ranskiksia on kyllä syönyt!
Meillä.
Lapset on 16 ja 18, eikä tykkää limsasta.
Nakkeja meillä ei syödä koskaan. Ranskanperunoita kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisessa missä SAVULOHI on pakkomielteenä ja lapsilla kyyneleet silmissä alati.
En kyllä anna lapselleni Norjan kassilohta, sitä ei tulisi kenenkään syödä. Mieluummin lammikoissa kasvatettua kotimaista kirjolohta. Toki ennekaikkea luonnonkalaa, jos sitä on saatvailla.
Meillä ei juoda limpparia, koskaan. Joskus kavereiden synttäreillä lapset ovat maistaneet, mutta eivät tykänneet, mielummin ottivat vain vettä.
Ranskiksia lapset ovat maistaneet pari kertaa, mutta kun perheessä ei oikein kukaan välitä ranskiksista niin eipä niitä tule ostoskärryyn laitettua.
Meillä ei myöskään kukaan voi sietää nakkeja. Ranskiksiakin syödään tosi harvoin.
Sellaisissa jossa aikuiset panostavat hyvään ja terveelliseen ruokaan. Lasten mielipidettä ei kysellä ja ovatkin jo tottuneet tasokkaaseen itsetehtyyn ruokaa.
Ap, sellaisiakin perheitä löytyy missä ei edes osata itse laittaa ruokaa, koko perhe syö mäkkärin ruokaa ja juomana cokis, myös lapsille. Nakeissa ei mitään ravintoarvoja, kukaan fiksu ei niitä syötä lapsille, samoin makkarat voi huoletta jättää pois. Ranskanperunoissa on eroja, katso tuoteselostetta.
Silloin, kun ei nuorempana paremmin tiennyt ruoan ravintoarvoista yms. niin söin usein ranskalaisia. Opiskelijana se oli helppoa ruokaa. Nakit myös. Nyt, kun tiedän, että ruoka on ravinnoksi ja tarvitsen siitä muutakin kuin kaloreita, niin paljon muuta kuin kaloreita että voin hyvin ja jaksan. Nakit ja ranskalaiset on jäänyt pois.
Tottakai joskus voi herkutella, mutta herkuttelen sitten kun olen syönyt laadukasta ruokaa ravinnoksi.
Tuoko herkuttelua? Salli mun nauraa.
Limska on hyvää, kunhan se on Pommacia tai jotain muuta suomalaista alkuperää olevaa juomaa.
Täällä ainakin syödään, liiankin usein 😅 Tosin mä olen itse se lapsi, muita tässä perheessä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisissa jossa aikuiset panostavat hyvään ja terveelliseen ruokaan. Lasten mielipidettä ei kysellä ja ovatkin jo tottuneet tasokkaaseen itsetehtyyn ruokaa.
Aloituksessa luki: EI KOSKAAN SYÖDÄ...! Syöminen on sitä paitsi paljon muutakin kuin terveellinen ruoka, mm. mielihyvän tuottamista. Omat lapseni ovat innoissaan aina kun on ranskispäivä.
Mitä mielihyvää on ranskalaisissa ja nakeissa?
Meidän perheen lempiruoka on nakit ja ranskalaiset.
Voin kyllä hyvin kuvitella, että aloittajan perhe on juuri sellainen, jossa HERKUTELLAAN nakeilla ja ranskiksilla limpparin kera. Voi hyvänen aika.
En söisi nakkeja vaikka saisin siitä pienen korvauksen.
Syödään kyllä joskus ranskalaisia ja nakkejakin niiden kanssa, mutta ei siihen päälle kyllä limonadeja juoda, vaan vettä. Lapset ei meillä välitä hiilihapollisista juomista enkä itsekään koe niiden sopivan ranskalaisten/ nakkien kanssa.
Meillä koetaan kyllä herkuiksi aikalailla muut ruoat kuin nuo, mutta kukin tavallaan.
No ei meillä kyllä ikinä. Ihan tavallinen perhe ollaan. En osaa kuvitella tilannetta että viikon ruokalistaa suunniteltaessa päädyttäisiin nakkeihin ja ranskiksiin.
Mieslapsethan syö nakkeja ja ranskalaisia limpparilla jopa treffeillä ravintolassa... Näitäkin oikeasti vielä löytyy.