Ei kai kukaan enää syö laskiaispullia? Niiden ilmastovaikutus on järkyttävä!
Tällaiset kausittaiset leivonnaiset tulisi poistaa kauppojen ja kahviloiden valikoimista.
Yksistään Ruotsissa myydään joka vuosi 40 miljoonaa laskiaispullaa ja niiden ilmastovaikutus on 12 000 tonnin hiilidioksidipäästöt! Tämä vastaa esim. 1,5 miljoonaa älypuhelinlatausta tai 2500 auton vuosiajoa.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/sa-skadlig-ar-semlan-for-miljon
Kommentit (19)
Sehän on vain yksi päivä. Ehkä pitäisi ennemin lopettaa pullien syöminen kaikkina muina päivinä?
En osaa ruotsia, joten linkistä ei ole mulle apua. En ymmärrä miksi niitä ei saisi myydä? Se on vain halkaistu ja täytetty pulla. Saako normipullaa myydä kuitenkin?
Syön niin monta kun mahtuu. Mun puolesta ihminen saa ihan vapaasti tuhoutua. Mitä nopeammin, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Syön niin monta kun mahtuu. Mun puolesta ihminen saa ihan vapaasti tuhoutua. Mitä nopeammin, sen parempi.
Kaikilla ei olekaan niin kurja elämä kuin sulla ilmeisesti on. Hanki apua niin ehkä elämääsi tulee valoa. Tsemppiä.
Suomen biokapasiteetti piisaa kyllä, ei muuta kuin nyhtöpossua huuleen ja V8 tulille. Ituhipit voi mennä imemään toisiaan ja parsaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain yksi päivä. Ehkä pitäisi ennemin lopettaa pullien syöminen kaikkina muina päivinä?
Sehän olisi parhain tapa, sillä ne eivät ole edes oikeaa ravintoa. Hyödytöntä höttöä, ei pullia nälkään syödä.
Nämä kausittaiset tuotteet kuten laskiaispullat ovat siitä ongelmallisia, että niitä ostetaan useimmiten vain sen takia, koska tapana on.
Ap
Laskiaispullat on pahoja. Myös "normi"pullat on pahoja. En syö.
Omistan 20 hehtaaria metsää, joten hielinielun omistajana saan syödä muutaman pullan toisin kuin heseläiset.
Semla är fastlagsbulle på finlandsvenska.
Ei en enää kun laskiainen meni jo
Vierailija kirjoitti:
Omistan 20 hehtaaria metsää, joten hielinielun omistajana saan syödä muutaman pullan toisin kuin heseläiset.
Anteeksi nyt vaan! Vaikka oonkin Hesessä töissä niin ei kai se nyt niin suuri synti ole ettei joskus välillä saisi pullalla herkutella??
Vai niin. Käynkin heti huomenna ostamassa. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Men vad är sämpylä
Macka
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en oo hesellä töissä niin saan pullaa.
Ei kai vegaanit syö.