Pelkään että minulla on syöpä
Maksa tai vatsan oikea puolisko tuntuu turvonneelta ja joskus sitä vihlaisee, ei kovin kivulloisesti, mutta kuitenkin. Jatkunut jo jonkun aikaa. Jonkin verran menee lääkkeitä muihin vaivoihin. Verikokeisiin varattu aika ja jännittää. Olen alle 50-v. Niin ja en käytä alkoa juuri ollenkaan.
Kommentit (43)
Miten ihmiset ennen pärjäsivät ongelmineen ja terveyshuolineen, kun ei ollut älypuhelimia eikä vauvapalstaa jolla keskustella ventovieraiden ihmisten kanssa? Miten?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä lääkäreitä tai päteviä hoitajia paikalla? Mikä voi olla?
Pieruhan se siellä etsii ulospääsyä.
terv, Dr Sykerö
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ennen pärjäsivät ongelmineen ja terveyshuolineen, kun ei ollut älypuhelimia eikä vauvapalstaa jolla keskustella ventovieraiden ihmisten kanssa? Miten?
Menivät tietysti lääkäriin.
Verikokeiden perusteella ei selviä onko syöpää vai ei. Minun lapsella oli verikokeet täysin puhtaat, mutta magneettikuvissa näkyi laajalle levinnyt syöpä.
Jos jotain vakavampaa (syöpää tässä tapauksessa) epäilet niin mene nyt ihmeessä lääkäriin äläkä kysele asiaa tällaisella palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen voi olla munasarjakysta, ne on yleensä täysin harmittomia.
Entäs jos on transsu niin onko silloin munasarjat kiveksissä?
Vaikka siellä. Saat itse sen päättää ihan omalla ilmoituksella. Voi ne olla terskassakin, jos niin päätät.
Älä ap välitä typeristä kommenteista.
Oikeanpuoleiset ylävatsavaivat voivat olla sappivaivoja.
Sappikivet ovat aika yleisiä ja kipukohtaus voi olla melkein tajun vievä.
Seuraile vähän syömisiäsi, sillä moni ruoka aiheuttaa sappivaivoja.
Lääkärissä kannattaa käydä.
T.hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans joskus tämmöstä mutta johtuu vaan suolistovaivoista, jos oon syöny jotain mikä ei sovi itselle tai vaan syönyt liikaa. Hassusti tuntuu juuri sielläpäin missä on maksa kun joku osa suolistosta turpoilee :D
Mulla sama. On ultrattu maksa, haima, alavatsakipuja, ylävatsa. Tehty kolonoskopia, gastroskopia ja varjoainekuvaus. Ei mitään. Suoleni on pitkä ja kiemurainen ja siksi kai tuntuu suoliongelmat tosi ylhäällä välillä. Mulla on ärtynyt suoli, keliakia jne.ja tarkka ruokavalio.
Maksa on enemmän vasemmalla kuin oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ennen saattoivat jo seitenkymppisinä mennä lääkärin tarkastukseen kun ei enää paljon henki pihissyt.
Nyt syöksytään päivystykseen jos hammas lohkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokoomuksen edustajalta kysyt niin on ihan oikeassa reunassa kun niillä sydänkin on oikealla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmset olivat terveempiä kun elettiin maaseuduilla ja viljeltiin maata ja tehtiin koko päivä FYYSISTÄ TYÖTÄ. Ei ollut luonnottomia lääkkeitä, eineksiä, suklaata, karkkia, nettiä, sokeria ja alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ennen saattoivat jo seitenkymppisinä mennä lääkärin tarkastukseen kun ei enää paljon henki pihissyt.
Nyt syöksytään päivystykseen jos hammas lohkeaa.[/quoteIsomummo eli 95 vuotiaaksi, eikä koskaan ollut lääkäriä tai sairautta nähnytkään. Ei osannut edes lukea. Fyysistä elämää vietti kuolemaansa asti. Nukkui pois kuollessaan.
Oikealla puolen on suolisto, eli siellä on ilmaa ja kipuilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmset olivat terveempiä kun elettiin maaseuduilla ja viljeltiin maata ja tehtiin koko päivä FYYSISTÄ TYÖTÄ. Ei ollut luonnottomia lääkkeitä, eineksiä, suklaata, karkkia, nettiä, sokeria ja alkoholia.
Valehtele nyt vielä enemmän. Ihmisen elinikä oli paljon lyhyempi kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole koskaan osunut vasemmalla puolelalla oleva maksaa näköpiiriini.
T. Röntgenhoitaja
Älytön kysymys ja keskustelu. Eihän tuon perusteella voi tehdä kukaan, edes lääkäri, mitään diagnoosia. Se voi olla tai olla olematta melkein mitä vain. Ne tutkimukset tehdään ihan siitä syystä, että ne tarvitaan diagnoosin tekemiseksi. Ei tässä arvailu auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
verikokeet ja PET-CT-kuvaus kertoo jos on syöpä
Jos on maksasyöpä niin onko peli selvä?
ap
Kyllä ja sitä on turha inistä ja ulista ja itkeä ja rukoilla. Jos istuu 20 vuotta koneella ja vetää kiljua ja lääkkeitä niin tottakai keho siitä sairastuu ja aivot ovat tuhoutuneet jo varmasti yli 10 vuotta sitten.
Puhutko kokemuksesta? Sellainen vaikutelma ainakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule, ennen kuoltiin aikaisemmin. 50 - 60 vuotiaat olivat jo pääsääntöisesti haudan partaalla. Seitsemänkymppinen oli jo aika usein haudassa.
Tajusin joku aika sitten, että kun täytin 50, en ole nähnyt tervettä päivää. Sitä ennen ei ollut mitään. Syöpää ei onneksi ole tullut (vielä). N52