Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alilämpö ja kuumeinen olo

Vierailija
16.02.2021 |

Päätä särkee, kauhea vilu ja muutenkin kuumeinen olo, mittari näytti 35,7 °. Voiko puhua kuumeesta? Pitääkö alilämmön takia olla töistä pois? Mistä voi johtua jos on aika usein alilämpöä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole alilämpöä, toi on normaali lämpö. Villasukat niin ei palele.

Vierailija
2/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein tuo sama ilmiö, ei muuta kuin saikkua hakeen. Viimeksi mulla oli angiina noilla oireilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kuumaa mehua. Ja syö jotakin lämmintä ruokaa. Alilämmöstä voidaan kai puhua kun lämpö on alle 34C.

Vierailija
4/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi ei ole alilämpöä, toi on normaali lämpö. Villasukat niin ei palele.

Eikös 37 ole normaalilämpö.. Ja kuumeinen olo minulla ainakin on. Villasukat on jo jalassa.

Vierailija
5/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on usein tuo sama ilmiö, ei muuta kuin saikkua hakeen. Viimeksi mulla oli angiina noilla oireilla.

Minun kohdallani ei ole kyse angiinasta, ei näy valkoisia peitteitä suussa.

Vierailija
6/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin aina silloin tällöin tulee kuumeinen olo mutta mittari näyttääkin jotain todella alhaista lukemaa. Alkanut vasta yli 30veenä. Sitä ennen ei ollut koskaan muuta kuin tavallista kuumetta.

Vierailija
7/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilämpönä pidetään keskimäärin 37 astetta mutta tietenkään tuo ei ole mikään absoluuttinen totuus kaikkien kohdalla. Esim. itselle tuo on jo lämpöä (normaali on 36.4 +/-0.2 astetta) ja jos mennään alle 36 asteen niin koen selvää palelua raajoissa. Yli 37 vie jo sängyn pohjalle koska lihassärky ja voimattomuus.

Varsinainen alilämpö on kun mennään lähemmäs 34 astetta jolloin keho oikeasti on huomattavasti viileämpi.

Vierailija
8/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo oireet enteilevät masennusta.

Vierailija
9/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa?

Vierailija
10/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ilmenee minullakin, paleltaa, vaikkei normaalisti palenna, mutta olo silti hyvä, ei kuumeinen. Lopetin kuumemittauksen joskus20 vuotta sitten!

Vierailija
11/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaalilämpö on alle 36. Mut mua kyllä paleleekin aina.

Vierailija
12/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo, nämä itsensä tarkkailijat näine avauksineen on ihan helmiä.

Normaalisti ruumiin lämpö vaihtelee ollen 36 asteen molemmin puolin -1/+1, eikä se ole merkki kuumeesta, ei angiinasta, eikä mistään muustakaan vakavasta.

Alilämpö todetaan henkilöllä joka on syystä tai toisesta päässyt paleltumaan.

Tai jossain vaikeassa hoitamattomassa kilpirauhassairaudessa.

A-streptokokin aiheuttamassa angiinassa tulee kyllä kuumetta, erikseen ovat ns kiltit streptokokit C ja G jotka eivät välttämättä nosta kuumetta (voivat toki nostaa kuumeenkin)

Kaltaisenne vouhkaajat täyttävät terveyskeskukset olemattomilla oireilla .

Vierailija
13/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdallani ei ole kyse angiinasta, ei näy valkoisia peitteitä suussa.

Jos ei oo vielä tullu, mutta joka tapauksessa et ole kunnossa.

Vierailija
14/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti ruumiin lämpö vaihtelee ollen 36 asteen molemmin puolin -1/+1, eikä se ole merkki kuumeesta, ei angiinasta, eikä mistään muustakaan vakavasta.

A-streptokokin aiheuttamassa angiinassa tulee kyllä kuumetta, erikseen ovat ns kiltit streptokokit C ja G jotka eivät välttämättä nosta kuumetta (voivat toki nostaa kuumeenkin)

Joopa joo, ainakin kahdesti ollut jo KUUMEETON angiina ja ihan testillä todettu. Lääkärikin sanoi ettei olisi uskonut pelkän kurkun katsomisen perusteella. Älä kuule mulle ala.

Vierailija
15/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa?

Voi v*ttu, tunkekaa se koronanne jo sinne minne aurinko ei paista! Nykyään ei vissiin enää ole mitään muita tauteja kuin korona, aina jos on kipeänä niin koronastahan on kyse. Saatana.

Vierailija
16/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, ainakin kahdesti ollut jo KUUMEETON angiina ja ihan testillä todettu. Lääkärikin sanoi ettei olisi uskonut pelkän kurkun katsomisen perusteella. Älä kuule mulle ala.

No mitä se HAITTAA jos on ANGIINA! Haluuuuun antibiooooooooootejaaaaaaaaaaaa! Mulle, mulle lääkkeitä kääkkeitääääää! Mässyn mässyn mää!

Vierailija
17/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne digimittarit roskiin, ihan leluja😂😂Meillä oli 3 erilaista digimittaria, jokaisella tuli eri lukema - puolen tunnin aikana tsekatut luvut, jokaisesta mittarista pariin kertaan. Apteekit myy perinteisiä - ainoita oikeita mittareita. Osta sellainen, jos tykkäät kuumeilua kytätä.

Vierailija
18/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se HAITTAA jos on ANGIINA! Haluuuuun antibiooooooooootejaaaaaaaaaaaa! Mulle, mulle lääkkeitä kääkkeitääääää! Mässyn mässyn mää!

"Angiinan hoitoon suositellaan kuitenkin antibioottikuuria, koska se vähentää nielupaiseen riskiä. A-streptokokkibakteeri voi aiheuttaa myös märkärupea ja harvinaisissa tapauksissa vakavia yleisinfektioita." Mun miehellä on ollut nielupaise ja en todellakaan haluu sitä.

Vierailija
19/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee tauti kun lämpö on 35,7.

Ootte oikeesti kipeitä!

Vierailija
20/32 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Angiinan hoitoon suositellaan kuitenkin antibioottikuuria, koska se vähentää nielupaiseen riskiä. A-streptokokkibakteeri voi aiheuttaa myös märkärupea ja harvinaisissa tapauksissa vakavia yleisinfektioita." Mun miehellä on ollut nielupaise ja en todellakaan haluu sitä.

AIVOPAISE tulee jos syö kaikkeen antibioottiaaaaa!!! Mässyti mää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän