Alilämpö ja kuumeinen olo
Päätä särkee, kauhea vilu ja muutenkin kuumeinen olo, mittari näytti 35,7 °. Voiko puhua kuumeesta? Pitääkö alilämmön takia olla töistä pois? Mistä voi johtua jos on aika usein alilämpöä?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just joo, nämä itsensä tarkkailijat näine avauksineen on ihan helmiä.
Normaalisti ruumiin lämpö vaihtelee ollen 36 asteen molemmin puolin -1/+1, eikä se ole merkki kuumeesta, ei angiinasta, eikä mistään muustakaan vakavasta.
Alilämpö todetaan henkilöllä joka on syystä tai toisesta päässyt paleltumaan.
Tai jossain vaikeassa hoitamattomassa kilpirauhassairaudessa.A-streptokokin aiheuttamassa angiinassa tulee kyllä kuumetta, erikseen ovat ns kiltit streptokokit C ja G jotka eivät välttämättä nosta kuumetta (voivat toki nostaa kuumeenkin)
Kaltaisenne vouhkaajat täyttävät terveyskeskukset olemattomilla oireilla .
Joopa joo, ainakin kahdesti ollut jo KUUMEETON angiina ja ihan testillä todettu. Lääkärikin sanoi ettei olisi uskonut pelkän kurkun katsomisen perusteella. Älä kuule mulle ala.
No mitä se HAITTAA jos on ANGIINA! Haluuuuun antibiooooooooootejaaaaaaaaaaaa! Mulle, mulle lääkkeitä kääkkeitääääää! Mässyn mässyn mää!
"Angiinan hoitoon suositellaan kuitenkin antibioottikuuria, koska se vähentää nielupaiseen riskiä. A-streptokokkibakteeri voi aiheuttaa myös märkärupea ja harvinaisissa tapauksissa vakavia yleisinfektioita." Mun miehellä on ollut nielupaise ja en todellakaan haluu sitä.
C- ja G-ryhmän streptokokin aiheuttama nielutulehdus hoidetaan antibiootilla vain, jos oireet ovat voimakkaat. Jos lieväoireinen streptokokkitauti jää tunnistamatta ja hoitamatta, todennäköisin tulos on kuitenkin paraneminen muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti ruumiin lämpö vaihtelee ollen 36 asteen molemmin puolin -1/+1, eikä se ole merkki kuumeesta, ei angiinasta, eikä mistään muustakaan vakavasta.
Tai jossain vaikeassa hoitamattomassa kilpirauhassairaudessa.A-streptokokin aiheuttamassa angiinassa tulee kyllä kuumetta, erikseen ovat ns kiltit streptokokit C ja G jotka eivät välttämättä nosta kuumetta (voivat toki nostaa kuumeenkin)
Joopa joo, ainakin kahdesti ollut jo KUUMEETON angiina ja ihan testillä todettu. Lääkärikin sanoi ettei olisi uskonut pelkän kurkun katsomisen perusteella. Älä kuule mulle ala.
No mitä se HAITTAA jos on ANGIINA! Haluuuuun antibiooooooooootejaaaaaaaaaaaa! Mulle, mulle lääkkeitä kääkkeitääääää! Mässyn mässyn mää!
"Angiinan hoitoon suositellaan kuitenkin antibioottikuuria, koska se vähentää nielupaiseen riskiä. A-streptokokkibakteeri voi aiheuttaa myös märkärupea ja harvinaisissa tapauksissa vakavia yleisinfektioita." Mun miehellä on ollut nielupaise ja en todellakaan haluu sitä.
AIVOPAISE tulee jos syö kaikkeen antibioottiaaaaa!!! Mässyti mää.
Sulle on tullu jo, kun noin hyvin tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei myöskään nouse kuume, jos tulen kipeäksi. Influenssankin sairastin niin, että lämpö oli 35 molemmin puolin.
Kuulehan, sinä et ole mikään lääketieteen ihme. Kuume nousee sinullekin, jos / kun sairastut oikeasti.
Kiitä itseäsi ja Luojaasi, että olet säästynyt kaikelta vakavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIVOPAISE tulee jos syö kaikkeen antibioottiaaaaa!!! Mässyti mää.
Sulle on tullu jo, kun noin hyvin tiedät?
Minäääääääääää haluan vain Syödä ANTIBIOOTTEJAAA! Antakaa, lääkärit minulle niitä! Nytkin on alilämpöä, tarviiiiiiiiiin antibioottejaaaaaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C- ja G-ryhmän streptokokin aiheuttama nielutulehdus hoidetaan antibiootilla vain, jos oireet ovat voimakkaat. Jos lieväoireinen streptokokkitauti jää tunnistamatta ja hoitamatta, todennäköisin tulos on kuitenkin paraneminen muutamassa päivässä.
Mikä hemmetin inttäminen tässä on? Lääkäri tutki, testasi ja määräsi lääkkeet. Outoa oli vain tuo kuumeettomuus. Tai oikeammin se "alilämpö" (35,3 - 35,8).
Tiesittekö että keuhkokuumekin voi olla kuumeeton? Ja erittäin vakava silti. Ei kuume saa olla ainoa kriteeri sille että sairastaa jotain flunssaa tms. Tiedän kokemuksesta,kuinka kamala olo on kun kaikki flunssan oireet,mutta mikään ei lämmitä. Silti lämpö on jossain 35 asteessa.
Nää on vaan aika yksilöllisiä miten taudit kylläkin näkyy..
Elohopeamittari vaan perseeseen ja annat sen 15 minuuttia siellä olla. Otat sitten pois ja tsekkaat lukeman! Ja se pää kannattaa pestä perseessä käynnin jälkeen...siitä kuumemittarista....
Krooninen väsymysoireyhtymä ja fibromyalgia ovat tiloja, joissa yleisoireet ovat samankaltaisia kuin kuumeessa: lihassärkyjä ja uupumusta. Olo on "kuumeinen", mutta näitä sairastavilla ei kuitenkaan ole yleensä todellista kuumetta, mikä usein yllättää mittaajat.
Mitä tästä voisi lukea rivien välistä?
Kun on oikeasti kipeä niin kuume nousee!
Kun mulla oli korona, mulla oli alilämpöä 35.5. Kun se parani, lämpö palautui normaaliin tasoon, joka on mulla 36,5. Kuumetta ei tullut ollenkaan, mikä on huono asia, koska en saanut vasta-aineita ollenkaan, vaan korona pitkittyi ja jälkioireet kestivät yli puoli vuotta. Olisi ollut varmaan parempi saada kunnon puolustusreaktio heti alkuun ja oikeaa kuumettakin. Nyt en ehkä saanut immuniteettia ollenkaan, keho ei vaan osannut tehokkaasti torjua virusta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että keuhkokuumekin voi olla kuumeeton? Ja erittäin vakava silti. Ei kuume saa olla ainoa kriteeri sille että sairastaa jotain flunssaa tms. Tiedän kokemuksesta,kuinka kamala olo on kun kaikki flunssan oireet,mutta mikään ei lämmitä. Silti lämpö on jossain 35 asteessa.
Mulla oli siinä koronassa keujkokuumekin eli tulehdusnestettä keuhkoissa. Kuumetta vaan ei ollut, vaan se 35,5 alilämpö koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Juu tiesin, että keuhkokuume voi olla kuuneeton -> Erityisesti iäkkäillä ihmisillä sekavuus, vatsaoireet tai yleinen huonokuntoisuus voivat olla myös bakteerikeuhkokuumeen ainoat oireet. Vanhuksilla keuhkokuume voi olla myös kuumeeton.
Mulle ei myöskään nouse kuume, jos tulen kipeäksi. Influenssankin sairastin niin, että lämpö oli 35 molemmin puolin.