Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkupaise? Kellä ollut? Kokemuksia? Oireita?

Vierailija
07.08.2006 |

Mulla kovasti viittais oireet siihen ja helvetti kun pitäisi parasta aikaa muuttaa. Jos paise todetaan, onko hoito aina leikkaus vai miten?

Kertokaahan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen(!!) ei auttanut ja hakeuduin tk-lääkärille. Siellä huomattiin paise ja se puhkaistiin, lisäksi söin uuden kuurin ja paise parani. Mutta näin se usein menee, pientä paisetta ei huomata alussa ja kuuri ei siihen tepsi.

Vierailija
2/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku TOSI kipeä, sen vaan muistan. Sain vaan lääkekuurin, ei mitään puhkasuja. Kurkku ei ollu ihan ummessa vielä, johtusko siitä ettei leikattu/puhkastu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

angiinana lääkittiin, kuume vain nousi ja kunto huononi. sairaalaan osastolle, jossa todettiin mononukleoosin joku mutaatio(?) siis suomeks helvetin paha mononukleoosi. Lisäksi paise joka alkoi tukkia hengitysteitä.

Paise avattiin ja 4 päivän ajan imettiin mätää sieltä pois. Olin sairaalassa viikon tipassa.

siitä toivuttuani leikattiin nielu-ja kitarisat pois, koska paise uusii kuulema helposti jos niitä ei poisteta. Ja siitä toipuminen sit olkin yhtä helvettiä...Koskaan en ole niin kipeä ollut kun noita kurkku-juttuja sairastaessa!

Paino laski yli 10 kg, kun en voinu syödä kuukauteen muuta kuin liemiruokaa..Olin tosi huonossa kunnossa pitkän aikaa.

Vierailija
4/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todettiin nuorena angiinan yhteydessä. Poistettiin paikallispuudutuksessa.

Vierailija
5/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kova kuume antibioottikuurista huolimatta, ja kurkku tosi kipeä, en pystynyt nielemään lainkaan. (Niinpä syljeskelin ympäriinsä.) Lääkäri otti heti osastolle, ja paise leikattiin.

Vierailija
6/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri sairaaloissa erilaisia käytäntöjä. Oireina mm TOSI kipeä kurkku, puheen puuroutuminen, suun aukaiseminen vaikeaa. Jos epäilet tosissasi tautia, kipin kapin lääkäriin!

Vierailija
7/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulittin ekaksi sikotaudiksi kun kurkku turposi ja oli kuumetta. Paise se oli kuitenkin ja puhkaisiin sairaalassa. Jouduin kyllä tiputukseen viikoksi sairaalaan kun oli päässyt niin pahaksi

Vierailija
8/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avaus on yhtä kuin leikkaus........ Se puudutetaan. Siihen tehdään viilto ja se leikataan auki,jonka jälkeen sieltä tuleva mätä syljetään kaarimaljaan.

Vierailija
9/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti viljelyn kurkusta ja käski soitella huomenna?? Mun kurkku ei ole kovin kipeä, mutta toinen risa on suurentunut ja näkyy jopa ulospäin. Kurkku on paksun oloinen ja limaa kertyy koko ajan.

Vierailija
10/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireina oli aluksi pistävä kipu aina nieltäessä. Muutamassa päivässä kehittyi niin, että en pystynyt puhumaan lainkaan ja nieltäessa kaikki valui nenästä pois! Ottivat saman tien osastolle (vaarana olisi ollut tukehtuminen) ja viilsivät paiseen auki ja mätää tuli tosi paljon! Paisetta jouduttiin avaamaan vielä kahtena seuraavanakin päivänä, koska mätää kertyi uudestaan.

Olin saanut myös antibiootti kuurin aikaisemmin, mutta se ei tehonnut lainkaan.

Osastolla olin kaikkiaan 4 päivää.

Vierailija
11/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kipee kurkku, ei pystynyt mitään nielemään. Puhkaisivat paiseen sairaalassa, lääkekuuri sen perään, ja laitettiin nielurisa-leikkaus jonoon. Sitten leikkasivat nielurisat pois nukutuksessa ja sen jälkeen on kaikki ollut ok, ei kurkkukipua tai muuta koskaan sen jälkeen.

Vierailija
12/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukaisu veitsellä ei ole sama kuin leikkaus. Leikkauksessa poistetaan koko nielurisat, avauksessa vain avataan paiseen kohta ja tyhjennetään. Voi hyvää päivää millaista sakkia täällä on

Vierailija
13/13 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku oli todella kipeä, en pystynyt edes nielemään kunnolla, saati sitten syömään mitään. Terveyskeskuksessa sain lääkekuurin, joka ei (yllättäen!) auttanut. Seuraavana päivänä menin yksityiselle ja paise tyhjennettiin. Jouduin käydä vielä toisenkin kerran tyhjennyttämässä paiseen, mutta sen jälkeen se onneksi rauhoittui ja parani. Eikä ole tullut uudestaan. Oli kyllä aika karmea kokemus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan