Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemattomien ihmisten arvostelu ulkonäön perusteella

16.02.2021 |

Onko teille koskaan käynyt mitään vastaavaa:

Kerran, kun aloitin uudessa paikassa kesätyöt, esiteltiin minut yhdelle työpaikan vakkarityöntekijöistä, ja hän katsoi minua päästä varpaisiin ihan kuin jotain halpaa makkaraa sellaisella ilmeellä, että häntä ällötti minun ulkonäköni.

Sitten kerran muistan, kun edellisessä työpaikassani kävelin käytävällä kolmen laitoshuoltajan ohi, jotka juttelivat keskenään. Muistin, että piti hakea eräs juttu ja käännyin, jolloin huomasin, että yksi laitoshuoltajista oli kääntynyt tuijottamaan minua. Menin katsomaan itseäni peilistä, kun mietin, että onko minulla naamassa tai paidassa joku läiskä, mutta en huomannut ulkonäössäni mitään erikoista.

Sitten muistan myös kun pari kertaa, kun olen työskennellyt hoitajana sairaalassa, ja olen tavannut potilaan omaisen, on omainen myös tuijottanut minua halveksuvasti kuin halpaa makkaraa.

Lisäksi muistan, kun menin kerran kaukomatkan junaan (ihan normaalisti) ja siellä eräs teinityttö kääntyi tuijottamaan minua ihan älyttömän pitkään

Mietin vaan, että minun mielestäni on aika epäkohteliasta arvostella tuntemattomia ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. Minä ainakaan en kehtaisi tuijottaa avoimen pahasti tuntematonta tyyppiä, vaikka henkilöllä olisikin vaikka naama täynnä lävistyksiä tai jos henkilö olisi sairaalloisen lihava.

Miltäköhän valtavan lihavista tai vaikka ro*maninaisista tuntuu, kun kaupungilla päät kääntyvät tuijottamaan heitä?

Kommentit (4)

1/4 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxx

Vierailija
2/4 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on taipumusta nähdä muiden ilmeet korostetun kielteisinä. Oletko tullut ajatelleeksi, että saatat erehtyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä kun kerran menin aamuvuorossa työpaikan isoon henkilöstöravintolaan lounaalle, ja menin jonon päähän, ja edelläni olevan henkilön edellä oleva henkilö alkoi tuijottaa minua tosi pitkään.

Mun mielestä tuntemattomien ihmisten tuijottaminen on epäkohteliasta.

4/4 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zzz

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi