Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika outo tuo Rakkausajatus kotihoidon tuessa.

Vierailija
16.02.2021 |

Itse olin lasten kanssa kotona mutta kyllä heillä silti on rakastava isä ja isovanhemmat. Ehkä perheemme onni onkin ollut se että olemme tehneet kuin meille parhaaksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isä osoitti rakkautta lapsianne kohtaan, jos ei viitsinyt edes jäädä kotiin hoitamaan heitä?

Vierailija
2/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista huolehtiminen on rakkautta. Kuten myös sen huolehtiminen että lapsen ruoka lämpö ja,asuminen on turvattu. Jos se on mies joka näitä turvaa, on se rakkautta kuten myös se että lapsille opetaan tervettä yhteiskunnallista vastuuta. Että käydään työssä, ja että työssäkäynnin rinnalla voi tehdä kaikkea kivaa ja turvata harrastaminen yms ihan itse eli perhe tulot ovat kaikkien hyväksi ja lapsi oppii työn ja palkan merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista huolehtiminen on rakkautta. Kuten myös sen huolehtiminen että lapsen ruoka lämpö ja,asuminen on turvattu. Jos se on mies joka näitä turvaa, on se rakkautta kuten myös se että lapsille opetaan tervettä yhteiskunnallista vastuuta. Että käydään työssä, ja että työssäkäynnin rinnalla voi tehdä kaikkea kivaa ja turvata harrastaminen yms ihan itse eli perhe tulot ovat kaikkien hyväksi ja lapsi oppii työn ja palkan merkityksen.

Tekeekö isä töitä lähes 24/7 kompensoidakseen toisen aikuisen puuttuvat palkkatulot? Äiti läsnä ja isä poissa.

Vierailija
4/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voitaisiin palata siihen, että lapsi pitää laittaa 3 kk iässä hoitoon tai sitten toinen vanhempi irtisanoutuu ja jää lapsen kanssa kotiin. Kun nyt on havaittu, että yhtä lasta kotona hoitamaan tarvitaan samaan aikaan kaksi aikuista, niin miksi ihmeessä lapsiperheissä lainkaan käytäisiin töissä? Tai jos käydään, nin tasapuolisuuden vuoksi molemmat, kyllä se lapsi varhaiskasvatuksessa hyvin pärjää.

Vierailija
5/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä uudistus, nyt se on lakiin kirjoitettu. Nykyisin harvoin on enää koti-isiä, kun se oli 80-90-luvulla itsestään selvää, ilman lainsäädäntöä. Tämä ilmenee myös tilastoissa.

Se oli jopa kunnia asia miehille, jopa ministeritasolla. Esim. pääministeri Matti Vanhasen suostumukseen pääministeriksi oli, että hän halua olla kotona lasten kanssa perjantaista tiistaihin, vaikka lapset olivat jo isoja. Eikä sitä kukaan kyseenalaistanut tai paheksunut.

Vierailija
6/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä siis on ajatuksena ? 

Vierailija
7/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä siis on ajatuksena ? 

Koitin googlettaa, mutta löysin vain mielipidekirjoituksia sen verran mitä jaksoin selailla.

Vierailija
8/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiltä onnistui hyvin koti-isyys 80-90-luvulla? Meilläkin perhevapaat jaettiin miehen kanssa puoliksi ja näin oli kaikissa ystävä- ja tuttavapiirissä. Ilman ongelmitta. Päinvastoin, ennen mies olisi ollut surkimus.

Vierailija
9/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten isä osoitti rakkautta lapsianne kohtaan, jos ei viitsinyt edes jäädä kotiin hoitamaan heitä?

Vaatiiko rakkaus 24/7 hoitamista? Perheen elatus on myös rakkautta perhettä ja lasta kohtaan.

Vierailija
10/10 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehiltä onnistui hyvin koti-isyys 80-90-luvulla? Meilläkin perhevapaat jaettiin miehen kanssa puoliksi ja näin oli kaikissa ystävä- ja tuttavapiirissä. Ilman ongelmitta. Päinvastoin, ennen mies olisi ollut surkimus.

Minä taas en tunne yhtäkään isää, joka olisi ollut koti-isänä kasarilla tai ysärillä. Kyllä se DI-isä jo silloin johti tehdasta ja vaimo oli kotirouvana hoitamassa lapsia ilman huolta toimeentulosta. Näin omalla asuinalueella useammassakin perheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi