Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkaa helppo viherkasvi?

Vierailija
16.02.2021 |

Sellainen takuuvarma, joka kestää huolimatonta hoitoa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullojukka. En tee mitään ja se on täysin muuttumaton vuodesta toiseen 😳

Huom. Se on kuitenkin aito.

Vierailija
22/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopinkieli, paavonnukkumatti, limoviikuna, tyräkki, herttaköynnös, aloe vera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukkapalmu. Tarvitsee valoisan paikan. Hiekka/multa maa. 

Talvella kestää jopa 3-4 kuukautta kastelematta. On (puoli)aavikko kasvi ja oikeastaan vaatii pitkän kuivan kauden kerran vuodessa. Kesälläkin riittää kastelu kerran kuukaudessa tai harvemmin. Kun kastelee, vesi ei saa jäädä seisomaan aluslautaselle. 

Ainut viherkasvi, jota en ole onnistunut tappamaan.

Vierailija
24/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvit, kunhan ottaa selvää niiden valo-, kosteus-ja lannoitetarpeesta.

Myös hyvä multa on tärkeä ja eri kasveilla on erilainen vaatimus kasvualustalleen.

Minulla on viimeisimmän laskuni mukaan 143 viherkasvia.  Kasveja on suurissa lattiaruukuissa, ikkunalaudoilla, kukkapöydillä, amppeleissa, seinätelineissä, pilarien päällä, kaktuksilla on oma pieni kasvihuone lipaston päällä ja aina minä vaan uusia silti halajan. Vanhimmat minulla olevat kasvini olen ottanut mukaani lapsuudenkodistani pois muuttaessani vuonna 1985, eli nelikymppisiä ne alkavat kohta jo olla. Keväinen mullanvaihto-operaatio on parhaillaan menossa ja kyllä taas välillä tuntuu, että ihan työstä tämä käy.

Vierailija
25/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonenkielo

Vierailija
26/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukaktus ja vastaavat kaktusit. Virkoavat, vaikka unohtaisit kuukauteen kastella.

Vierailija
27/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliinikukka, ei kyllä varsinaisesti viherkasvi mutta jos et halua että kukkii, niin varjoisessa paikassa pysyy viherkasvina.

Vierailija
28/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superskunk, sietää rajuakin kohtelua ja kasvaa todella nopeasti.

Vierailija
29/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikonlehti. Kasvaa mullassa, ei juuri murjota kuivuudesta, pistokas viihtynyt ja kasvanut vedessä kohta vuoden. Pitäisi istuttaa.

Vierailija
30/30 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaköynnökselle ääni täältäkin.

Mun vanhin sellainen on ostettu kukkakaupasta joskus 80-luvulla ja se on kestänyt seitsemän muuttoa, mun burnoutit ja masennukset, sekä kolmen lapsen vauva-ajat (jolloin kasvien hoito on ollut täydellistä laiminlyöntiä). Siitä on otettu latvapistokkaita, joista mulla on nyt kolme kukkaruukullista itelläni ja kotoa pois muuttaneille lapsosillekin olen laittanut viherkasvit matkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän