Prinsessa Annen koti, esimerkki yläluokan sisustuksesta
Tollasiahan ne on paremman väen kodit. Oma näkemykseni on, että työväenluokka se innokkaimmin stailaa kotejaan ja laittelee niitä Live love laugh -julisteitaan.
Kommentit (47)
Britessähän nyt puhutaan hieman ylenkatsovasti ihmisistä jotka ostavat itse omat huonekalunsa. Vanha raha kun perii omansa.
Katsokaas miten rehellinen toimii YouTube manne varastaa telkkarin . Näin toiset.
Enkuissa ihmiset juoksee sekond Hans kirpparilla. Siellä on miljoona kirpputoria.
Vierailija kirjoitti:
"Vanharikkaat" ei uusi kamaa ennen kuin jotain ihan täysin hajoaa. Fiksua. Eikä ole mitään näyttämisen halua. Lattiatkin kuuluu olla naarmuilla.
Ja kuulemma Brittien kuninkaalliset arvostaa joululahjoina esim. villasukkia ja -paitoja (mieluiten itsetehtyjä) eli just sellaisia lahjoja, joita täällä usein haukutaan.
Prinsessa Anne on englantilaista yläluokkaa oleva vanhus - tosissaanko vertaat häntä tavallisiin nuoriin tai keski-ikäisiin ihmisiin yhtään missään asiassa?
Kai joka suvussa on vanhuksilla eri sisustus kuin nuorilla?
Mun isovanhemmilla on itämaiset matot, antiikkihuonekalut, paljon vanhaa taidetta, tuhansien eurojen jalkalamput jne., kun taas parikymppisellä veljelläni joku Iskun sohva, iso pleikkarin näyttö ja räkäruma karvamatto.
Live love laughia ei ole kellään, mutta kyllä nuorilla on useimmiten erilainen sisustus kuin vanhuksilla.
Ainahan se pitää verrata miten muut elää. On liian vaikea elää vain omaa elämää, omalla tavallaan.
Ja varsinkin jos pääsee vähän moittimaan muita niin silloinhan saa omaan egoon vähän pönkitystä ( tosin tätä ei useinkaan he tee, joilla oikeasti olisikin "varaa". Ne pikkuporvarilliset nousukkaat kyllä ).
Kuvasta lähes aistii joka puolella leijuvan hevosenlemun.
Vierailija kirjoitti:
Prinsessa Anne on englantilaista yläluokkaa oleva vanhus - tosissaanko vertaat häntä tavallisiin nuoriin tai keski-ikäisiin ihmisiin yhtään missään asiassa?
Kai joka suvussa on vanhuksilla eri sisustus kuin nuorilla?
Mun isovanhemmilla on itämaiset matot, antiikkihuonekalut, paljon vanhaa taidetta, tuhansien eurojen jalkalamput jne., kun taas parikymppisellä veljelläni joku Iskun sohva, iso pleikkarin näyttö ja räkäruma karvamatto.Live love laughia ei ole kellään, mutta kyllä nuorilla on useimmiten erilainen sisustus kuin vanhuksilla.
Todennäköisesti peritty nuo vanhemmiltanne, ja sittenpä on teidän kotinne tuommoisia.
Mulla on yhtä karsea olohuone kuin Annella. Olen tuntenut hieman kotihäpeää mutten enää.
Vierailija kirjoitti:
Kuvasta lähes aistii joka puolella leijuvan hevosenlemun.
...yhdistettynä märän koiran hajuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanharikkaat" ei uusi kamaa ennen kuin jotain ihan täysin hajoaa. Fiksua. Eikä ole mitään näyttämisen halua. Lattiatkin kuuluu olla naarmuilla.
Ja kuulemma Brittien kuninkaalliset arvostaa joululahjoina esim. villasukkia ja -paitoja (mieluiten itsetehtyjä) eli just sellaisia lahjoja, joita täällä usein haukutaan.
Näillä on varaa ostaa just mitä mieli tekee ja mitä sattuu tarvitsemaan. Turha verrata taviksiin.
Ajatella, että Annekin on jo 7-kymppinen. Niin se aika rientää.
En tiedä näkyykö tämä muille kuin tilaajille:
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000007799685.html
Oih, ihana kuva. 😍
En tosin viitsisi asua tummien huonekalujen keskellä kuitenkaa. Valkoista sen olla pitää.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella oma makunsa. Oma kotini muistuttaa Annen kotia. Olen tosin suomenruotsalaisesta aatelissuvusta.
Hej på dej (släkt nr kring 50 +-10)!
o ju, ganska likadant. Hyllor med diverse. massor av böcker, tavlor.. även om mamma tycker att mina tavlor är torgkonst :(
skickade mig några till så torgkonsten inte skulle synas för väl
men ingen tv, ingenting vettigt har visats på över 20 år.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella oma makunsa. Oma kotini muistuttaa Annen kotia. Olen tosin suomenruotsalaisesta aatelissuvusta.
Niin meidänkin. Tosin emme ole aatelisia mutta hurreja kumminkin. Meillä on tosi paljon kirppareilta ja antiikkihuutokaupoista hommattuja kamoja, ja meidän ei tarvitse esittää mitään muuta kuin mitä me ollaan.
Eläpä höpäjä ap, ei ainakaan perinteinen työväenluokka (se vähäinen osa mitä siitä on jäljellä) trendien perässä juokse, se istuu samanlaisissa kämpissä kuin Anne. Mukavuus ennen kaikkea ja rentous.
Kyllä se on keskiluokka, joka juoksee trendien ja muodin parissa, kilpailee toisten samanlaisten kanssa ja tavoittelee statusta milloin milläkin keinolla. Tahtoisivat niin olla yläluokkaa, mutta hämmentyvät aina, kun ei se yläluokka olekaan ollenkaan sellainen kuin mitä keskiluokka kuvittelee, ne on jotain epäilyttävää, boheemia tai jotain yhtä kamalaa ja epätrendikästä hei.
No mutta on onneksi työväenluokka, jolle voi nyrpistää nokkaansa parempana ihmisenä - mut ai perhana a) duunarit ei välitä ttujakaan ja b) kun ne tienaa enemmän Rahaa, tuota keskiluokan Jumalaa ja Vapahtajaa. Voi perse.
No mutta - onhan meillä vveeteeeee ja pätkätyöläiset ja työttömät - niille voi keskiluokkainen sisustaja ja trendeilijä naureskella vielä hyvällä omallatunnolla. Onhan hän itse siis niin paljon ...tyylikkäämpää, khöm. Mut siis ainakin parempaa.
Rikkaat ei muuten tuhlaa vaan käyttää ikivanhoja uudelleen vaihtamalla kankaat ja korjaamalla.Rikkaat ei tuhlaa mitään vaan ompelee itse tai uudistaa vanhaa ja myy käytettyjä.Myös heillä menee rahaa hevosen ruokaan ja koirien.He kasvattavat itse heinää ja hoitavat eläimiä itse.Myös kalastavat.Monet rikkaat juoksevat tarjousten perässä ja ale myynnissä.Koska heillekin maksaa kaikki kuten bensa ja sähkö.