Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana - mies haluaisi abortin

16.02.2021 |

Moi! Olen kesällä 26v täyttävä nainen ja ollaan miehen kanssa seurusteltu jo useampi vuosi. Elämäntilanteemme on hyvä; molemmilla koulutus, vakityöt sekä asumme yhdessä. Ehkäisyä meillä ei pariin vuoteen ole ollut käytössä ja molemmat ovat tästä olleet tietoisia. Yhdyntä on aina keskeytetty ja se oli ilmeisesti tähän asti toiminutkin. Nyt kuitenkin jokin aika sitten sain tietää olevani raskaana, josta oltiin molemmat ehkäisyn puutteesta huolimatta järkyttyneitä ja ajattelin ensimmäisenä, että teen abortin, koska itselläni oli suunnitelmia hakea seuraavaksi jatko-opiskelemaan jne. Ajan myötä aloin kuitenkin tottua ajatukseen ja haaveilla lapsen pitämisestä, mies ei kuitenkaan suostunut siihen. Hänen vuokseen varasin ajan keskeytykseen ja kun olin matkalla sinne, kyseli hän sitten siinä vaiheessa tekstarilla, että olenko aivan varma päätöksestä ja pitäisikö aikaa siirtää.. menin siitä huolimatta paikan päälle, mutta en pystynyt aborttia silloin tekemään ja itkin monesti vastaanotolla. Silloin sain tietää myös odottavani kaksosia yhden sijaan, joka tuli tuolloin myös uutena järkytyksenä.

Joka tapauksessa asiaa nyt miettineenä haluaisin kovasti pitää lapset, sillä tuntuisi pahalta tehdä toisin vain koska mies ei niitä haluaisi nyt. Usein teen miehen vuoksi kompromisseja ja arvostan kyllä hänen näkökulmaansa. En kuitenkaan usko, että voisin antaa itselleni aborttia anteeksi hyvän elämäntilanteen ja ikäni huomioiden ja se tuntuu yksinkertaisesti väärältä. Itseäni hämää myös se, että mies halusi minun alunperin siirtävän aikaa miettiäksemme, mutta tuntuu, ettei hän edes yritä nähdä asian toista puolta ja ajattelee, että elämä loppuisi lapsiin ja aivan kuin olisi vain sivuuttanut koko asian. :( hän ei ole myöskään kertonut asiasta kenellekään, toisin kuin itse olen.

Tiedän, että minulla on toki oikeus päättää omasta kehostani jne., mutta tuntuu todella raskaalta tehdä päätös vasten kumppanin tahtoa. Tuntuu ikävältä, jos mies tulee aina puhumaan asiasta, että pakotin hänet siihen ja pilasin hänen elämänsä..

Kuinkakohan todennäköisesti mies hyväksyy tilanteen raskauden edetessä? Onko täällä vastaavan kokeneita ja missä vaiheessa/miten miehen mieli muuttui? Miten tässä tilanteessa saisi pidettyä pään kasassa? :(

Kommentit (6)

1/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Mä olevinaan jo vastasin tähän ketjuun mut en tajua mihin bittiavaruuteen se hävis..mut siis mulla vähän samanlainen tilanne justiinsa päällä:mies sanoi et abortti tai heihei 😳

2/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Onko sun tilanne mikä tällä hetkellä?Olisi kiva kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viime syksynä abortin osittain vasten omaa tahtoani. Mies halusi sitä, itse en ollut varma haluanko ja olisin voinut pitääkin lapsen. Parisuhde on jatkunut ja miehen kanssa asiasta keskusteltu. Ymmärsi jälkeenpäin, että toimi väärin kun oli asiassa niin ehdoton ja olemme päässeet asiasta yli. Tietysti välillä mietin, että mitä jos en enää tulekaan raskaaksi sitten kun halutaan lapsia ja vihaanko miestä silloin. No se on ehkä sen ajan murhe sitten ja mieskin tietää, että voi olla mahdollista, että siinä tilanteessa tulen häntä vihaamaan. Sinä kuitenkin päätät asian. Jos päätät pitää lapset ja mies häipyy niin hyvä, että tulee sitten ilmi miehesi paineen kestävyys (tai siis se, että sitä ei ole). Sinun pitää varustautua siihen, että mies oikeasti saattaa häipyä ja joudut kasvattamaan lapset yksin. Pystytkö siihen? Jos sinulla on tukiverkko kunnossa niin asia ei ole täysin mahdoton. Teet kuitenkin niin kuin ITSE haluat ja mikä SINUSTA tuntuu oikealta.

4/6 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet kallistumassa siihen, että tulet pitämään lapset :) 

Tuo on hieno piirre sinussa, että haluat tehdä kompromisseja ja kunnioitat kumppanisi mielipidettä. Myös miehellä tuntuu olevan osittain ristiriitaiset fiilikset asian suhteen, kun hän kerta halusi aikaa siirtää. Voisit esim. ehdottaa miehelle, että kävisitte terveyskeskuksessa juttelemassa tuntemuksistanne jollekin hoitajalle, jospa kumppanisi pystyisi siellä purkamaan ajatuksiaan ja fiiliksiään enemmän. Miksi hänellä on se fiilis, että elämä loppuu lapsiin? Onko hänellä muita pelkoja asian suhteen- kokeeko hän esim. ettei hän ole kykenevä huolehtimaan lapsista? jne. 

Eikä sinun todellakaan tule potea syyllisyyttä siitä, jos päädyt pitämään lapset vastoin miehen tahtoa. Mies kuitenkin teki yhtälailla päätöksen olla käyttämättä ehkäisyä ja tämä päätös johti raskauteen.

Onko sulla muuten minkälaiset tukiverkostot? Onko sulla sisaruksia / vanhempia / ystäviä jne joilta voist mahdollisesti saada tukea, jos päädyt pitämään lapset?

Terkuin Eveliina Vantaan etsivästä nuorisotyöstä :)

5/6 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis tee aborttia , kadut sitä myöhemmin. Itellä nyt 4kk vauva ja tuntuu että seuraava lapsi ehkä 2-3v kuluttua. Vuodet kuluu äkkiä lasten teossa, ekan jälkeen ei tuu ees raskaaksi kuin ehkä 1v jälkeen ja ite raskauskin kestää 10kk. Kropalla kestää aikaa palautua. Siispä jos et nyt tee noita lapsia nii sun ikäisen pitäs kohta kuitenkin ne tehä, jos meinaa, ja voi olla tosi hankala tulla taas raskaaksi. Sitä paitsi kaksoset ois ihanat! Yks tuttu teki abortin ja nyt hedelmöityshoidoissa ku ei tuu raskaaksi!

6/6 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy4ever kirjoitti:

Moikka

Onko sun tilanne mikä tällä hetkellä?Olisi kiva kuulla.

Täälläkin jäi mietityttämään :)