Voiko r-testi näyttää plussaa ennen kun menkat on myöhässä?
Eilen olisi pitänyt alkaa menkat, ovat aina täsmällisen säännölliset. Kotona sattui olemaan r-testi, ja menin illalla uteluuksissani testaamaan... No negaahan se näytti, en oikeastaan plussaa odottanutkaan (se olisi ihan kiva, mutta ei mitään erikoista yritystä takana ¿ tosin yhdyntä tapahtui otollisena päivänä). Tänäänkään ei ole niitä kuulunut.
Testeissä aina opastetaan, että sen tulisi tehdä aikaisintaan kuukautisten oletettua alkamispäivää seuraavana päivänä, sitä ennen ei välttämättä ole tarpeeksi HCG:tä virtsassa. Mutta voiko se olla tosiaan niin " päivän päälle" (jos siis olisin raskaana, niin tänään näyttäisi plussaa, mutta eilen ei...)? Mielenkiinnosta kysyn, en siis ylitulkitse mitään raskausoireita itsessäni tai epäile että testi näyttää väärin, olenhan minä raskaana, minä HALUAN olla... ;)
Kommentit (6)
Nimim. kokemusta on
Mutta varmaan aika epätodennäköistä.
Mielellään kannattaa kyllä odottaa pitempään välttyäkseen pettymyksiltä. Mä vaan oon niin hiton malttamaton aina, etten jaksa odottaa...
itse olen testannut jo muutaman päivän ennenkun menkkojen olis pitänyt alkaa niin plussaa, mutta jos testi ei ole ollut sieltä herkimmästä päästä, niin voihan se plussa sieltä vielä tulla muutaman päivän päästä..
Itse kävin oletettuna alkamispäivänä terveyskeskuksessa vatsakipujen takia, tekivät virtsatestin, näytti negaa. Sanoivat, että et ainakaan raskaana ole.
Seuraavana päivänä menin Kättärille tutkimuksiin, tekivät verikokeen ja sanoivat onneksi olkoon, olet raskaana : )
Mulla näkyi tämä viimeisin raskaus jo kp 22/27, mutta toisaalta tätä edellinen raskaus ei näkynyt vielä sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Testi oli saman merkkinen, mutta en tiedä onko testausmekanismissa tai -herkkyydessä tapahtunut jotain muutoksia 2 vuoden aikana..
ja plussa tuli jo silloin.