turvotuksesta
Tiedän, että turvotus kuuluu lähes jokaiseen raskauteen, ja nyt sitä on alkanut omalla kohdallanikin ilmetä. Mietin vaan, kun neuvolassa sitä tarkkailevat, että voiko turvotus olla merkki jostain vaarallisesta ja pitäisikö sitä itsekin tarkkailla neuvolakäyntien välillä? Ja pitääkö huolestua, jos sitä on, vai vaan elää sen kanssa, niin kuin olen tähän asti ajatellut?
Olin perjantaina neuvolassa, ja vatsataudin jäljiltä kaikki turvotus hävinnyt. Nyt sitä taas on viikonlopun siivousurakan jälkeen sen verran, että sääriin jää sormenpainauman kohdalle kuoppa.
Eli siis, pitääkö huolestua vai vaan kestää kuin raskaana oleva nainen? :)
-Osse rv 26+5
Kommentit (4)
infosta. Tuosta verenpaineesta ei pitäis ainakaan olla huolta, perjantaina oli tosi hyvä. Eiköhän tämä sitten vain ole rasituksen ja lämmön aiheuttamaa. Ainakin eilen meinasin koko ajan kuolla janoon, ilmeisesti nesteet pakkautu kudoksiin. Meillä on kyllä toimistolla onneksi aika viileää.
Muistan muuten sun nimimerkkisi kuumeilijoiden puolelta. Mahdoitkohan olla yrittämässä jo 04 vai oonko lukenut viestejäsi myöhemmin?
Olen palstaillut ahkerimmin tuolla lapsettomuus-puolella, kyllä jo pitkään eli syksystä 2004 alkaen. Kuumeilupuolella kirjoittelin harvemmin, mutta palstoilla olen hengannut melko sitkeästi jo pari vuotta, ei siis ihme, jos nimimerkki on jäänyt mieleen... :)
Olen kyllä itsekin ihmeissäni, miten tässä tosiaan ollaan näin pitkällä, että kohta pitäisi varmaan oikeesti ruveta valmistautumaan vauvan tuloon.
Mulle tuli viimeisen kuukauden aikana ihan mieletön turvotus. Kerran neuvola lähetti tsekkaukseen sairaalaan, mutta ei ne sitä turvotusta sen enempää noteeranneet kun mitään muita oireita ei ollut. Ihan loppuvaiheessa kävin kolmen päivän välein neuvolassa kun paino nousi ihan järkkyä vauhtia. Sain myös varmuuden vuoksi kotiin niitä pissatikkuja. Eli tilannetta vaan seurataan, ettei muita oireita ala tulemaan.
Hei!!
Meneillään olis raskausviikko 39+4 ja oon kärsiny kunnon turvotuksesta lähinnä jaloissa heinäkuun alusta asti, ja neuvolassa ei asiaan ole sen kummemmin puututtu kun verenpaine pysynyt hyvänä ja pissanäyte samoin. Ei siis hätää raskausmyrkytyksestä.
Muistelisin ekasta raskaudesta, että turvotus olisi jotenkin yhteydessä verenpaineeseen ja mahd. raskausmyrkytykseen. Vaikka kyllähän tällaisilla helteillä on turvoksissa kuka vaan! Mulla esikko syntyi 11/04 ja silloin elokuu oli ainoa kunnolla helteinen kuukausi ja mä olin tietty palannut kesälomalta töihin. Arvaa olinko turvoksissa! Syyskuun alun viileämmät ilmat poisti turvotuksen saman tien.
Muistan muuten sun nimimerkkisi kuumeilijoiden puolelta. Mahdoitkohan olla yrittämässä jo 04 vai oonko lukenut viestejäsi myöhemmin? Olin itse eri nimimerkillä silloin. Hienoa, että oot nyt noin pitkällä. Leppoisaa loppuodotusta!
A.A.