Monesko avio/avoliitto sinulla nyt?
Kommentit (283)
Kuudesti olen ollut yli kahden vuoden avoliitossa. Nyt enää irtosuhteita. Naiset halusivat aina perhettä ja minä kuulin sen vähän väärin.
Ensimmäinen avioliitto, 27 vuotta yhteiseloa saman katon alla täynnä. Aloitimme etäsuhteella. Pari vuotta tuimme postia, junaliikennettä ja puhelinyhtiöitä. Ikää 50 v.
Juuri erosin ekasta 16 vuotta kestäneestä liitosta. Ikää 40.
En edes kehtaa sanoa, monennenko avioliiton olen sössinyt. Huomattavasti vähemmän avioliittoja kuitenkin kuin E Taylorilla.
Viisi avoliittoa ja yksi avioliitto. Yksi lapsi ja hän on jo aikuinen.
Mikä se kummallinen avoliitto on? Missä solmittu? Onko se jossain jotenkin virallistettu ja juridinen sopimus? Kuulostaa täys humpuukilta. Onkohan teitä höynäytetty?
1 avioliitto päättynyt eroon.
Toinen avioliitto, neljäs avoliitto. Olen 40+
Ensimmäinen.
Yhdessä kaksikymppisestä asti, nyt ikää 41.
En ole koskaan ollut kummassakaan. En ole edes seurustellut. En ole käynyt edes treffeillä :( N34
Taustalla yksi avioliitto ja nyt olen avoliitossa. Näiden välillä elin 20+ vuotta yksin (seurustelusuhteita oli kyllä). Puolisolla yksi avioliitto, josta jäi leskeksi viitisen vuotta ennen tapaamistamme.
En olisi sitoutunut avoliittoon ihmisen kanssa, joka olisi ollut jo useammassakin liitossa. Minulle avoliitto on ihan yhtäläinen sitoumus kuin avioliitto, tarkoitettu kestämään loppuelämän. Vähemmän vuoksi en olisi luopunut omasta kodistani. Ihmetyttää ihmiset, joilla on jopa viisi-kuusi avoliittoa, pari vuotta kestäviä. Miltä tuntuu rakentaa yhä uudestaan koti (en tarkoita kirjaimellisesti rakentaa taloa vaan sitä, että ostaa asunnon ja tekee siitä kodin itselleen ja puolisolleen) ja sitten taas myy sen ja aloittaa alusta. Vai onko noissa avoliitoissa aina se uusi puoliso muuttanut siihen kirjoittajan omaan kotiin?
Toinen avioliitto.
Avoliittoja ei ole.
N55
Kaksi avioliittoa on takana kun nuorena oli niin hätäinen. Mutta eikös sanontakin sano: nuorna vitsa väännettävä.
Nyt kohta ikää viisikymmentä ja kohti kolmatta mennään. "Kolmas kerta toden sanoo"
Ensimmäinen, kesäkuussa tulee 31 vuotta aloituksesta :-)
Ensimmäinen avoliitto 20 vuotta.
N 40
Ensimmäinen avioliitto ja ensimmäinen suhde ylipäätänsä. 16-vuotiaana alettiin seurustella ja nyt ollaaan 42 v. Olen edelleen järjettömän ihastunut mieheeni.
Kolmas avioliitto. "Vaihtamalla paranee" ei ole pelkästään sanonta, vaan totisinta totta Jokainen avioliittoni on solmittu rakkaudesta ja varmuudesta siitä, että tämä kestää koko elämän. Kovasta yrittämisestä huolimatta kahdessa aiemmassa liitossa, suhteet eivät vaan loppupeleissä toimineet, eikä kumpikaan enää osannut nauttia elämästä. Silloin on aika lähteä. Kumpikin näistä liitoista kesti yli 10v.
Nykyinen suhde tuntuu toimivan, tämäkin on kestänyt jo 10 vuotta. Molemmilla on takana elettyä elämää ja halua pitää suhdetta yllä. Rakkautta ja luottamusta.
Neljäs avoliitto. Naimisiin en ehkä edes halua. N39