Saatko sinä työssäkäyvänä asumistukea?
Kommentit (35)
Kyllä. Bruttotulot 3100e kk mikä ei riitä, siispä saan asumistukea
Saan, minulla on osa-aikatyö 1 pv/vk.
Vierailija kirjoitti:
En saa edes työttömänä asumistukea.
Aivan sama tilanne, vaikka olen peruspäivärahalla.
Sain .
Palkkani oli nettona n. 1500 euroa. Minulla oli yksi huollettava.
Vuokra kolmiostamme oli 590 euroa ja sain asumistukea , mutta en enää muista paljonko. Olisiko ollut 170 euroa.
Saan koska tuloni ovat alle keskivertopalkan, eli tienaan bruttona 3650e/kk
Asumistukijärjestelmän joutaisi lopettaa. Pelkkää tulonsiirtoa veronmaksajilta sijoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukijärjestelmän joutaisi lopettaa. Pelkkää tulonsiirtoa veronmaksajilta sijoittajille.
Ei vaan laittaa vuokrakatot jossei sitten sijoittajat halua asunnottomia ryöstelemään omaisuuttaan. Kannattaa rikkaiden alkaa rakentamana jo muureja jos haluavat jatkossakin asua mukavasti ja turvallisesti.
Saan, olen varhaiskasvatuksen ope ja kahden lapsen lähihuoltaja. Meistä on aivan jäätävä pula jo nyt täällä pk-seudulla (samoin erilaisista hoitajista), joten Todellakin hyvällä omallatunnolla otan vastaan asumistukea. Palkka on niin huono, vaikka on työvoimapulaa.
Ilman asumistukea asuisin ja työskentelisin jossain pikkupaikkakunnalla ja sitä harkitsenkin kyllä koko ajan. Alkaa syömään omaa jaksamista tämä sijaisten täydellinen puuttuminenkin. Katsellaan.
En ole saanut kuin opiskelijana hetken yli 20 vuotta sitten ja Kela peri nekin takaisin koska työskentelin opintojen ohessa.
Asumistukijärjestelmän aika on ohi ja se pitää ajaa alas mahdollisimman pian. Se vääristää vuokramarkkinat, haaskaa verovaroja aivan tähtitieteelliset määrät ja ylikansoittaa ruuhka-Suomen.
Asumistuki pois kokonaan. Nyt.
Saan koska tuloni ovat alle keskivertopalkan, eli tienaan bruttona 3650e/kk
JA TYÖaikaan kakkakokkare täällä taas.!
Asumistuki pois kokonaan. Nyt...ja SAMOIN maataloustuet ja yritystuet ,NYT!
Maatalousperheet ovat muita rikkaampia
"Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat vuonna 2008 jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden. Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat. Erot ovat kasvaneet 1990-luvulta." [2]
Vuonna 2008 maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %). Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. [5] Koska maatiloja on 63 000[6], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa, siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.
https://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet#Ainakin_4_miljardia_euroa_vu…
Saan. Olen yliopistosta valmistunut vaka-ope ja kahden teinin äiti.
En saa. Olen työtön pientaloasukas Helsingistä. Miksi hölmöt asutte vuokralla tai Helsingissä?
En saa, toimeentulotukea sen sijaan saan.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki pois kokonaan. Nyt...ja SAMOIN maataloustuet ja yritystuet ,NYT!
Maatalousperheet ovat muita rikkaampia
"Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat vuonna 2008 jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden. Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat. Erot ovat kasvaneet 1990-luvulta." [2]
Vuonna 2008 maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %). Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. [5] Koska maatiloja on 63 000[6], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa, siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.
https://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet#Ainakin_4_miljardia_euroa_vu…
Me saadaan maataloustukia ja silti eletään itse köyhyysrajan alapuolella.
En saa edes työttömänä asumistukea.