Onko teistä ok, jos pph ruokkii hoitolapsensa puistoruokailussa? ev
Kommentit (10)
koska ne olivat kuin suoraan omasta päästäni. :-) Siis en oikein tiedä mitä asiasta ajattelisi, vähän on ristiriitaiset mietteet. No, kukin tekee tyylillään tietysti... Ja eihän se tosiaan kai mulle kuulu, miten joku asiat hoitaa.
ap
Ne vähennetään palkasta tavallaan tai siis, ei saa sitä ruokarahaa niiltä päiviltä.
Eikö ole hyvä, että lapset saavat raitista ilmaa ja ruokaa?
Ei se pph siitä rahallisesti hyödy.
käytiin puistoruokailussa... Että ei tältä päivältä ruokakorvausta, kiitos.
Kukahan sen tarkistaa, että oliko hän puistossa vai ei? Onko siellä puistossa erilliset PPH-valvojat, jotka pistää ylös kaikki PPHt jotka siellä on...
joista ei oikein pidetä huolta sais edes kerran päivässä safkaa kesällä, kun eivät ole koulussa tai päivähoidossa. Puistoruokailu ei ole pph:n tai kotiäidin elämän ilmainen helpotus.
kyllä ne pph:t niissä puistoissa tiedetään ja tunnetaan. En tiedä eri kaupunkien käytännöistä, mutta voi hyvinkin olla, että myös puisto pitää kirjanpitoa syöjistä, siis että pph se ja se, näin ja näin monta lasta.
Kateus vie kalatkin vedestä.
Jos ilmainen ruokailu on noin kamalan suuren kateuden aihe, niin otan osaa. Pph:n työllä ei rikastu, kutsumusammatti. Jos nyt joku saisikin pari euroa ekstraa vaikka muistamattomuuttaan, niin maailman kamalin virhehän se olisikin.
Kuitenkin, periaate on se, että ruokailut merkitään.
Mä olen ymmärtänyt, että puistoruokailu on tarkoitettu ensisijaisesti koululaisille, jotka ovat yksin kotona kesällä.
Ap
joten ihan kiva, jos pph käy siellä lasten kanssa retkellä.
Ruokahan on tosiaan tavallista keitto/laatikkoruokaa - joten mitä vikaa siinä on. Sieltä ei tosiaan saa salaatteja ja juomia ja leipiä, joten ne pph joutuu joka tapauksessa itse tarjomaan ja aamupalat ja välipalat, joten pikkurahoista lienee kysymys.
Pph:n palkka on tosiaan pieni ja ei mikään ihme, että heidän määränsä vähenee vähenemistään kun ei täläkään palstalla tunnut kukaan heidän työtään arvostavan.
puistoruokailu on kaikille avoin (alle 16-v). Mekin käytiin monta kertaa 1,5-vuotiaan kanssa, koska siellä sai erilaista ruokaa kuin kotona, ja oli itsellekin helpotus: ei tarvinnut joka päivä laittaa niin paljon ruokaa :) Muuten olisi lapsi saanut purkkiruokaa sillointällöin, nyt sai puistossa oikeaa ruokaa, melkein kotiruokaa.
se on tosiaan samaa ruokaa kuin päiväkodeissa, ei kannata väheksyä.
osa alle kouluikäisistäkin viettää pitkiä aikoja puistossa ilman aikuista. Ja kyllä, myös sitä, että yhteiskunta ruokkii kouluikäiset loma-aikana, kutsutaan sosiaalihuolloksi.
t. 18
Eihän se puistosafka mitään maailman herkkullisinta ruokaa ole, mutta todennäköisesti PPH:n hoitolapset saa päivän aikana muutakin suuhunpantavaa, kuin puistosafka.